"זה נגמר ביחד" "זה נגמר ביחד"

"זה נגמר ביחד"

ירין פרי ושירה עמר

החניכים במסלול הצוללן הגיעו ל׳סדרת ים׳ בחושך מוחלט ואי-ודאות, אך במהלכה הם גילו את הכוח שלהם כצוות והאחווה שנוצרה ביניהם. טוראי ג׳, חניך בקורס צוללן, מספר על הרגעים הקשים בסדרה, החוויה הייחודית והעוצמה של הקורס

כשטוראי ג׳, חניך בקורס צוללן, קיבל את השיבוץ לתפקיד צוללן בשייטת 7, הדבר הראשון שעשה הוא לנסות ולחפש כמה שיותר מידע על התפקיד. ״קראתי על זרוע הים והיחידה, ואחד הדברים שמשכו אותי זה הסודיות והערפול של המידע לגבי הצוללות״, הוא נזכר. ״זה יוצר לך מסתורין ואתה רוצה רק לדעת עוד״. החשאיות והמסתורין מאפיינות את המסלול של הצוללנים בהכשרה, כל הדרך עד ל״סדרת ים״, תרגיל משמעותי ואחד מאבני הדרך המהותיות של השלב הבסיסי.

החניכים במסלול הגיעו למוצב הסמוך לאילת ללא ידיעה מה הם הולכים לעבור. ״חוץ מכמה סרטונים ביוטיוב אין שום מידע מה קורה בסדרה״, מסביר טוראי ג׳. ״גם צוללנים שדיברתי איתם שמרו מאוד על סודיות, אני זוכר שהם אמרו לי - תגיע ותגלה״.

למרות הפחד וחוסר הידע שהקיף אותו, טוראי ג׳ מספר שהגיע עם ביטחון. ״אתה עם האנשים שאתה אוהב, החברים בקורס, וכולנו באנו לעשות את המיטב שאנחנו יכולים כצוות״. האחווה והמשפחתיות בין הצוללנים מתחילות כבר במסלול, וב״סדרת ים״ היא מתממשת בפועל בתצורות הכי גדולות שיש. ״אם מישהו מבחוץ היה מסתכל עלינו הוא לא היה מבין מה קורה״, הוא משתף. ״כולם משלבים ידיים חזק, צמודים אחד לשני, אתה מסתכל ימינה ושמאלה ואתה רואה שזה החברים שלך. אתה טובל בים ואתה קם, ואתה שוב מסתכל על החברים ומבין למרות הקשיים אנחנו ביחד״.

המפקדים האישיים אשר עברו עם החיילים את המסלול עד כה לוקחים צעד אחורה ב״סדרת ים״ ובמקומם נכנסים המילואימניקים שמגיעים להעביר את הסדרה. ״מגיע סגל שאתה לא מכיר, רואים אותך בעין חדשה ומאתגרים אותך אפילו יותר״, מספר טוראי ג׳. ״זה דוחף אותך עוד יותר לקצה ואתה רוצה להיות הכי טוב שאתה יכול כי הם בוחנים אותך מאפס על כל אקט מחדש״.

״גם צוללנים שדיברתי איתם שמרו מאוד על סודיות, אני זוכר שהם אמרו לי - תגיע ותגלה״, טוראי ג'
״גם צוללנים שדיברתי איתם שמרו מאוד על סודיות, אני זוכר שהם אמרו לי - תגיע ותגלה״, טוראי ג'
(צילום: רותם גור, דוברות זרוע הים)
הסדרה כולה מתרחשת ברקע הנוף הפסטורלי של דרום המדינה: הים הכחול והמנצנץ לצד ההרים האדומים שמשקיפים מירדן. ״אנחנו שקועים לחלוטין בעבודה שנדרשת מאיתנו בשביל לבצע את המשימות על הצד הטוב ביותר. לפעמים אתה מפספס את כל היופי של מה שקורה מסביב״, מסביר טוראי ג׳, ״אבל המפקדים דואגים להוציא אותנו מהלחץ ולדאוג שנראה את התמונה הגדולה. אחד המפקדים הוריד פקודה שנסתכל על השקיעה בהרי אדום כדי שנחווה ונבין איפה אנחנו נמצאים. זה מאוד עוצמתי ועוזר להעלות חיוך ברגעים הקשים״.

לקראת סיום הראיון, טוראי ג׳ משתף על אחד הרגעים הקשים שהיו לו במסלול: ״זה היה במהלך המסע, אתה כבר עייף מכל היום ויש קושי מאוד גדול גם בפן הפיזי וגם בפן המנטלי. למרות שאסור לנו לדבר אנחנו תמיד מוצאים דרכים להיות שם אחד בשביל השני, אז כשאתה רואה חבר שקשה לו אתה תתן לו טפיחה על השכם, חיוך והסימון הזה עם העיניים שגורם להבין שבסוף זה נגמר - וזה נגמר ביחד״.
"זה נגמר ביחד״, טוראי ג'
"זה נגמר ביחד״, טוראי ג'
(צילום: רותם גור, דוברות זרוע הים)

עוד כתבות בנושא

loading...