החלפת פיקוד בסיירת כריש החלפת פיקוד בסיירת כריש

החלפת פיקוד בסיירת כריש

אופק ארד

"אני רואה את התפקיד החדש כהזדמנות להכיר את הלוחמים, ולהוביל אותם להגשמת האחריות הכבדה שעל כתפינו – הגנה מיטבית ובלתי פוסקת על הגבול הדרומי של מדינת ישראל"

השבוע סיים רס"ן גל קליין את תפקידו כמפקד סיירת "כריש" בפלגה 916, ובמקומו נכנס לתפקיד סרן טוהר דניאל.

רס"ן גל קליין, בוגר קורס חובלים מחזור 129, מילא במהלך שירותו מספר תפקידים משמעותיים בזרוע. הוא שירת כסגן קצין מחלקה בספינת הטילים אח"י כידון, ולאחר מכן עבר לפלגה 916, פלגת הביטחון השוטף בזירה הדרומית והפך לסגן מפקד דבורה.

אחרי שהשלים את קורס הפיקוד הימי פיקד במשך שנה וחצי על שלדג 841, ולאחר מכן כיהן כמפקד בית הספר להכשרת לוחמי הביטחון השוטף. מאוקטובר 2018 שימש מפקד סיירת כריש בפלגה 916, ועם סיום התפקיד יציין קליין גם את סיומן של 9 שנות שירותו.

"משמעות תפקידו של מפקד סיירת היא להוביל את הלוחמים והמפקדים ולחבר אותם סביב מטרה משותפת", מספר רס"ן קליין. תחת פיקודו הסיירת שמה לנגד עיניה שני יעדים מרכזיים: הראשון - כשירות ומוכנות לביצוע משימה, והשני - בניית קשר של אמון מלא ועקבי בין המפקדים לחיילים.

"אני רואה את התפקיד החדש כהזדמנות להכיר את הלוחמים, ולהוביל אותם להגשמת האחריות הכבדה שעל כתפינו – הגנה מיטבית ובלתי פוסקת על הגבול הדרומי של מדינת ישראל"

"מפקדי הכלים ואני שמרנו יחד על מוכנות תמידית למלחמה, דריכות מבצעית גבוהה וחיבור חזק בין הלוחמים למשימה", הוא אומר. "מגוון התרגילים והפעילויות המבצעיות שביצענו בתקופה הזו מוכיח את כשירותה המצוינת של הסיירת ושל לוחמיה. כמו כן, שמנו דגש על בניית יחסי אמון בין המפקדים לחיילים, מתוך הבנה שרק כך נוכל לבצע את תפקידנו על הצד הטוב ביותר".

עבור רס"ן קליין, תפקיד מפקד הסיירת טמן בחובו גם מצבים מאתגרים, בהם היה נדרש להוביל את לוחמי הסיירת במשימות מבצעיות לא פשוטות. "היה מקרה בו יצאתי עם צוות לים סוער בגלל התראת מודיעין שחייבה אותנו לפעול", הוא משחזר. "הגלים היו בגובה מספר מטרים, והם המשיכו להתגבר ולגבוה. למרות הקושי בסיטואציה, לגאוותי הגדולה לוחמי הצוות תפקדו בצורה ראויה לציון".

גם מפקד הסיירת הנכנס, סרן טוהר דניאל, הספיק למלא לא מעט תפקידים משמעותיים בזרוע הים. לאחר שסיים את קורס החובלים במחזור 132, המשיך לתפקיד סגן קצין נשק בספינת הטילים אח"י תרשיש, וגם שירת כמפקד של שלדג 843 ושלדג 844. לאחר מכן היה מפק"ץ שלב מתקדם בקורס חובלים במשך שנה, וכעת הוא נכנס לתפקיד מפקד סיירת כריש.

"אני רואה את התפקיד החדש כהזדמנות להכיר את הלוחמים, ולהוביל אותם להגשמת האחריות הכבדה שעל כתפינו - הגנה מיטבית ובלתי פוסקת על הגבול הדרומי של מדינת ישראל", אומר סרן דניאל. "יחד נתמרן סיטואציות מבצעיות בים בצורה המיטבית, ונחתור תמיד לניצחון".

בין רס"ן גל קליין, מפקד הסיירת היוצא, וסרן טוהר דניאל, מפקד הסיירת הנכנס, קיים קשר של חברות טובה. "היינו מפקדי ספינות ביחד", מספר סרן דניאל. "אני הייתי מפקד צעיר והוא חנך אותי, ואני זוכר שהשתדלתי ללמוד ממנו כל מה שאפשר".

עם כניסתו לתפקיד, סרן דניאל קובע לעצמו שתי מטרות מרכזיות: " אני שואף להמשיך לשפר את עולם הביטחון השוטף ככל הניתן - לתחזק עבודת ביטחון שוטף אקטיבית ופעילה, ולהכין את הספינות למצב של כשירות ומוכנות ללחימה בכל עת. כמו כן, חשוב לי לחזק את היכולת שלנו כסיירת לקבל ולעטוף לוחמים חדשים, ולהכניס אותם לתלם כמה שיותר מהר", הוא מדגיש.

"אני מצפה בקוצר רוח להתחיל את עבודתי עם לוחמי סיירת 'כריש', ולפעול יחד עם המפקדים והלוחמים כדי לבצע את תפקידנו החשוב מאין כמוהו".

"אני גאה לסיים את תפקידי כמפקד סיירת 'כריש' אחרי תקופה משמעותית מאוד, להעביר את השרביט הלאה לסרן טוהר דניאל", מסכם רס"ן קליין. "הפיקוד על הסיירת היווה חוויה מלמדת, מגבשת ומחשלת עבורי, אותה לא אשכח אף פעם".

עוד כתבות בנושא

loading...