חובל דור שני חובל דור שני

חובל דור שני

רבקה פיין

בשנת 1981, התגייס אל"ם (מיל') רון בן משה לקורס החובלים המאתגר. 37 שנים לאחר מכן, התגייס בנו איתי לאותו הקורס, והשבוע הוא סיים אותו בהצלחה בטקס מרגש. "עמדת באתגר, וסיימת צעד אחד ממסע גדול שרק מתחיל"

"מאז שהייתי ילד קטן, רציתי להיות חובל. הסתכלתי על אבא שלי בהערצה, וידעתי שאני רוצה להיות כמוהו", מספר סגן איתי בן משה. "וגם כל אבא רוצה שהבן שלו ימשיך את הדרך שלו", מוסיף בחיוך אל"ם (מיל') רון בן משה.


השבוע עמד סגן איתי על רחבת המסדרים בטקס סיום קורס החובלים מחזור 141, והצטרף לשורות המפקדים הימיים בזרוע הים. בכך הוא ממשיך את דרכו של אביו, שהתגייס לאותו קורס 37 שנים לפני כן. האב, אל"ם (מיל') רון, המשיך מאז לשירות משמעותי של שלושה עשורים בזרוע הים, כשבתפקידו האחרון שימש כראש מחלקת אמצעי לחימה במפקדת הזרוע.
 

בשנת 1981, התגייס אל"ם (מיל') רון בן משה לקורס החובלים המאתגר. 37 שנים לאחר מכן, התגייס בנו איתי לאותו הקורס, והשבוע הוא סיים אותו בהצלחה בטקס מרגש. "עמדת באתגר, וסיימת צעד אחד ממסע גדול שרק מתחיל"

סגן איתי מודה שאף על פי שחלם להיות חובל, הוא לא התכונן הרבה לגיבוש. "שאלתי את אבא שלי על הקורס, כדי להבין לאן אני הולך. הוא אמר לי להיות עצמי, ושרק כך אוכל לגלות אם הקורס מתאים לי באמת".


מ-1981 ועד היום, נערכו שינויים רבים בתוכן הקורס ובמהלכו, אך האתגרים נשארו דומים. "חששתי מההיבט הפיזי - המסעות והאימונים, אבל מהר מאוד מתגברים על זה. הקושי העיקרי הוא קושי מנטלי, לא לראות את הבית לאורך זמן", מעיד סגן איתי. אביו נזכר שלאורך הקורס חזר הביתה פעם בחודש: "האתגר הוא לשמור על מוטיבציה".

סגן איתי משתף שניסיון העבר של אביו הוא מקור ידע וחוזק עבורו. "לפני שאנחנו נפרדים לשלום ברכבת, אבא תמיד יודע להגיד את המילה הנכונה, ולגרום לי להבין שאני מסוגל לעמוד בכל אתגר. זה דבר שחיזק אותי מאוד לפני שהייתי חוזר לעוד חודש בקורס", הוא אומר.


למרות השנים שחלפו, אל"ם (מיל') רון זוכר היטב את החוויות שעבר בעצמו בקורס. "אני זוכר איך נכנסתי לקורס כתלמיד בית ספר שרק סיים י"ב, והרגשתי איך אני מתבגר ולומד", משחזר אל"ם (מיל') רון. "האופן שבו למדתי להתייחס ולהתמודד עם אתגרים זה משהו שמלווה אותי עד היום. אני גם רואה את השינוי באיתי, ובאופן שבו הוא השתנה והתבגר".

כמו אביו, גם איתי מרגיש את השינוי שחל בו בעקבות האתגרים שעבר לאורך הקורס. "למדתי מקצועיות, יסודיות ודבקות במטרה, ושכל משימה שעושים - עושים אותה עד הסוף", הוא מתאר. "היכולת להשפיע על לוחמים היא זכות גדולה בעיניי, ואני לוקח אותה ברצינות רבה".


רגע לפני שסגן איתי ממשיך את דרכו של אביו בתפקיד מבצעי בספינות זרוע הים, אל"ם (מיל') רון מברך אותו: "אני מאחל לך שתהנה ותרגיש סיפוק ונחת בתפקיד. אני עצמי שירתי בזרוע הים 30 שנה, ולא הרגשתי יום מבוזבז", הוא מצהיר. "עמדת באתגר, וסיימת צעד אחד ממסע גדול שרק מתחיל."

עוד כתבות בנושא

loading...