פורצת דרך פורצת דרך

פורצת דרך

מעיין לנגה

"זו זכות עבורי לקחת חלק בתהליך הבנייה והמבצוע של ספינה חדשה, שליחות גדולה וכבוד עצום". הכירו את סרן שירה קליגר, החובלת הראשונה בספינות הסער 6 החדשות של זרוע הים

סרן שירה קליגר בת ה-23 ממלאת את תפקיד קצינת האלקטרוניקה וההגנה של ספינת הטילים אח"י מגן, ובכך מהווה החובלת הראשונה בזרוע הים שמשרתת על הספינות החדשות מסוג סער 6. בחודש פברואר האחרון היא עברה לגרמניה, ולקחה חלק פעיל בבניית הספינה והכנתה להפלגה ארצה.

לרגל הגעתה של ספינת הסער 6 הראשונה לארץ, שוחחנו עם סרן שירה על הדרך שעברה מאז שהחליטה להתמיין לקורס חובלים, ועל האתגרים, ההצלחות והציפיות שלה להמשך המסע כקצינה ימית בזרוע הים.

"הכל התחיל בתיכון, כשחברה הציעה לי לצאת איתה לגדנ"ע חובלים", היא משחזרת בחיוך. "חיפשתי תפקיד שמשלב מבצעיות ופיקוד, ושם התאהבתי בזרוע הים והבנתי שמצאתי את המקום שמתאים לי".

סרן שירה עברה את כלל המיונים בהצלחה, ויצאה לקורס חובלים כשהיא מצוידת במוטיבציה ובשאיפות גבוהות. "האתגרים הפיזיים, המנטליים והאקדמיים בקורס יצרו אצלי תחושת מסוגלות קריטית", היא מעידה. "בזכות המכשולים שהתגברתי עליהם בקורס, היום אני ניגשת לכל בעיה בכל תחום בידיעה שאם אשתדל ואתאמץ, יש לי את היכולת להצליח".

"זו זכות עבורי לקחת חלק בתהליך הבנייה והמבצוע של ספינה חדשה, שליחות גדולה וכבוד עצום". הכירו את סרן שירה קליגר, החובלת הראשונה בספינות הסער 6 החדשות של זרוע הים

לאחר 28 חודשים של הכשרה אינטנסיבית, יצאה סרן שירה לדרכה כחובלת בזרוע הים כשברשותה מיומנויות חדשות, וגם קשרי חברות חזקים וייחודיים.

"החברים למגמת אלקטרוניקה, בה שובצתי בקורס, הפכו משפחה שנייה עבורי. בתום הקורס שכרנו דירה בשכונת בת גלים בסמוך לבסיס, ומאז אנחנו שותפים למסע אחד של השנייה בכל המובנים - לומדים ביחד, מבשלים ביחד ומשתפים זה את זו במה שעובר עלינו".

מאז הספיקה סרן שירה לאייש מספר תפקידי פיקוד בזרוע הים - תחילה שירתה על ספינת הטילים אח"י חנית, לאחר מכן עברה לספינה אח"י להב, ומשם המשיכה לקורס פי"ם (פיקוד ימי מתקדם). בסיום הקורס שימשה קצינת אלקטרוניקה על הספינה אח"י אילת, ולאחר מכן הצטרפה לצוות הראשון של ספינת הסער 6 החדשה, אח"י מגן.

"כבר במהלך קורס חובלים דיברו איתנו על ספינות הסער 6 שעתידות להצטרף לשורות זרוע הים והפרויקט משך אותי מאוד", היא מספרת. "החלטתי לקחת בו חלק כי בעיניי מדובר בשליחות גדולה ובכבוד עצום. זו זכות עבורי לשהות במדינה זרה ולקחת חלק בתהליך הבנייה והמבצוע של ספינה חדשה".

