האנשים שלנו האנשים שלנו

האנשים שלנו

דריה לוסטיגר

מתחילת מבצע 'שומר החומות', משרתי זרוע הים עושים לילות כימים על מנת להגן על הגובולות הימיים של הזירה הדרומית ולשמור על תושבי המדינה. אלו הם האנשים שלנו

מאז תחילתו של מבצע ׳שומר החומות׳, משרתי זרוע הים פועלים מסביב לשעון על מנת להבטיח את בטחונם של אזרחי ישראל.

שוחחנו עם סמ״ר אביאל מרזוק, סמ״ר טום אייזרמן ורב״ט שון גמברוג - שלושתם לוחמים ימיים בפלגת הבטחון השוטף 916, האמונה על שמירת הגבול הימי עם עזה, ושלושתם גם מתגוררים באזור הדרום עליו הם מגנים. שמענו מהם על השגרה האינטנסיבית, העשייה המבצעית ותחושות הדאגה לבית והמשפחה.


אביאל וטום, שמשרתים היום שניהם באותה הספינה, מכירים למעשה שנים אחורה - עוד כשלמדו יחד בבית הספר לקציני ים באשדוד, עיר מגוריהם. אחרי סיום הלימודים הם התגייסו בהפרש של חצי שנה זה מזה, ורוב זמן שירותם בפלגה 916 כמעט ולא נפגשו, כיוון שיצאו לים בזמנים הפוכים.

סמ״ר טום אייזרמן
סמ״ר טום אייזרמן

רק כשטום שב לפלגה עם סיום קורס סגנים ושובץ בספינה אחרת, גילה שחברו מימי בית הספר, אביאל, הוא עכשיו גם חברו לצוות הספינה.

הם מספרים שמאז תחילת מבצע ׳שומרי החומות׳, הפלגה פועלת מסביב לשעון כדי לשמור על בטחונם של תושבי הדרום. ״כולנו דרוכים יותר בגלל המצב, הכוננות גבוהה, ואנחנו נותנים את המאה האחוז שלנו", אומר טום.

"המשימה שלנו היא להגן על כל רצועת החוף הדרומית כדי למנוע אירועי חדירה ופח״ע", מסביר אביאל. ״הפלגה והבסיס כולו מתמודדים עם המצב באופן מיטבי, ומוכנים לעמוד בפני כל איום של חמאס".

השניים מתארים שגרת חירום אינטנסיבית, בה הלוחמים שוהים בים רוב זמנם, לצד גיחות קצרות לחוף שמטרתן תחזוקת הכלים ורענון הלוחמים.

סמ״ר אביאל מרזוק
סמ״ר אביאל מרזוק

על התחושות שהם חווים בבסיס בזמן שבבית נשמעות אזעקות, אביאל משתף: "כל אזעקה או נפילה באשדוד מעלה את החשש למשפחה שבבית".

עבור טום, המצב מעורר תחושות של גאווה יחד עם דאגה לבית. "זו זכות עבורי לשמור על הבית, אבל כמובן שיש גם הרבה מחשבות על המשפחה והחברים שמתמודדים עם מציאות לא פשוטה". לאמא ואבא שבבית, אביאל מסר שישמרו על עצמם: "תהיו חזקים, אתם אלה שנותנים לי את הכוח להמשיך".

טום מבקש להעביר לכלל המשפחות ברחבי הארץ: "שמרו על כל ההנחיות הביטחוניות, שמרו על עצמכם, ואף פעם אל תשכחו שיש מי ששומר עליכם בים".

רב"ט שון גמברוג משרת גם הוא כלוחם בפלגה, בתפקיד ימאי וחובש, ומתגורר באשקלון.

רב״ט שון גמברוג
רב״ט שון גמברוג
גם הוא מתאר שגרת חירום עמוסה במיוחד. "מאז תחילת המערכה אנחנו עובדים כמה שיותר, כל הבסיס על הרגליים. מטפלים במכונות, סופרים תחמושות, עושים הכל בשביל להכין את הספינות שיהיו כשירות לצאת לים".

"הפלגה עושה המון בשביל לשמור על התושבים והאזרחים", הוא ממשיך: "אנחנו ערים מהבוקר עד הלילה, עובדים כל רגע, הכל בשביל לשמור על המדינה". לאמא ואבא שמחכים לו בבית ממש לא רחוק, הוא מוסר: "אני אוהב אתכם, בלעדיכם לא הייתי מגיע לשום מקום, אתם ההשראה שלי".

עוד כתבות בנושא

loading...