41 חובלים וחובלות חדשים מצטרפים היום לזרוע הים 41 חובלים וחובלות חדשים מצטרפים היום לזרוע הים

41 חובלים וחובלות חדשים מצטרפים היום לזרוע הים

מערכת אתר זרוע הים

41 חובלים וחובלות חדשים הצטרפו הערב (ד') לשורות הפיקוד בזרוע הים, וזאת בתום הכשרה שארכה מעל לשנתיים

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145 התקיים בבסיס זרוע הים בחיפה בתום קורס הקצינים. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרי הקורס והוענקו להם דרגות סגן. בין 41 החובלים, סיימו את הקורס ארבע חובלות, אשר שובצו כולן במגמת השייט.

ההכשרה הממושכת כללה הקניית יכולות מקצועיות ומנהיגותיות לצד ידע נרחב במערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. במהלך ההכשרה סיימו החובלים גם לימודי תואר אקדמי באוניברסיטת חיפה. עם סיום הקורס, החובלים והחובלות ישובצו בתפקידי פיקוד בספינות הטילים והצוללות של זרוע הים בחלוקה לשלוש מחלקות מרכזיות - שייט, אלקטרוניקה ומכונה.

 

41 חובלים וחובלות חדשים הצטרפו הערב (ד') לשורות הפיקוד בזרוע הים, וזאת בתום הכשרה שארכה מעל לשנתיים

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "בוגרי קורס חובלים 145. צה"ל הוא צבא מיוחד במינו, החל בעובדה שהוא צבא העם והמשך עם בהתמודדות המורכבת עם שש זירות במקביל, ובכולן החובה להגן, להרתיע, לתקוף כדי להסיר איומים ולהכריע במבצע או במלחמה.

 צה"ל ובתוכו חיל הים פועלים לשם כך ללא הפסקה, ואירועי השבועות האחרונים מעידים על כך: יירוט כטמ"מים של האויב על ידי חיל הים וחיל האוויר בזירה אחת, תקיפות לסיכול אמצעי לחימה על בסיס שבועי בזירה אחרת, מבצע נרחב ברצועת עזה, ומעצרים נרחבים מידי יום לסיכול טרור באיו"ש, המקומות המורכבים ביותר, לא פעם תחת אש, באופן המקצועי ביותר, הערכי ביותר תוף מאמץ גדול ולרוב מוצלח מבלי לפגוע בבלתי מעורבים. האירועים הללו משקפים פעם אחר פעם את יכולותיו של צה"ל, והן יופעלו בכל זירה על פי הצורך - בדרום, במרכז או בצפון, ובכל פעם שהאויב ינסה לפגוע באזרחי מדינת ישראל או ריבונותה. אתם יוצאים לדרך חדשה, כחובלים בחוד החנית של צה"ל וזרוע הים. יהיו לכם אתגרים רבים, והמענה עכשיו בידכם".

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: "אנו מצויים בליבה של סביבה דינמית המשתנה בקצב מהיר ובכל מימד אפשרי. הכלים החיוניים ביותר אל מול שינויים דרמטיים אלו - הם פתיחות ונכונות להשתנות, מיפוי נכון של איומים והזדמנויות, שיפור מתמיד של איכויות פעולה מבצעית וחשיבה אחרת. לכל אלה נדרשת גם התעצמות שתאפשר התמודדות עם אתגרי העתיד, שלא תתאפשר ללא מצבור גדול של אנשים ראשונים, של נשים ראשונות. החל מהערב הזה - ראשונים אתם. כי ראשון משמע הוא ראשון באחריות, ראשונה בעשייה, ראשון בנתינה, ראשונה לשירות.

ראשונים אתם בהתנדבות, בחוסן, באומץ ובדוגמה האישית. ראשונים אתם כי זו דרך חיים, דרך שהובילה אתכם להתנדב לקורס ארוך, מאתגר ותובעני. ראשונים אתם כי טבוע בנפשכם - וזו גם תמצית הפיקוד בצה"ל, בזרוע הים, ובכל מקום אליו תגיעו מעתה והלאה".

41 חובלים וחובלות חדשים מצטרפים היום לזרוע הים

loading...