נלחם על החלום נלחם על החלום

נלחם על החלום

עמית בכור

מההתמודדות עם מחלתה של אמו, דרך השירות כלוחם ביטחון שוטף ועד סיום קורס החובלים – השבוע יעמוד צוער עומר שרוין על רחבת המסדרים ויהפוך לקצין ימי אחרי מסע רצוף באתגרים וניצחונות

בהיותו ספורטאי מוכשר בליגות הנוער של ירושלים בכדורגל ולאחר מכן חניך במכינה קדם צבאית בתל אביב - דרכו של צוער עומר שרוין נראתה סלולה ויציבה.

באוקטובר 2017 הוא התגייס לקורס החובלים של זרוע הים, מסלול ייחודי ויוקרתי מלא באתגרים. ואז, לקראת סיום השלב המתקדם בקורס, הוא גילה דבר שטלטל את דרכו והעמיד את הצלחתו בסימן שאלה.

"אני זוכר שישבתי עם אמי ואחותי במסעדה, ושם אמי סיפרה לנו שהיא חולה בסרטן", משחזר עומר. מאותו רגע ואילך הוא התקשה להתרכז בקורס, ומחשבותיו נדדו לאמו ולמצבה הבריאותי.

מההתמודדות עם מחלתה של אמו, דרך השירות כלוחם ביטחון שוטף ועד סיום קורס החובלים – השבוע יעמוד צוער עומר שרוין על רחבת המסדרים ויהפוך לקצין ימי אחרי מסע רצוף באתגרים וניצחונות

 

"הייתי מגיע בימי ראשון לבסיס, אבל הראש עדיין היה בבית עם אמא והמשפחה", הוא מתאר. "קורס החובלים הוא קורס מאתגר במיוחד, ובלתי אפשרי להצליח בו בלי ריכוז מלא ועבודה קשה".

בעקבות מצבה של אמו, החליט עומר שלא להמשיך את דרכו בקורס החובלים, ועבר לשרת כלוחם ימי בפלגת הבט"ש (ביטחון שוטף) 916 שבזירה הימית הדרומית.

הוא מספר שתקופת השירות בפלגה הייתה משמעותית מאוד עבורו. "זכיתי ליצור חברויות עמוקות ולמדתי המון על אחריות אישית וערבות הדדית", אומר עומר. "שם גם הבנתי שאני רוצה לשרת על דבורה בתור חובל בעתיד, אם תהיה לי האפשרות".

 

כוח רצון, נחישות והתמדה:

במהלך שירותו של עומר כלוחם ביטחון שוטף, מצבה הרפואי של אימו השתפר. הוא החליט לנסות לחזור לקורס החובלים, וכמעט חצי שנה לאחר שעזב את הקורס הוא עמד בפני וועדת קבלה.

"בשלב הזה אמא הבריאה לגמרי. היה מדהים לראות אותה מתגברת על המחלה בעזרת שינוי באורח החיים וכוח רצון גדול", מעיד עומר בהתרגשות.

בעקבות וועדת הקבלה ולאחר המלצת מפקד הספינה שלו, חזר עומר לקורס החובלים במחזור 141. בשבוע שעבר הוא עמד על רחבת המסדרים בטקס סיום הקורס לצד חבריו, ויזכה סוף סוף לקבל את דרגות הקצונה ולענוד את סיכת החובל אחרי שנים של התמדה.

"מאז הגיוס לקורס עברתי אתגרים רבים", מעיד עומר. "יצאתי לדרך חדשה שלוש פעמים, כאשר בכל פעם הייתי צריך להוכיח את עצמי מחדש. אני בטוח שהנחישות שסייעה לי לכל אורך התקופה הזו, תהפוך אותי למפקד טוב יותר, שנוהג בלוחמים ברגישות ואכפתיות ומאמין ביכולת שלהם לצלוח כל אתגר", הוא מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...