הנה הם באים הנה הם באים

הנה הם באים

דריה לוסטיגר

לאחר יותר משנתיים של הכשרה אינטנסיבית, הצטרפו אתמול 39 חובלים חדשים לשורות הפיקוד בכלי השיט של זרוע הים

אתמול (ד'), התקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 141 בבה"ד זרוע הים שבחיפה, בנוכחות סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד הבה"ד אל"ם בוריס שוסטר, המסיימים ומשפחותיהם.

39 צוערים נרגשים עמדו על רחבת המסדרים, זכו לענוד את סיכת החובל ולהפוך באופן רשמי למפקדים הבאים בכלי השיט של זרוע הים.

"ערב זה מקפל בתוכו עשרים ושמונה חודשים ארוכים של מאמץ יוצא דופן, עמידה מוצלחת באתגרים מורכבים, בסדרה ארוכה של מבחנים, במגוון התנסויות והסמכות", כך אמר בנאומו הערב מפקד זרוע הים, האלוף אלי שרביט: "אתם צלחתם את אחד הקורסים הקשים ביותר בצבא ההגנה לישראל - ודאי בזרוע הים".

לאחר יותר משנתיים של הכשרה אינטנסיבית, הצטרפו אתמול 39 חובלים חדשים לשורות  הפיקוד בכלי השיט של זרוע הים

"אנו בעיצומם של ימים מורכבים, מאתגרים, ימים בהם רבה אי הודאות לצד מצב חרום ביטחוני, אך יש בידנו את המיומנויות המאפשרות לנו להתאים עצמינו כמעט לכל מצב, להסתגל כמעט לכל שינוי, ואף ליזום תהליכים המעצבים את מציאות חיינו הביטחונית במדינת ישראל", הכריז אלוף אלי שרביט.

"זרוע הים חצבה בשנים האחרונות עמדות מפתח אסטרטגיות במערכה חיונית זו - אנו פועלים במרחב בו רב הנסתר על הגלוי, זו עוצמתנו והייחודיות של הזרוע בתווך הימי, מעל המים ומתחת".

גם סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, אמר הערב בנאומו: "זרוע הים הינה מוביל מבצעי ומרכיב מרכזי בתכנית הרב שנתית 'תנופה'. הזרוע ממשיכה ותמשיך להתעצם בעשור הקרוב. מעכשיו, משימה זו תופקד גם בידיכם - חובלים יקרים".

"אתם נבחרת האיכות של עם ישראל", פנה אלוף זמיר למסיימים: "צלחתם קורס מהתובעניים והמאתגרים בצה"ל. אתם בראש החץ של העשייה המבצעית, ותוטל עליכם אחריות עצומה".

"הגנה, ביצור היכולת ההתקפית של צה"ל והמוכנות למערכה הבאה שבה יהיה עלינו לנצח את אויבנו בכל הממדים והזירות, בכלל הממד הימי - באחריותכם".

"החודשים האחרונים התמודדנו עם האתגרים בכל הזירות", הכריז אלוף זמיר. "צה"ל מונע פעם אחר פעם את ניסיונותיהם הרבים של אויבנו לפגוע בביטחון ישראל בזכות הפעילות המבצעית, הגנה השוטפת, וחלק בלתי נפרד מכך בזכות פעילותה הענפה של זרוע הים. חובלים יקרים, היום עיני כולנו נשואות אליכם בגאווה, אך מעתה כשתפליגו למשימותיכם יהיו אלה עיני פקודיכם. אין לי ספק שאתם מוכנים ונכונים לכך״.

עוד המשיך מפקד הזרוע, אלוף אלי שרביט, בדבריו למסיימים: "אתם מקבלים לידכם אוסף עצום של חיילים וחיילות- והם החשובים באמת. מלאכת הפיקוד היא ראשית לכל מלאכה המצריכה הרבה הקשבה".

"החל מיום המחר - אתם תהוו את שדרת הפיקוד הצעירה על גבי כלי השיט המבצעיים של הזרוע. אני סמוך ובטוח כי גודל האתגר ברור לכם, אני סמוך ובטוח כי פועלכם יכביר תקווה לכל בית ישראל. צאו, הפליגו, נצחו ושובו בשלום אל נמל הבית".

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...