סיפור הצלחה סיפור הצלחה

סיפור הצלחה

אביב פירסט

סמל נועם רחמים נלחם כדי להתנדב לצה"ל. בסיוע עמותת "גוונים", מצא תפקיד שתואם את כישוריו וציפיותיו, והפך לחווט אלקטרוניקה ייחודי מסוגו ובעל ידע נרחב ובלעדי

מלחם ביד אחת, חוט ביד השנייה, עיניים ממוקדות ומצח מכווץ בריכוז. כך אני פוגשת את סמל נועם רחמים, חווט אלקטרוניקה במעבדת קשר בבסיס אשדוד.

הוא לוחץ את ידי בחיוך רחב, וניכר שהוא מתרגש. החודש, נועם הוזמן לבית הנשיא לרגל טקס הוקרה לצעירים מתנדבים עם צרכים מיוחדים. במסגרת תפקידו, הוביל נועם פרויקטים שעזרו להתייעלות זרוע הים בפרט ולצה"ל בכלל.

"את כל מה שאני יודע על חיווט ואלקטרוניקה, למדתי כאן במעבדה", פותח נועם. "לא היה לי שום רקע בתחום כשהגעתי, אך המפקדים והחיילים במעבדה קיבלו אותי בזרועות פתוחות ולימדו אותי הכל. קלטתי את החומר מהר, והתחלתי לאהוב את העבודה. התאמנתי בחיווטים, ניסיתי ונכשלתי, ניסיתי שוב ושוב עד שהצלחתי. ככה למדתי עד שפיתחתי עולם ידע משלי בתחום".

סמל נועם רחמים נלחם כדי להתנדב לצה"ל. בסיוע עמותת "גוונים", מצא תפקיד שתואם את כישוריו וציפיותיו, והפך לחווט אלקטרוניקה ייחודי מסוגו ובעל ידע נרחב ובלעדי

נועם תמיד ידע שירצה להתגייס. כשקיבל פטור מצה"ל, הוא נלחם כדי להתנדב. להצלחת הגיוס, פנה נועם לעמותת "גוונים", אשר מספקת ליווי ותמיכה במתנדבים לאורך כל הדרך - החל מהליך בקשת ההתנדבות, דרך הגיוס עצמו ועד לשחרור. העמותה פועלת בשיתוף עם מדור מתנדבים בחיל הלוגיסטיקה, ויחד, השניים מצליחים לספק מענה ראוי והוגן עבור חיילים מתנדבים. בנוסף, העמותה מלווה את המתנדבים אשר נמצאים מתאימים לגיוס פורמלי תוך עבודה מול תחום מתנדבים ביחידת מיטב ומדור מיון ואבחון בענף הקליני. כל מתנדב מלווה על-ידי רכזת מהעמותה, אשר מגיעה לביקורים בבסיס ומעניקה לחייל ליווי אישי וצמוד.

"העמותה למעשה מאפשרת לחייל המתנדב לבחון תפקיד שיתאים לו", מסבירה דנה רם, הרכזת המלווה של נועם בעמותה. "אנחנו נפגשים עם המתנדבים, מכירים אותם ובודקים מה מעניין אותם לעשות. נועם רצה לעבוד עם הידיים, ולכן בחר להיות חווט".

"אני נהנה מהמקצוע, נהנה להפעיל את הראש, לנסות להבין לאן כל חוט מתחבר ומה הוא עושה", אומר נועם בחיוך. "בנוסף, המעבדה היא כמו משפחה עבורי. מעבדה שכל כולה אהבה, שותפות ורצון לעזור זה לזה. אני שמח להיות חלק בלתי נפרד ממנה".

"השקדנות של נועם, הסקרנות, היוזמה, הרצון והיכולת להגדיל ראש ולהיות יצירתי היא מה שהופכת אותו לחייל מצטיין ומיוחד במינו", אומרת דנה. "לצד תפקידו כחווט, נועם משמש גם כחונך לחיילים החדשים במעבדה ומלווה אותם בהסמכתם בסבלנות רבה".

במהלך שירותו, נועם פיתח יכולת בלעדית לתיקון אביזרי קשר אשר לא הייתה קיימת בעבר, והוא מטפל במערכות קשר הנשלחות אליו מכל בסיסי זרוע הים. החיסכון שהביאה היכולת הזו לזרוע הוא עצום, והעובדה שנועם לא הגיע משום רקע מקצועי רק מגבירה ומעצימה את ההישג שלו.

"למדתי הרבה דברים מהשירות בתפקיד שלי", מספר נועם, "החיווט הוא עבודה לא פשוטה, ודרכו למדתי לא להתייאש, להיות סבלני ותמיד לנסות שוב - כי בסוף זה יעבוד".

"בסופו של דבר, התגייסתי כי לא רציתי להיות שונה מאף אחד. זו ההחלטה הכי טובה שעשיתי בחיים, ואני אפילו מתכנן להאריך את השירות שלי לשירות מלא של שנתיים ושמונה חודשים", מסכם נועם, "אני מציע לכל מי ששוקל או מתלבט אם להתנדב - תעשו את זה! את החוויות שתחוו בצבא לא תקבלו בשום מקום אחר".

עוד כתבות בנושא

loading...