הצעדים הראשונים בזרוע הים הצעדים הראשונים בזרוע הים

הצעדים הראשונים בזרוע הים

רבקה פיין

מתגייסים לזרוע הים? זאת הטירונות שמצפה לכם

בכניסה לצה"ל, כל חייל עובר טירונות שמטרתה היא להציג בפניו את המשמעת הצבאית וחוקיה ולסגל אותו למסגרת החדשה. באופן טבעי, למלש"בים יש הרבה חששות ושאלות לפני הגיוס.

כדי להפיג קצת מהחשש, שוחחנו עם מפקד הטירונות בבה"ד זרוע הים, סרן אלירן סבג, ושמענו ממנו מה מייחד את הטירונות בזרוע הים וכיצד כדאי למלש"בים להתכונן אליה.

אחרי שרשרת החיול בבקו"ם, התחנה הראשונה של מתגייסי זרוע הים היא בה"ד זרוע הים, בו יעברו טירונות בת ארבעה שבועות וקורס ייעודי לתפקיד.

מתגייסים לזרוע הים? זאת הטירונות שמצפה לכם

רוב החיילים שמתגייסים לזרוע הים עוברים כאן בבה"ד", פותח סרן אלירן. "גם חיילים עורפיים ותומכי לחימה בזרוע הים, חיילים שמתגייסים לתפקידי לחימה וכמו כן קורס חובלים וצוללן".

חיילים המיועדים לתפקידי לחימה עוברים שבוע נוסף בטירונות של לוחם ימי, ולאחר מכן ממשיכים לקורסים השונים. בשבוע הנוסף נערכים מטווחים יותר מתקדמים, ימי שטח, קורס מעבירי עזרה ראשונה מורחב ותכנים נוספים בנושאי לוחמה.

אז למה תוכלו לצפות בימים הראשונים בטירונות? "כחלק משער הכניסה לצה"ל, הטירונים עוברים קליטה אצל משקיות ת"ש, קליטה רפואית, וראיון היכרות עם מפקד המחלקה ומפקד הצוות שילוו אותם לאורך כל הטירונות", מתאר סרן אלירן.

הטירונים לומדים גם דיגום בסיסי, הגדרות נהלים ובטיחות, שיעורי נשק ומטווחים. כמובן שישנם גם תכנים ייחודיים לזרוע הים: "אנחנו עורכים היכרות עם זרוע הים, המבנה שלה, ההיסטוריה שלה והשפה החיל-ימית".

בנוסף, מתקיימים במהלך הטירונות ביקורים של משרתים בזרוע הים בהתאם להנחיות הקורונה, שמטרתם לחשוף את הטירונים לחוויות ואווירת השירות בתפקידיהם הייעודיים.

"אנחנו מקיימים סיורים ברציפים בבסיס חיפה לצרכי היכרות הכלים של הזרוע, היחידות הלוחמות והפעילות המבצעית", מוסיף סרן אלירן.

חברי סגל הפיקוד בטירונות בבה"ד זרוע הים מגיעים ממערך מגל, שם עברו הכשרה פיקודית מקיפה וצברו ניסיון הדרכתי. אחרי השיבוץ לזרוע הים, עוברים המפקדים הכשרה נוספת שמכינה אותם לפיקוד בזרוע הים.

"כמפקד הבט"ר, חשוב לי שהמתגייסים והמתגייסות יכירו את חיל הים מהרגע הראשון שהם דורכים בבה"ד זרוע הים", מסכם סרן אלירן, ומוסיף כמה טיפים למלש"בים שיום גיוסם לזרוע הים מתקרב: "חשוב להגיע עם ראש פתוח לחוויות שונות ממה שהכרתם עד כה, ללמידה, וליצירת קשרים חדשים".

עוד כתבות בנושא

loading...