זיהוי ממוקד זיהוי ממוקד

זיהוי ממוקד

אופק ארד

לאחר שהותרו לפרסום פרטי חקירתו של חשוד שניסה לחדור לשטחה הימי של מדינת ישראל לפני כחודש, בשבוע שעבר נערך טקס חלוקת תעודות הערכה לכוחות שלקחו חלק באירוע והביאו לסיומו בצורה מוצלחת ובטוחה

לפני כשבועיים הותרו לפרסום פרטי חקירתו של חשוד שניסה להסתנן לישראל בשחייה מרצועת עזה לפני כחודש ונעצר על ידי כוחות זרוע הים.

בשבוע שעבר התקיים בבסיס אשדוד טקס במסגרתו הכוחות שפעלו באירוע, ביניהם כוחות הביטחון השוטף בפלגה 916 ומערך השליטה, קיבלו תעודות הערכה על התנהלותם מידי מפקד הזירה הדרומית, אל"ם אמיר גוטמן.

בקרית השליטה הימית רב"ט מאי, שזיהתה את השחיין במצלמה, וקצין השליטה הימית, סג"ם אשד, שפיקד על המשמרת, הם רק חלק מאותם המשרתים שקיבלו תעודות הערכה מידי מפקד הזירה. שוחחתי איתם על החוויה והרגשות שעולים במהלך ניהול אירוע אמת.

לאחר שהותרו לפרסום פרטי חקירתו של חשוד שניסה לחדור לשטחה הימי של מדינת ישראל לפני כחודש, בשבוע שעבר נערך טקס חלוקת תעודות הערכה לכוחות שלקחו חלק באירוע והביאו לסיומו בצורה מוצלחת ובטוחה

"אירוע מוצלח מתחיל ומסתיים בים", פותח סג"ם אשד. "אני זוכר שהדבר היחיד שהיה לי בראש לאורך כל הסיכול הוא לצלוח את המשימה ולתפוס את השחיין לפני שהוא מגיע לחוף".

האירוע התרחש בשעות החשכה, כשהראות של הכלים בים מוגבלת ואחריות גדולה מוטלת על האמצעים האלקטרוניים והמצלמות התרמיות של מערך השליטה. סג"ם אשד מתאר שלאחר שזוהה השחיין במצלמות והוכרז אירוע אמת, הגיעו המשמרת התורנית וקצינים בכירים למרכז ידיעות הקרב על מנת לנהל את האירוע.

"בעלי תפקידים רבים היו נוכחים, והייתה חלוקת תפקידים מאוד ברורה בין כולם", הוא מוסר. בתור קצין השליטה האחראי על המשמרת, סג"ם אשד היה אחראי לנהל אותה ולתכלל את המשימות. "הייתי אמון על מתן דגשים לכל הבק"שיות שתחתי, ובנוסף ניהלתי את השלב האחרון של האירוע הימי מבחינתנו - הכוונת הצרעה אל השחיין לפי המכ"ם".

רב"ט מאי, שזיהתה את השחיין, מספרת על האירוע: "בתור בק"שית למדתי על אירועי עבר, תרגלתי והתכוננתי בלי סוף לאירוע אמת. אבל ברגע שראיתי את השחיין בעיניים, הבנתי בצורה עמוקה יותר עד כמה האירוע בידיים שלי, ואיזו חשיבות יש לי בסיטואציה", היא מחדדת.

"בזמן האירוע הייתי חדורת מטרה ומרוכזת ולא חשבתי על שום דבר אחר, ורק אחר כך הבנתי שאני בעצם הייתי זאת שהובילה לסיכול החדירה, כמובן בעזרתם של עוד המון אנשים", מספרת לי רב"ט מאי בהתרגשות.

האירוע התבצע בשיתוף פעולה בין כוחות צה"ליים רבים, כשכוחות חי"ר הוקפצו על מנת לאבטח ולוודא את סיכול החדירה לשטחי מדינת ישראל. "שיתוף הפעולה בין כלל הכוחות היה הדוק ומדויק, ואפשר פעילות יעילה ומהירה", מעיד סג"ם אשד. "כמו כן, בקריות השליטה התנהלו בצורה מופתית ובמחויבות עצומה למשימה".

על קבלת התעודה מספרת לי רב"ט מאי: "אני מרגישה שמבינים ומוקירים את החלק שלקחתי באירוע, וזה מעצים אותי מאוד. זו גאווה גדולה למוצב כולו, והוכחה לחשיבות של התפקיד שאנחנו מבצעות. באותם רגעים הרגשתי שאני מגינה על המדינה".

"אני כמובן שמח ומודה על ההערכה, אבל אנחנו מבצעים ונמשיך תמיד לבצע את המשימה באותה עוצמה בלי תעודה כזו או אחרת, מתוך תחושת שליחות להגן על גבולות המדינה", מסכם סג"ם אשד.

עוד כתבות בנושא

loading...