מה הספקת לעשות ב24 השעות האחרונות? מה הספקת לעשות ב24 השעות האחרונות?

מה הספקת לעשות ב24 השעות האחרונות?

מישל סירוטה

המתכנתים של צה``ל במרתון קצת שונה

נסו לדמיין 24 שעות בהן תאפיינו מוצר, תבנו מאגר נתונים, תלמדו תוכנת מחשב תחום חדש, תבנו ממשק משתמש ותכינו מצגת של כל מה שיצרתם. כנראה שרוב המונחים לא מוכרים לכם, אבל אין ספק שמדובר בהרבה עבודה. ובכן, אם הייתם עתודאים או תוכניתנים בזרוע הים כנראה שהתהליך היה מוכר לכם. שבוע שעבר התקיים כנס ה"האקתון" - (hacking+מרתון), בו התקיים בדיוק מה שתואר. 24 שעות בהן לא ישנים, הראש כולו בעבודה על פרויקט תכנותי פורץ גבולות.

נכון להיום, ישנו המון ידע שנאגר במאגרי מידע. חשוב לתעד כל דבר, ותהליך זה הינו הכרחי לצורכי למידה, שיפור והתייעלות, לא רק בעולם הצבא. אומנם, קשה מאוד לדעת איך להשתמש נכון במאגרי הידע האין סופיים שקיימים- לכן תחום חקר המידע הוא חדש יחסית בשוק. בצה''ל עלו על הגל בכמה יחידות שונות כגון אכ''א, חיל האוויר, חיל הרפואה ועוד. ליחידות אלו יש הון אנושי שכל תפקידו הוא לחקור מאגרי מידע באמצעות אלגרותמיקאים.

בהאקתון השנה, אותו ארגנה רס''ן ויקטוריה קלמנוביץ', הוכנס התחום לתודעת המשרתים. "הגיעו כ-80 אנשים לכנס, 50 מזרוע הים והשאר באו להעביר את הידע שלהם הלאה מיחידות אחרות", מספרת רס''ן קלמנוביץ'. בפעילות השוטפת היא רמ''דית פיתוח צוללות, היא עתודאית עם תואר בהנדסת מחשבים ובאופן כללי היא אישה מרשימה. "הבאתי מרצים, מנטורים ושופטים מהתחום. היה לי חשוב שהחבר'ה בכנס יצאו עם תוצר מוגמר ברמה גבוהה מאוד", היא מסבירה.

 

 

בין המרצים שהגיעו- ארכיטקט ממייקרוסופט, רמ''דית מיחידת הסייבר מצפ''ן ומנהלת מוצר מחברת סייבר גדולה. "מי שהגיע לכנס חולק לצוותים. הצוותים היו הטרוגניים וכללו אנשים אנשי מקצוע מחילות שונים", משתפת רס''ן קלמנוביץ'. "בכל צוות היו שני מפתחים, שני חוקרי מידע ומנהל מוצר יחיד כדי שיהיה אפיון אחד בלבד לפרוייקט", היא מפרטת. מטרת כל צוות הייתה לבנות פרויקט בו הוא בונה מוצר ומציג אותו לחבר השופטים שהורכב מרע''ן פיתוח תוכנה, רע''ן מים כלכליים הקודם, יועצת תחום שיווקי לסטרטאפים, יועץ עסקי בתחום הבינה המלאכותית וסמנכ''ל ארגון הסטרטאפ ניישן סנטרל.

הצוות שזכה בתחרות היה צוות שפיתח תוכנה שיכולה לזהות ספוילרים באינטרנט ולהציג במקומם את הכיתוב "ספוילר". ספוילר, כידוע, הוא מידע אודות יצירה החושף פקטי עלילה שעלולים להרוס את חווית הצפייה (ויקיפדיה). "כדי ללמד מחשב לעשות משהו, צריך להבין אותו טוב מאוד בעצמך", מסבירה רס''ן קלמונוביץ' כמה מרשים היה הצוות שניצח. "לספוילר אין הגדרה מדויקת וקשה להסביר למחשב מה זה ספוילר. לא רק שהצוות הצליח, הוא עשה זאת ב24 שעות בלבד. צוות השופטים הופתע לטובה, עשינו שם טוב מאוד לצה"ל", היא מחייכת.

מטרת הכנס הייתה בעיקר לפתוח את המחשבה למתכנתים ולעתודאים שהשתתפו בכנס. כעת, כשהם נחשפו בצורה טובה יותר לעולם המידע, הם יכולים לחשוב על רעיונות ופרויקטים במטרה לנצל את המידע שקיים בזרוע ולהפיק ממנו תועלת. בנוסף, החילות השונים זכו לעבוד יחד וללמוד אחד מהשני, מה יוכל להצמיח שיתופי פעולה חשובים בתחום המידע בעתיד.

עוד כתבות בנושא

loading...