את החודשים האחרונים העבירה שירה בגרמניה יחד עם חברי המשלחת, ביניהם גם יתר המפקדים והלוחמים של הספינה אח"י מגן. "זכיתי לראות את הספינה עוברת תהליך מדהים וקורמת עור וגידים. אנחנו לומדים על כל חלק וחלק בספינה, וההיכרות המעמיקה הזו נותנת תחושה גדולה של אחריות ושייכות".

סרן שירה מתארת את השהות בגרמניה כחוויה משמעותית מאוד. "זו התנסות כל כך חשובה ומיוחדת, להיות עצמאית במדינה זרה, לתמוך במקבילים ובחיילים שסביבי ולקבל מהם תמיכה בחזרה. בנוסף לכל אלו, יש לי משפחה בגרמניה ואני מדברת גרמנית. זכיתי לפגוש את סבא וסבתא שלי אחרי יותר משנה שלא ראיתי אותם. נסעתי לבקר אותם והיה מרגש מאוד".

המרחק הרב מהבית היה כרוך גם בלא מעט אירועים מחשלים. "מדובר בתקופה רצופת אתגרים - החל מהאתגרים המקצועיים בתחום האלקטרוניקה, ששמחתי מאוד לקחת על עצמי, דרך האתגרים הפיקודיים של הובלת לוחמים ולוחמות במדינה זרה, שמשמעותה להיות שם עבורם באופן טוטאלי כל יום, בכל שעה ובכל מצב, ועד ההתמודדות עם נגיף הקורונה".

בין שלל הפיתוחים והשדרוגים שמציגה ספינת הסער 6, היא מביאה עמה בשורה חשובה בנושא שירות לוחמות בספינה. "שירתי בספינה אח"י להב במהלך פיילוט מוצלח של שילוב לוחמות בספינה, וכיום חצי ממגמת האלקטרוניקה עליה אני מפקדת מורכב מלוחמות", מציינת סרן שירה.

"הספינות החדשות מאפשרות את המשך ההצלחה של השירות המשותף בספינה באמצעות תשתיות מותאמות ונוחות לכולם. אני מאוד מאמינה בשירות המשותף וביכולת שלו להמשיך ולתרום לביצועים שלנו".

למלש"ביות (מועמדות לשירות ביטחון) ששוקלות להתגייס לקורס חובלים או ללוחמה ימית, סרן שירה מייעצת: "פיקוד ולוחמה בים יעניקו לכן יכולת מסוגלות והזדמנות לפיתוח אישי לכל החיים שאי אפשר להרוויח בשום מקום אחר. אני ממליצה לכל מי שמעוניינת בכך ללכת ולהתמיין מתוך אהבה אמיתית לעשייה, ולהאמין בעצמה וביכולות שלה".

עם הגעתה של ספינת הטילים אח"י מגן לחופי ישראל, סרן שירה מציבה לעצמה מספר יעדים. "אני מחכה להמשיך במבצוע ספינת הסער 6 הראשונה בצורה הכי טובה שאפשר, וללמוד את המערכות לעומק כדי להבין איך לעשות בהן שימוש מיטבי", היא אומרת.

"לכל ספינת טילים בזרוע הים יש אופי משלה. בתור צוות הספינה הראשון, יש לנו אפשרות לעצב את אופי הספינה כיצד שנחליט. בעיניי זו אחת המשימות החשובות ביותר שלנו".

היא מאחלת לצוות הספינה כולו: "אני מקווה שתמיד נשכיל להבין את המשמעות האדירה של הפרויקט שאנחנו לוקחים בו חלק, שנתרום ככל האפשר לתהליך מבצוע הספינה ושנמשיך לתת מעצמנו למען השמירה על בטחון מדינת ישראל".

מאז החזרה ארצה, עוסקת סרן שירה בעבודה אינטנסיבית במבצוע והכשרת הספינה אח"י מגן, ואחרי השירות בספינה התחנה הבאה שלה היא תפקיד חוף בזרוע. "מה שבטוח, אני לא מתכננת להוריד את הרגל מהגז".

עוד כתבות בנושא

loading...