מתפקדים למשימה מתפקדים למשימה

מתפקדים למשימה

מעיין לנגה ואופק ארד

בימים מאתגרים אלו משרתי זרוע הים מכלל הבסיסים מעניקים סיוע נרחב לאוכלוסיות בסיכון ברחבי המדינה, ועומדים בחזית הלחימה בנגיף הקורונה

בצל משבר הקורונה, משרתי זרוע הים נרתמים למאמץ הלאומי בלחימה בנגיף ומסייעים ככל הניתן במגוון משימות ברחבי הארץ כחלק ממשימה צבאית רחבה.

"מתוך הבנה של אחריותנו הגדולה כמשרתים בצבא ההגנה לישראל, שהוא צבא העם, אנחנו משקיעים את מיטב כח האדם והמשאבים על מנת לספק עזרה בכמה שיותר מוקדים״, מספר סא״ל רועי, המתעסק בימים אלו בהובלה מבצעית של כל משימות הסיוע לעורף בזרוע הים.

״אנחנו מתעסקים בעיקר במתן סיוע לקשישים בבתי אבות, רובם עריריים, וגם לאוכלוסיות קשות יום המתגוררות בבתי דיור במימון ממשלתי״, מסבירה סא״ל כרמית דוכן, ראש ענף תקשורת בינלאומית במפקדת זרוע הים, שבתקופה זו משמשת כמפקדת על אחת מתכניות הסיוע בזרוע הים.

בימים מאתגרים אלו משרתי זרוע הים מכלל הבסיסים מעניקים סיוע נרחב לאוכלוסיות בסיכון ברחבי המדינה, ועומדים בחזית הלחימה בנגיף הקורונה

״אנחנו מסייעים בהסברה, מניעת כניסה ויציאה שלא לצורך כדי למנוע הדבקה, וגם מרכזים בעזרת אב או אם הבית את כלל הבקשות של הדיירים ורוכשים עבורם ציוד חיוני, מזון ותרופות״, מפרטת סא״ל דוכן. ״המשרתים שלוקחים חלק במאמצי הסיוע מגיעים מכלל היחידות והבסיסים של זרוע הים, מחיפה ועד אילת, כשבכל מקבץ דיור בו אנחנו פועלים משובץ צוות מטעם הזרוע״.

למרות אי הוודאות שמאפיינת את התקופה הנוכחית, שכן צה״ל ומדינת ישראל כולה נדרשים לתפעל אירוע מורכב אשר כמותו טרם הכרנו, כוחות זרוע הים נרתמים למשימה בנחישות ומוכנים לבצע אותה ככל שידרש.

״אנחנו יוצאים למשימה מדי בוקר בתחושת שליחות מאוד גדולה״, אומרת סא״ל דוכן. ״מדובר באנשים מבוגרים או נזקקים, שמשוועים לקשר איתנו ולסיוע שלנו, ובעבודתנו איתם אנחנו עושים מצווה גדולה. למרות שהמשימה לא תמיד פשוטה ומלווה בהרבה אתגרים ואי ודאות, נמשיך למלא אותה בתחושת סיפוק עצומה עד שהמשבר יחלוף״.

״אנחנו המפקדים שאחראים על המשימה גאים ומעריכים מאוד את אותם חיילים שנרתמים לעבודה הקשה הזו, שאין לה אח ורע בעשייה הצה״לית עד כה, ונמשיך לעטוף אותם ולדאוג לכל צרכיהם - מיגון, הסעות, ארוחות - כדי שיוכלו להמשיך ולבצע את משימתם החשובה על הצד הטוב ביותר״, היא מדגישה.

״אני מרגיש ורואה את התרומה המשמעותית של עבודתנו עם העורף האזרחי״, מספר לנו סרן אלעד שניאור מהשטח. ״רוב המבוגרים עמם יצא לי לשוחח לא דוברים עברית, וחשוב מאוד להסביר להם את נהלי משרד הבריאות כך שיבינו אותם ויוכלו לפעול בהתאם. אנחנו נמצאים במצב חירום כשהאוכלוסייה המבוגרת נמצאת בסיכון גבוה וזקוקה לעזרתנו״, הוא מוסיף.

״למרות המרחק הפיזי שעלינו לשמור מהקשישים, אנחנו מפתחים קשרים קרובים וחשובים שמאפשרים לנו למלא את משימתנו ולהקל עליהם בתקופה המאתגרת הזו״, מבהיר סרן שניאור. ״אנחנו ערוכים ומוכנים להמשיך בביצוע משימתנו במסירות רבה, ונמשיך ליזום עוד ועוד דרכים לתת מעצמנו ולסייע לכמה שיותר אנשים״, מסכם סא״ל רועי.

מתפקדים למשימה

loading...