ממפקד לפקודיו ממפקד לפקודיו

ממפקד לפקודיו

סא״ל סטיבן גורדון, מפקד אח״י ניצחון פונה בטור אישי לצוות הספינה

צוות אח"י ניצחון,

אני כותב לכם מחדרי במהלך הפלגתנו ארצה.

נהימת המנועים, יחד עם שריקות הרוח, רחש המים, והודעות המד"ץ הם הקולות הנשמעים ברגעים אלו ממש, כך היה בימים האחרונים ומניח שכך יהיה בימים הנותרים עד להגעתנו לנמל הבית.

הקולות שאינם נשמעים הם דפיקות ליבי הרמות הנובעות מתחושת האחריות העצומה, בשילוב עם ההתרגשות אך יותר מכל מהגאווה בכם, על הדרך שעשיתם ועל תפקודכם המעורר השראה.

בכל שנותיי בשירות, לא דמיינתי שאקח חלק בפרוייקט עוצמתי שכזה ואהיה חלק מיחידי הסגולה שיכול להמנות כצוות ראשון של ספינה. ועל כן, אני מקנא בכם שזכיתם בגיל כה צעיר לכתוב שורה בהיסטוריה, ושורת ההיסטוריה הזו נכתבת בזכותכם, ורק בזכותכם!

עשיתם זאת במסירות, עבודה קשה והמון נחישות, ותפקידי היה רק למתוח ולכוון את חבלי המפרשים.

עשינו יחד דרך ארוכה, 4,000 מייל ימי, לאחר ימים ארוכים של אימונים, עשרות תרגולי בקנ"ז, אימוני ירי, סודרי חירום וימאות. אפילו ראינו בהפלגה להקות דולפינים לוויתנים וכרישים.

במהלך המסע שלנו אפילו ביצענו שת"פ עם ציים זרים שפגשנו בים, וגם שם הרגיש כי אנחנו במגרש של הגדולים.

את כל הדרך והתקופה ביצעתם בצורה מרשימה, במקצוענות, באדיבות, בתחושת שליחות אינסופית אך יותר מכל באווירה נעימה, עשיתם זאת כמו ווינרים אמיתיים!

 

סא״ל סטיבן גורדון, מפקד אח״י ניצחון פונה בטור אישי לצוות הספינה
מרגע קבלת הספינה ועד הגעתנו ארצה עברו להם רק 4 שבועות, ובעיניי גם זה נותן עוצמה נוספת לשמנו, ניצחון. ניצחנו את המשימה שלעתים היתה נראית בלתי אפשרית.

ואם בניצחון עסקינן, אשתף אתכם בשני רגעים מרגשים שניצחון הוא מה שהרגשתי. הפעם הראשונה היתה כאשר זכיתי לחשוף את שם הספינה בגרמניה ולעמוד איתכם יחד על סיפונה של ספינתנו, להצדיע ולשיר בגאווה "להיות עם חופשי בארצנו".

הפעם השנייה היתה כאשר היינו במחנה העבודה נויגמה, סיירנו שם ולאחר שיחה עם שורד שואה מהארץ שרנו כולנו בגאווה "עוד לא אבדה תקוותנו", באותו מקום בו בוצעו ניסויים בילדים יהודיים.

תוהה אני מה היתה מידת התקווה שלהם אז, אך בטוחני שלא דמיינו שיום יבוא ויעמדו לוחמי צה"ל, מהמובחרים שיש למדינה, עם מדי צה"ל, ויהיו ימים ספורים מהפלגת ספינה ישראלית מאדמת גרמניה למדינת ישראל.

בשני מקרים אלו, כאשר אני עומד כתף לכתף איתכם, חשתי ניצחון אמיתי.

ניצחון למדינה שלנו, ניצחון לעם שלנו, ואולי אפילו ניצחון אישי לכל אחד ואחת מאיתנו.

ניצחון אינו רק שם ספינתנו, אלא הרבה מעבר.

צוות יקר, ברגעים אלו ארצה להודות גם למשפחותינו, לבני ובנות הזוג שחיכו לנו, תמכו בנו, נטעו בנו ערכים וללא ספק היו חלק מהמסע הזה.

גאה בכם, ושמח להיות שותף איתכם בכתיבת השורה בהיסטוריה.

בהצדעה ובהערכה רבה, סטיבן.

 

loading...