שניים בסירה אחת שניים בסירה אחת

שניים בסירה אחת

רבקה פיין

"אני מאחל לאחי שידע למצוא את המקום הבטוח שלו בספינה, שיזכור שהצוות הוא המשפחה שלו מעתה ולתמיד, ושילמד להעריך ולהוקיר את התפקיד המיוחד שהוא ממלא בשמירה על בטחון מדינת ישראל"

סמ"ר עמית בר שי התגייס לשייטת ספינות הטילים לפני שלוש וחצי שנים, ושירת כלוחם על הספינה אח"י חץ. "עוד לפני הגיוס, השירות בזרוע הים משך אותי מאוד והיה לי חשוב להגיע אליו", הוא מספר.

אחרי שירות משמעותי כלוחם, במהלכו הוסמך כראש צוות ומילא מספר תפקידים נוספים בספינה, החליט עמית שהוא רוצה לחתום קבע ולתרום מניסיונו לדורות הבאים בשייטת 3. "ידעתי שיש לי עוד המון מה לתת מעצמי וגם לקבל, לכן עברתי לבה"ד, ולאחר קורס פיקוד הוסמכתי למפקד מגמת ימאות".

כחלק מתפקידו בתור מפקד מגמת ימאות, עמית אחראי על סדרת הים - שבוע אינטנסיבי במיוחד במהלך הכשרת הסטי"לנים: ביום מפליגים בסירות גומי, בלילות מוקפצים, עוברים טבילות בים וגם אימונים גופניים.

לקראת סיום שירותו בזרוע הים, בקורס האחרון שהוא העביר, זכה עמית להזדמנות מיוחדת. בפיקודו על סדרת הים זכה ללוות בתהליך את אחיו הצעיר, טוראי עדי בר שי, שהלך בעקבותיו והתגייס לא מזמן לתפקיד הלוחם הימי בשייטת ספינות הטילים.

"אני מאחל לאחי שידע למצוא את המקום הבטוח שלו בספינה, שיזכור שהצוות הוא המשפחה שלו מעתה ולתמיד, ושילמד להעריך ולהוקיר את התפקיד המיוחד שהוא ממלא בשמירה על בטחון מדינת ישראל"

"ראיתי מהצד את התהליך שעדי עובר, מההתמודדות עם הים, דרך מחסור בשעות בשינה ועד עבודה עם הצוות", מתאר עמית. "אלו אתגרים חדשים ובלתי מוכרים עבור החניכים, אותם לא יפגשו בשום מקום אחר", הוא מוסיף. "התמלאתי גאווה לצפות באחי צולח את האתגרים הללו, לומד ומתפתח".

עם תום שבוע סדרת הים, החניכים עוברים טבילה קבוצתית ואחריה מקבלים את סיכת זרוע הים, אותה יענדו על הכומתה. "למרות שההורים לא יכלו להיות בקהל עקב הנחיות הקורונה, טקס הסיום היה מרגש עבור כולם, וזכיתי להעניק לאחי את הכומתה שלי", מעיד עמית.

בקרוב עמית ישתחרר אחרי שירות משמעותי ומגוון, בעוד אחיו הקטן יסיים את מסלול ההכשרה ויצטרף לשורות לוחמי השייטת. "אני מאחל לאחי שידע למצוא את המקום הבטוח שלו בספינה, שיזכור שהצוות הוא המשפחה שלו מעתה ולתמיד, ושילמד להעריך ולהוקיר את התפקיד המיוחד שהוא ממלא בשמירה על בטחון מדינת ישראל".

 

עוד כתבות בנושא

loading...