לוחם קומנדו לוחם קומנדו

לוחם קומנדו

שייטת 13 היא יחידת קומנדו ימית ואחת מיחידות העילית של צה"ל. השייטת עוסקת בפעילות אסטרטגית מעבר לקווי האויב, הכוללת פגיעה אסטרטגית בנמלי האויב ובמתקנים חיוניים בעת מלחמה. כמו כן היא גם אמונה על איסוף מודיעין איכותי על פעולות ומהלכי האויב. השירות ביחידה משלב הכשרת חי"ר ארוכה ומקיפה עם התמחות והתמקצעות בלוחמה ימית, צלילה מבצעית והפעלת כלי שיט מיוחדים. היחידה זכתה מספר פעמים בפרס הרמטכ"ל על תרומתה לביטחון המדינה ועל פיתוח יכולות מבצעיות, מקוריות וחדשניות תוך הקניית נורמות התנהגות גבוהות של מצוינות וחתירה לניצחון.

דרישות קבלה ומיונים:
פרופיל 82 ומעלה ללא סעיפים פוסלים, קב"א 52, דפ"ר 50.
גדנ"ע וגיבוש בכיתה י"א, יום סיירות, תחקיר בטחוני וגיבוש נוסף בכיתה י"ב.

משך ההכשרה (קורס):
לוחמי שייטת 13 נדרשים למגוון רב של יכולות כדי לבצע את משימותיהם, ולכן ההכשרה של לוחמי היחידה ארוכה ומורכבת. המסלול אינטנסיבי וכולל אימונים בלוחמת חי"ר, קורס לוחמה בטרור ולוחמת גרילה, קורס צניחה, שיטות תקיפה ופשיטה מהים, הפעלת כלי שיט שונים ועוד.
מסלול הלוחמים מתחיל בחמישה חודשי טירונות חי"ר ואימון מתקדם, הנערכים בבסיס הטירונים של חטיבת הנח״ל. עם סיומה של תקופת הכשרה ראשונית זו, הלוחמים מוסמכים כ"רובאי 05" ומגיעים לשייטת. בשלב המכין נחשפים הלוחמים בהדרגה לפעילות השייטת, ולומדים להכיר מקרוב את הסביבה הימית והיבשתית. בשלב הייעודי מתמקצעים הצוותים בתחומים ייחודים, הכוללים צלילה קרבית, תקיפה באמצעות כלי שייט והתמחות בהשתלטות על כלי שיט.
עם תום הכשרתם, לאחר שנה ושמונה חודשים, מקבלים הלוחמים את כנפי העטלף והם מצטרפים רשמית למשפחת השייטת.

עוד כתבות בנושא

loading...