ספינת הדגל ספינת הדגל

ספינת הדגל

מערכת אתר זרוע הים

היום התקיים טקס העברת דגל, מדגל גרמניה לדגל ישראל, של ספינת הטילים השנייה מדגם סער 6, אח"י עוז

היום (ג') התקיים טקס העברת דגל, מדגל גרמניה לדגל ישראל של אח"י עוז, ספינת הטילים השנייה מסוג סער 6 שתגיע לארץ בקרוב.

ספינת הטילים נמסרה מידי חברת המספנות 'Thyssenkrupp marine systems' שבגרמניה לידי זרוע הים הישראלית, ולראשונה הונף על הספינה החדשה דגל ישראל.

היום התקיים טקס העברת דגל, מדגל גרמניה לדגל ישראל, של ספינת הטילים השנייה מדגם סער 6, אח"י עוז
ספינות ה'סער 6' יהוו חלק בלתי נפרד מהאבנים המרכזיות בחומת המגן הימית שהקים צה״ל, וכן נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה הימיים של מדינת ישראל.

"לפני כשלושה שבועות חגגנו את יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. יש המכנים את שהצלחנו והשגנו כעם וכמדינה בכל כך מעט שנים, בגדר 'נס'", פתח בנאומו ראש מספן ציוד, תא"ל אריאל שיר. "אבל ניסים אינם מתרחשים מעצמם. ניסים מתרחשים כשלוקחים את גורלנו בידינו, ומעצבים כעם וכמדינה את עתידנו. כזה הוא גם המעמד בטקס זה בו אנו עומדים היום".

"צוות אח״י עוז היקר, בעוד מספר דקות יתנופפו דגל מדינת ישראל ודגל זרוע הים על הספינה. הדגלים המונפים על תורן הספינה מסמלים את הצטרפותה לצי של זרוע הים הישראלית", פנה תא"ל שיר לצוות הספינה. "בעוד מספר דקות תקבלו לידיכם את אחת ממכונות המלחמה היקרות והמורכבות ביותר שיש בצה"ל. אבל גם ספינה זו, אינה אלא אוסף של ברזל ומתכת ללא הרוח והאנשים שמפעילים אותה".

"מאחל לכם, ובטוח שתדעו לעשות זאת, להכניס לתוכה את הרוח הנכונה. רוח המלאה בנחישות, במקצוענות, בעבודת צוות ובערבות הדדית זו לזה. רוח שתאפשר לכם לעבוד תמיד כצוות אחד ונחוש מול כלל האתגרים, אלו שצפונים לכם במהלך ההפלגה ארצה, ואלו שעוד נכונו לצה"ל ולזרוע הים בפרט".

"לאח״י עוז, כמו לאחיותיה אח״י מגן, אח״י עצמאות ואח״י ניצחון, ישנו תפקיד משמעותי בהגנה על מדינת ישראל ונכסיה האסטרטגיים", הוסיף תא"ל שיר. "ביום זה אנו עושים עוד צעד משמעותי לבניין הכוח של זרוע הים למען הבטחת עתידה של מדינת ישראל".

עוד כתבות בנושא

loading...