"על כולנו מוטלת האחריות לוודא שכל הנופשים שמגיעים לכאן חוזרים בשלום" "על כולנו מוטלת האחריות לוודא שכל הנופשים שמגיעים לכאן חוזרים בשלום"

"על כולנו מוטלת האחריות לוודא שכל הנופשים שמגיעים לכאן חוזרים בשלום"

נדב מנלה

מפקד זירת ים סוף, סגן-אלוף שי חודרה, מסכם את אירועי יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל בבסיס זרוע הים באילת

בשעה 20:00 בערב יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, בסיס זרוע הים באילת, 'זירת ים סוף', נפתח לציבור הישראלי עד סיומו של היום החגיגי.
במהלך היום, המבקרים בבסיס ניגשו לתחנות של כלל יחידות זרוע הים והגורמים השונים במרחב הדרומי, כדי לייצג את שיתוף הפעולה הזירתי. כשבעת אלפים אזרחים פקדו את הבסיס ונהנו להסתכל, ללמוד ולבחון את האטרקציות השונות. באי הבסיס יכלו להתרשם מתצוגת כלי השיט של זרוע הים, החל מפלגת הביטחון השוטף 915 של בסיס זירת ים סוף, מספינות הטילים המתקדמות של שייטת 3, ממצגים המדמים את הטילים המשוכללים של הזרוע וכלי נשק שונים של שייטת 13, וכלה באמצעי לחימה חדישים של שייטת הצוללות, שייטת ספינות הטילים והיחידה למשימות תת-מימיות (ילת"ם). כמו כן, המבקרים התנסו במערכות הגילוי של יחידת השליטה הימית.
כאמור, בבסיס היו גם תחנות שאינן קשורות לזרוע הים באופן ישיר, אך ייצגו בגאווה את כוחות החירום, הביטחון וההצלה של מדינת ישראל - עמדות שיטור ימי, מג"ב, לוט"ר אילת, כוחות כבאות והצלה, מד"א, וטנק 'מרכבה' שהגיע ממחנה שיזפון.

יתרה מכך, בבוקר יום העצמאות (05/05) התקיים הישט חגיגי מול חופי מפרץ אילת, בו השתתפו כלי השיט של פלגת הביטחון השוטף 915 מזי"ס.
בנוסף, הבמה המרכזית מטעם עיריית אילת שכנה בבסיס, ועליה הופיעו אהוד בנאי ואמנים נוספים, להנאת הקהל הרחב.

"בזירה שלנו יש הכל מהכל", אומר מפקד בסיס זירת ים סוף, סגן-אלוף שי חודרה, ומפרט: "בראש ובראשונה היא זירה מבצעית 24/7 של ביטחון שוטף, ואנשינו מתמודדים בהצלחה עם מגוון איומים ואתגרים. שנית, אנו נמצאים במרחק נגיעה ממדינות השלום הקרובות, ירדן ומצרים, וממדינות השלום החדש במפרץ הפרסי, בחריין ואיחוד האמירויות. שלישית, תפקידנו לשמור על עיר נופש מלאה באזרחים ובתיירים, ועל כולנו מוטלת האחריות לוודא שכל הנופשים שמגיעים לכאן חוזרים בשלום, כי המרחק בין הגבול הימי לבין הקיאק או הסירה שיש בה משפחה וילדים הוא קצר מאוד.
"אני רוצה להודות לזרוע הים על כלל גופיו", מסיים בברכה סא"ל חודרה. "בזכות תמיכתם ועזרתם, הראויות להוקרה ולשבח, האירוע עבר בצורה הטובה והבטוחה ביותר. חג עצמאות שמח לכל אזרחי ישראל, תושבי אילת ובאי בסיס זירת ים סוף".

ראש מספן כוח אדם, אל"ם שירי בן שטרית, עם מפקד זירת ים סוף, סא"ל שי חודרה
ראש מספן כוח אדם, אל"ם שירי בן שטרית, עם מפקד זירת ים סוף, סא"ל שי חודרה

עוד כתבות בנושא

loading...