מפקד חדש לקומנדו הימי מפקד חדש לקומנדו הימי

מפקד חדש לקומנדו הימי

אוראל אלחדד

אחרי שלוש שנים בתפקיד, אל"ם גור שרייבמן מסיים את תפקידו כמפקד שייטת 13, ובמקומו ייכנס לתפקיד אל"ם טל

היום נערך בבסיס הקומנדו הימי בעתלית טקס החלפת הפיקוד על שייטת 13. בטקס, במעמד מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקדים, לוחמים ובני משפחה, סיים את תפקידו אל"ם גור שרייבמן ששירת בתפקיד בשלושת השנים האחרונות ובמקומו נכנס לתפקיד אל"ם טל. "לפני שלוש שנים וחודש בדיוק, עמדתי כאן על מגרש המסדרים וקיבלתי את הפיקוד על שייטת 13", אמר מפקד שייטת 13 היוצא, אל"ם שרייבמן. "לא דמיינתי שמיד בסוף הטקס ניפרד ממשפחותינו ונבצע את התכנון למבצע הראשון שלנו במסגרת מערכת ״צוק איתן״. עוד טרם שוך הקרבות נדרשנו למשימות נוספות ומאז אתם עובדים ללא הרף לייצר ביטחון לאזרחי מדינת ישראל. טל, אתה לוחם נועז ומפקד מעולה אבל מעל הכל אתה איש של ערכים ועקרונות, אדם שפיו וליבו שווים. אני כל כך גאה למסור לך את הפיקוד. צאו בשלום ושובו בשלום", הוסיף אל"ם שרייבמן.

אל"ם שרייבמן מסיים את תפקידו בשייטת והוא צפוי להיכנס בקרוב לתפקידו החדש כמפקד בית הספר לקצינים (בה"ד 1). הוא התגייס בשנת 1994 לשייטת 13 ומאז שירת במגוון תפקדים מבצעיים בשייטת ומחוצה לה, ביניהם מפקד פלגת הדרכה בשייטת 13, מפקד גדס"ר גבעתי ומפקד פלגת לוחמים בשייטת 13. גם אל"ם ט' החל את דרכו כלוחם בשייטת 13. במהלך שירותו הצבאי השתלב במגוון תפקידים בזרוע הים ובזרוע היבשה והיום הוא סוגר מעגל וחוזר לפקד על היחידה בה התחיל את דרכו כלוחם.

 

 

"אני מקבל היום את הפיקוד על שייטת 13 ומצפה מעצמי להמשיך ולהוביל אתכם לאור אותם ערכים ועקרונות" הדגיש מפקד השייטת הנכנס אל"ם טל. "להעז, ליזום ולתקוף תוך הפעלת שיקול דעת ולמידה מתמדת על מנת שנשוב מנצחים מכל משימה ומכל מפגש עם האויב. לאורך השנים ראיתי את גור מוביל ומפקד, מקדם בנחישות תהליכים מבצעיים יצירתיים ופורצי דרך, נוגע באנשים בדרכך הייחודית ומשלב בין השניים בחוכמה ובצניעות. שייטת 13, אני לוקח פיקוד על היחידה ומאחל הצלחה רבה לכולנו", הוסיף אל"ם טל.

כמו כן, אתמול ביקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט בבסיס הקומנדו בעתלית, בליווי מפקד הזרוע, אלוף שרביט ומפקד השייטת היוצא, אל"ם שרייבמן. במהלך הביקור שוחח הרמטכ"ל עם מפקדים ולוחמים בשייטת והביע את הערכתו הרבה על שירותם המאתגר והייחודי. בנוסף, נערכה לרמטכ"ל תצוגה של אמצעי הלחימה המתקדמים והטכנולוגיות המבצעיות המיוחדות המשמשות את לוחמי היחידה בפעילותם המבצעית.

 

 

"יתרונה הבולט של זרוע הים הוא יכולתנו לפעול בזירות הלחימה שלנו מתחת לסף הרעש, בימות שגרה, מדי חודש בחודשו", הדגיש מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. "אתם, לוחמי שייטת 13, עשיתם זאת בשלוש השנים האחרונות תחת פיקודו של גור, באופן מעורר הערכה, פעם אחר פעם, בים וביבשה כאחד. טל, עתה זו המשמרת שלך, להוביל את היחידה במשימותיה ובאתגרים החדשים שמייצרת המציאות באופן תזזיתי ובלתי פוסק. אתה מגיע לתפקיד בשל, עתיר ניסיון מבצעי, עם היסטוריה מרשימה בתפקידי פיקוד בשייטת ומחוצה לה. שייטת 13 - היעדים הניצבים בפנינו חובקים תחומי עשייה רבים ומאתגרים. בצניעות ובמקצועיות נמשיך את שליחותנו, בכל זירה, בכל זמן", סיכם.

 

עוד כתבות בנושא

loading...