בעומק הזרוע בעומק הזרוע

בעומק הזרוע

עמית בכור

בשבוע שעבר סיים סא"ל עדו קאופמן את תפקידו כמפקד היחידה למשימות תת-מימיות, ובטקס ייחודי החליף אותו סא"ל אורון ענבר

בשבוע שעבר (יום ה') נערך טקס חילוף מפקד ילת"ם (יחידה למשימות תת-מימיות). כיאה לפעילותה של היחידה, הטקס התקיים מתחת לפני המים בראשות מפקד היחידה היוצא, סא"ל עדו קאופמן ומפקד היחידה הנכנס, סא"ל אורון ענבר. 
סא"ל קאופמן מסיים את תפקידו לאחר חמש שנים רצופות בפעילות אינטנסיבית ומאתגרת. הוא החל את דרכו כלוחם ביחידה ולאחר מכן המשיך והתברג בעמדות מפתח ביחידה עד לתפקיד סגן מפקד היחידה ותפקידו הנוכחי אותו הוא סיים כעת.

יחידת ילת"ם הינה היחידה האחראית לכל הפעילות התת-מימית בזרוע. היא הוקמה בשנת 1963 מתוך שייטת 13. חלק ממשימותיה של היחידה הינו שמירה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים וכן שמירה על גבולותיה מפני גורמים עוינים.

לוחמי היחידה מחולקים לשלוש פלגות. לכל פלגה משימות ייחודיות לה ופעילותיהן שונות ומגוונות. פלגות חבלה וצוללים עוסקות בהתקנת מערכות בעומק הים, ריתוך תת-מימי, חילוץ מהעומק וחבלה תת מימית, בעוד שפלגת ההדרכה מכשירה את הדורות הבאים של לוחמי היחידה.

במסגרת הפעילות השוטפת, מבצעים לוחמי היחידה מבצעים פעילות בט"ש, אימונים ופעילויות מבצעיות בחירום. תפקידי היחידה מגוונים, וביניהם אף המשימה על סקירת הצוללות לפני צלילתן, והשגחה על כך שכוחות האויב לא ינצלו פרצות אפשריות שעלולות להימצא בהן.

בנוסף, היחידה פועלת בשיתוף פעולה עם היחידות השונות בזרוע, ובאמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות, הם מבצעים משימות צלילה מורכבות, ומאפשרים לזרוע לשמר את העליונות הימית גם בתווך התת-מימי.

בשבוע שעבר סיים סא"ל עדו קאופמן את תפקידו כמפקד היחידה למשימות תת-מימיות, ובטקס ייחודי החליף אותו סא"ל אורון ענבר

טקס חילוף התפקידים התנהל בקרקעית מפרץ חיפה, ונכחו בו כל בכירי היחידה הפועלים באופן צמוד באורח קבע. סא"ל אורון ענבר וסא"ל עדו קאופמן, המכירים כבר 22 שנים, צללו יחד איתם למצולות, כנהוג ביחידה, לטקס החילוף הרשמי. במהלכו חיברו מכשיר, אשר השמיע  את ברכות קציני היחידה למפקדה הנכנס ותודותיהם למפקדה היוצא בתחתית הים.

מפקד היחידה הנכנס, סא"ל אורון ענבר, בעל עבר פיקודי עשיר בתפקידי מפתח בילת"ם ביניהם סגן מפקד היחידה ומפל"ג חבלה. כעת, ממשיך סא"ל אורון ענבל את שורת תפקידיו, ויפקד בתקופה הקרובה על היחידה לפעולות תת-מימות בזרוע הים. סא"ל עדו קאופמן, אשר מלבד פיקוד על היחידה, ביצע בה בהצלחה תפקידים רבים,  יסיים את תפקידו ואת שירותו הצבאי.

עוד כתבות בנושא

loading...