שייטת 7 שייטת 7

שייטת 7

שייטת הצוללות (ידועה גם שייטת 7) הינה יחידת לוחמה עילית, המהווה כלי אסטרטגי למדינת ישראל. השייטת פועלת במתכונת ״מאפס למאה״ - בכל רגע נתון המשימה יכולה להשתנות.

פעילות השייטת כוללת אלפי שעות ים מידי שנה - כאשר רובן מבצעיות וחוצות גבול. יתרונותיה המובהקים של הצוללת נעוצים בחשאיות, שכן, באמצעותה ניתן לשהות במרחק רב מגבולות המדינה וללמוד את מהלכי האויב מבלי להתגלות כלל - יתרון ייחודי מאוד.

הדגש הכי גדול בשייטת הוא על האנשים שבה ועל ערך הרעות והעבודה בקבוצה, כצוות. היחידה מורכבת מכוח אדם איכותי, המוכשר בצורה מקצועית, ערכית ומבצעית, המאפשר להפעיל את הצוללת לכלל המשימות להן נדרשת הצוללת.

הצוללן הוא איש סוד, לאורך שירותו ישתתף וייחשף למבצעים ולמשימות מסווגות ביותר.

משך ההכשרה:
ההכשרה בשייטת 7 היא ארוכה ואינטנסיבית. היא מעניקה לחניכים בקורס את הכלים שצריכים להיות לכל לוחם בשייטת, ומחזקת את הערכים המהותיים שבזכותם התקבלו לקורס מלכתחילה. בחצי השנה הראשונה, עיקר הלמידה הוא סביב העבודה בצוות, מבנה הצוללת ומערכותיה. השלב הזה נקרא שלב "בסיסי" והוא מתקיים מיד לאחר סיום טירונות "לוחם ימי", אותה עוברים כל החניכים. בסיום חצי השנה הראשונה מגיעים החניכים לוועדות ומבחני שלב, בסופן מתבצעים ניפוי, סינון וחלוקה למגמות השונות: סונאר, גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר), נשק, אלחוט, מהו"ב (מערכות הספק ובקרה) ומכונה. השלב הזה נקרא שלב "ייעודי", ובמהלכו מתמקצעים החניכים בתפקידם העתידי בצוללת ולראשונה תופסים עמדה בצוללת לבדם. המסלול כולו אורך כשנה וחודשיים, והלוחמים נדרשים לחתום שנה בקבע.

 

אלפי שעות ים מידי שנה -  רובן מבצעיות וחוצות גבול
אלפי שעות ים מידי שנה - רובן מבצעיות וחוצות גבול
(צילום: דוברות זרוע הים)

דרישות קבלה ומיונים:
הקבלה לתפקיד הם דפ"ר 60, פרופיל 72 ומעלה עם תלות בסעיפי ליקויים ספציפיים. חובה לבצע ולעבור גיבוש "חובלים-צוללן אחוד" או גיבושון "ייעודי לצוללות". ניתן להגיע לתפקיד דרך יום סיירות או דרך מיון ייעודי למי שאינו כשיר לסיירות. ניתן גם להתקבל דרך גיבוש לאחר ביצוע גדנ"ע חובלים בסיום כיתה י"א.

 

 

 

כנראה שעל רוב המשימות שלהם לעולם לא תשמעו
כנראה שעל רוב המשימות שלהם לעולם לא תשמעו
(צילום: דוברות זרוע הים)

 

עוד כתבות בנושא

loading...