אות הערכה מבצעי אות הערכה מבצעי

אות הערכה מבצעי

מערכת אתר זרוע הים

יחידות העילית שייטת 7 ושייטת 13 קיבלו אות הערכה מבצעי מטעם הרמטכ"ל על פעילות חדשנית ופורצת דרך

הערב (ב') התקיים טקס הענקת "אות הערכה מבצעי" הראשון מסוגו בצה"ל, במהלכו הוענקו ליחידות שייטת 7 ושייטת 13 אותות הערכה מטעם ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, על פעילות מבצעית חדשנית ופורצת דרך.

״אות הערכה מבצעי״ הינו אות שמוענק על ידי הרמטכ״ל כביטוי סמלי של הוקרה על מעשה בעל חשיבות עליונה לחיזוקו של צה"ל, אשר מקדם באופן ניכר את ביטחון המדינה. לראשונה, החליט הרמטכ״ל להעניק אות זה בטקס חגיגי שיתקיים מעתה בכל שנה.

בחירת היחידות נעשתה על ידי ועדה בהשתתפות נציגים מהגופים השונים, כששייטות 7 ו-13 נבחרו מתוך מעל ל-50 מועמדויות שהוגשו, וזאת בזכות עשרות מבצעים פורצי דרך אותם הובילו כחלק מהמערכה שבין המלחמות. מבצעים אלה התאפיינו בחדשנות, יוזמה וחתירה למגע, והם הניבו הישגים בולטים בעלי חשיבות רבה לביטחון מדינת ישראל.

"לאחרונה אנו שומעים על התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני, יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל - הם יגלו שהם מקיימים שותפות יקרה ביותר", אמר בנאומו רא"ל כוכבי.

"צה״ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים ישראלים. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבינו את המצב לאשורו - מדרגות התגובה וכלל התכניות הוכנו ותורגלו".

"עלינו לראות בערך הניצחון מצפן המכוון אותנו בכל עת ובכל נושא - בפעילות המבצעית ובאימונים, בשגרה ובחירום, בעורף ובחזית. ערך הניצחון איננו מונח ששייך למלחמה בלבד. הוא חלק מהותי מזהות החייל ומפעולתו היום-יומית", המשיך.

יחידות העילית שייטת 7 ושייטת 13 קיבלו אות הערכה מבצעי מטעם הרמטכ"ל על פעילות חדשנית ופורצת דרך

"כל חייל הניצב נוכח פני אויב, בשגרה או במלחמה, חייב לפעול במהירות ובחדות, לחתור למגע, ולסכל כל איום. ההנחיות והוראות הפתיחה באש פשוטות ובהירות: כך נהגו חיילי צה"ל, ומפקדיו לאורך כל השנה באירועים רבים בהם סיכלו טרור ואויב, וכך אנו דורשים בכל האירועים", הדגיש רא"ל כוכבי.

"היום, בטקס הענקת אות ההערכה מהרמטכ״ל ליחידות נבחרות על פעולותיהן יוצאות הדופן אשר תרמו לביטחון מדינת ישראל, נבחרה שייטת הצוללות לקבלת האות. השייטת מהווה כוח אסטרטגי לביטחון המדינה, בפן המבצעי והמודיעיני, ומהווה כוח מרכזי בפעילויות צה"ל במערכות השונות", הכריז סגן מפקד שייטת הצוללות, סא"ל מ'.

"יתרונה המובהק של הצוללת הוא בחשאיותה - 'רואה ואינה נראית'. השייטת ייחודית ביכולתה לפעול לאורך זמן במחוזות קרובים ורחוקים כאחד, זאת לצד גמישות מבצעית גבוהה ואמל"ח מגוון. שייטת 7 נשענת על כוח האדם האיכותי שמוכשר בצורה מקצועית לניהול הצוללת במהלך משימותיהם".

"לצוותי השייטת הכלים המתאימים לביצוע המשימות המוטלות על כתפיהם ולהוביל את זרוע הים להצלחות מבצעיות כפי שמוטל עלינו. אני סומך על הצוותים שלנו שפועלים בצורה המקצועית ביותר, זו אשר מביאה לנו שקט בטחוני".

אל דבריו הצטרף מפקד שייטת 13, אל"ם ד': "אות הערכה מבצעי הוא ביטוי הערכה לעשייה המבצעית שהייתה השנה. זו זכות לעמוד יחד לצד כלל יחידות צה"ל במעמד הזה, אבל זו זכות גדולה במיוחד לעמוד לצד שייטת 7", הבהיר.

"השילוב בין כלל השייטות בזרוע הים במערכה שבין המלחמות מביא לידי ביטוי עוצמה בטווח הפעולה בכל מקום שיש בו ים, עוצמה בחשאיות הפעולה ובעיקר את הדיוק הנדרש בקצה המבצעי של הפעולה".

"באשר לדיוק, למקצוענות ולאומץ הלב, אני מרגיש גאווה בלוחמים והמפקדים שעמדו באתגרים ובכלל היחידה שתמכה אותם באופן מקצועי, יצירתי, מסביב לשעון ובתקופת הקורונה זה היה מורכב יותר. מאחורי כולנו עומדת משפחה בבית, וזו הזדמנות להצדיע למשפחות שתמכו בנו במהלך כל השנה על מנת לאפשר את העשייה המבצעית", סיכם אל"ם ד'.

 

עוד כתבות בנושא

loading...