מערך השליטה מערך השליטה

מערך השליטה

יחידת השליטה הימית (יש"י) הינה גוף השליטה המרכזי של זרוע הים. היחידה מהווה את גורם השליטה המרכזי לתפעולם המבצעי של הכוחות הלוחמים בשגרה ובחירום, על ידי בניית תמונה ימית עדכנית, בקרה על פעילות הבט"ש והאימונים של היחידות הלוחמות, שליטה על מערך הצוללות, סיורי האוויר מעל הים ובניית תמונת המצב היבשתית בבסיסי זרוע הים בשגרה ובחירום.

המערך מורכב בעיקרו מבקריות שליטה ימית (בקש"יות), קציני שליטה ימית וטכנאי קשר ומחשוב. יחד הם אחראים על ניטור כניסת כלי שיט לשטח מדינת ישראל, מעקב אחר פעילות כוחות זרוע הים, שליטה על הפעילות המבצעית וגילוי ניסיונות חדירה לשטחה הימי של מדינת ישראל דרך הים.

 

 

מערך השליטה פועל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ולפעילותו משמעות רבה. אנשי המערך הם אלו המאתרים ספינות לא מזוהות ומסייעים למנוע חדירת גורמים עוינים אל חופי המדינה.

הם עוקבים אחר פעילות הספינות בקרבת הגבולות, מכווינים את הכוחות הלוחמים של זרוע הים לעבר מקומות חשודים ועוקבים אחר תנועות כלי שיט צבאיים ואזרחיים בתוך שטחי ישראל. גם בזמן לחימה מערך השליטה לוקח חלק מכריע בהכוונת כוחות, תקשורת עם כלי שיט ושליטה על פעילות מבצעית. אנשי המערך פרוסים במוצבים וביחידות לאורך כל חופי מדינת ישראל. ממוצבי השליטה האזוריים בראש הנקרה, סטלה מאריס, אולגה וארז, דרך מוצבי השליטה האזוריים בחיפה, אשדוד וזירת ים סוף ועד ליחידת השליטה הימית הממוקמת במפקדת זרוע הים.

עוד כתבות בנושא

loading...