מכפר פקיעין לזרוע הים מכפר פקיעין לזרוע הים

מכפר פקיעין לזרוע הים

תבל דמרי

סיפורם של שלושה חברים שגדלו, למדו וכעת גם נלחמים יחד

מתבגרים, לומדים ומשרתים זה לצד זה: שלושה חברי ילדות מכפר פקיעין משרתים יחד בתפקידים שונים בזרוע הים. סיפורם של השלושה מתחיל במקום הולדתם, בו גדלו אחד ליד השני. רב"ט עמיר עמר, המשרת כלוחם בפלגת הביטחון השוטף 916 ורב"ט ג'מאל עמר, חניך בקורס צ'יפים, הינם בני דודים. סמל תמיר דיב, המשרת כצ'יף במעגן אשדוד הינו שכנו של ג'מאל, כך שהחברות בין השלושה החלה כבר מגיל צעיר מאוד. בנוסף, הם למדו בפנימיית "קציני ים עכו" המאופיינת בפעילויות ימיות רבות, והשפיעה עליהם בבחירת השירות הצבאי שלהם בזרוע הים.

 

"אני מכיר אותם מאז שאני זוכר את עצמי", אומר רב"ט ג'מאל עמר. "גדלנו, התבגרנו ולמדנו ביחד. אנחנו אומנם לא באותה שכבת הגיל, אך תמיד בסופי השבוע כשאנחנו בבית אנחנו נפגשים ומדברים, כל אחד על החוויות שלו".

לדברי סמל דיב, יש חברים מהפנימייה שכעת משרתים בזרוע הים, אך ללא ספק שני החברים מהכפר הם הקרובים לו ביותר. "זה משהו מיוחד", הוא מציין. "כולנו מתמקצעים בתחום המכונאות. זה דבר ייחודי כיוון שגם לפני הפנימייה הכרנו זה את זה וכעת, אחרי כל מה שעברנו ביחד, זה מרגיש כאילו אנחנו נמצאים באותו המסלול בחיים, במיוחד אחרי שעברנו חלק ניכר ממנו ביחד".

אתמול חל יום ההוקרה למשרתי צה"ל מהעדה הדרוזית. מטרת היום הינה הוקרת החיילים בני העדה הדרוזית, הגברת המוטיבציה לשירות משמעותי בקרב בני נוער וחשיפת המודעות אודות השירות הצבאי של בני העדה. כיום, בזרוע הים משרתים 116 דרוזים, כאשר כ-60 אחוזים מהם הינם משרתי קבע.

"לא יכולתי למצוא מקום טוב יותר לשרת בו", אומר רב"ט ג'מאל עמר. "דוד שלי היה סגן מפקד דבור בזירת ים סוף, דוד נוסף היה מפקד פלגת לוגיסטיקה בבסיס חיפה ורוב חבריי מהפנימייה הלכו לזרוע הים. כשגדלים ולומדים בפנימייה ימית מבינים כי נועדים לשירות בזרוע. הזרוע היא מקום משפחתי וממה שאני שומע מחברים שלי, זו משפחתיות שאין כמוה באף מקום אחר".

סיפורם של שלושה חברים שגדלו, למדו וכעת גם נלחמים יחד

loading...