ים של סודות ים של סודות

ים של סודות

חן אלבז

הצצה בלעדית לפעילות שייטת הצוללות בתקופת המלחמה


אחד הכלים המסקרנים, המסווגים והמיוחדים ביותר שיש לזרוע הים ולצה"ל הינה הצוללת, כלי מלחמה שצולל למעמקים ויכול להגיע למרחקים גדולים. הצוללת בעלת יכולות לחימה מהמתקדמות בעולם ולוחמיה עוברים הכשרה מאתגרת. אחד מהם הינו סמל ע' המשרת במגמת נשק.

"המלחמה תפסה אותי באמצע קורס חובשים. הקפיצו את כולם לבסיס חיפה, למעגן השייטת, משתף סמל ע'. אחרי כמה ימים החזירו אותי לסיים את הקורס ולאחר מכן הצטרפתי לצוות אח"י רהב, ישר לתוך חודש מלא בפעילות גם של הצוות שלי ושל כל השייטת בכלל. כל פעילות שעשינו הייתה שונה מהקודמת לה, כל פעם משימה אחרת. בצוות הייתה אנרגיה ותחושת שליחות".

ישנם לא מעט אתגרים בתפקיד הצוללן ואותם סמל ע' מתאר לי. "האתגרים המשמעותיים בזמן האחרון הם בעיקר חוסר בזמן הפנוי והפלגות הארוכות, ללא קשר עם העולם החיצון. עובדים ומפליגים מסביב לשעון 24/7, לא תמיד יודעים מתי נחזור ומה בדיוק נבצע, החשאיות והשמירה על סודיות הכרחיים וחשובים יותר מהכל, לעיתים מאוד רוצים לשתף ולספר מה חווינו, אבל יודעים שזה בלתי אפשרי" הוא מדגיש.

הלוחם בצוללת הוא רואה ואינו נראה. "אני זוכר שבמבצע הראשון שלי זה ממש הדהים אותי - אנחנו יכולים להפליג לאן שצריך, לעשות כל מה שנרצה למען ביטחון המדינה, ואף אחד לא יודע איפה היינו ומה עשינו". הוא משתף.
"היום, כשאני עמוק בתוך השירות הסדיר ועמוק בתוך התפקיד אני יכול להגיד שאין שני לתפקיד הצוללן, הוא תפקיד מעניין, מגוון, ייחודי ומאתגר כזה שמוציא ממך את החלקים הטובים ביותר שיש בך ותמיד מדרבן אותך להגדיל ראש ולעשות יותר" הוא אומר.

לסיום, אני מבקשת מסמל ע' לנסות להיזכר בחוויה משמעותית שהעניקה לו תחושת סיפוק ושמחה בלחימה. "החוויה הכי מספקת שלי במלחמה הייתה החזרה ממבצע שהתארך עקב שינוי משימה. יצאנו לעשות משהו, באמצע ההפלגה קיבלנו שינוי משימה ויצאנו למקום אחר. כשסיימנו את המשימה חזרנו למשימה המקורית וסיימנו גם אותה. אני יצאתי מההפלגה הזאת עם סיפוק גדול, תחושת שליחות וגאווה. זו זכות להיות צוללן וכיף גדול שכל משימה מבוצעת כהלכה ושכל היעדים שהגדרנו הושגו", הוא מסכם בחיוך.

עוד כתבות בנושא

loading...