"מבצעיות, אנשים וים" "מבצעיות, אנשים וים"

"מבצעיות, אנשים וים"

שקד טוביס

41 צוערים סיימו את קורס חובלים מספר 145. כל בוגר צלח את המסלול בצורה שונה, אך לכולם מכנה משותף: הם בחרו להתאמץ ולהשקיע על מנת לעבור את הקורס המאתגר והיוקרתי. סגן אורי יהודה ישתף אותנו בחוויתו מהקורס

מחזור 145 של קורס חובלים הגיע לסיומו עם המון התרגשות. בין הצעידות בחזרות לטקס, אני יושבת לשיחה עם אחד מבוגרי הקורס, סגן אורי יהודה, בן 22 מראש העין, אשר שובץ כסגן-קצין מחלקת גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר) באח"י תרשיש.

סגן יהודה למד בפנימיית בויאר בירושלים. "תמיד הבנתי את החשיבות שבלימודים, אבל לא הייתי בין התלמידים שהצליחו לשבת וללמוד הרבה זמן. תמיד העדפתי לגלוש או לשחק בכדור בחוץ", הוא משתף. "לכן, גם לפני שהתקבלתי לקורס חובלים חששתי מאוד מהיבט הלימודי, משלב האקדמיה שאורך כשמונה חודשים, משום שהוא רחב, מאתגר ומהווה נדבך משמעותי בקורס".
אולם עם הגעתו לקורס, נחשף סגן יהודה להבדל גדול מחוויותיו בבית הספר - בקורס אתה לומד איך ללמוד נכון: הלימודים משלבים חומר מעניין ובעזרת כלים יצירתיים, זאת חוויית למידה שונה ואיכותית".

סגן יהודה למד אחרי התיכון במכינת מגדלור, אשר ידועה בהיותה מכינה המשלבת עבודה עם הים. המכינה הוקמה על ידי רס"ן יונתן לדרמן ורס"ן יותם לוי, בוגרי קורס חובלים.
סגן יהודה מעיד שאהבתו לים היא לא רק דרך חוף הים, אלא גם מתוך כלי השייט. "למדתי את הבסיס למקצוע הימאות, את ההבנה ואת הערך של הים - בזכותם", הוא מסביר. "לאחר דחיפה מצידם בעקבות החוויה המשמעותית בה סיכמו את שירותם הצבאי, בחרתי לנסות ולהתמיין בגיבוש חובלים".

41 צוערים סיימו את קורס חובלים מספר 145. כל בוגר צלח את המסלול בצורה שונה, אך לכולם מכנה משותף: הם בחרו להתאמץ ולהשקיע על מנת לעבור את הקורס המאתגר והיוקרתי. סגן אורי יהודה ישתף אותנו בחוויתו מהקורס
לאחר שעבר את הגיוס והצליח להתקבל לקורס, הגיע לשלב הימ"פ (ימאות ופיקוד). "הבנתי במהלך השלב שאני אצטרך להתמודד עם הרבה אתגרים במהלך הקורס, ולאחריו בתפקיד", הוא מתאר את תחושותיו.

לאחר כשנה, בסיום שלב "מתקדם" בו מתחלקים הצוערים למגמות השונות ולומדים את רזי המקצוע אליו הם עתידים להשתבץ, מתקיימות ועדות אשר מחליטת מי ימשיך את הקורס. סגן יהודה לא עבר את הועדות ונדרש לעמוד בצמות דרכים בה היה עליו לבחור כיצד להמשיך.

"אני רואה את הנקודה הזאת כנקודת - 'עצור חשוב ופעל'. חוויתי הפסקה מהשגרה השואבת של הקורס וזמן לחשיבה, מה נכון באמת עבורי, ומה אני רוצה לעשות? באותו הזמן שובצתי כשלושה חודשים כלוחם בדבורים בפלגה 916 באשדוד. הזמן הזה עזר לי להבין שאני מוכן לעשות כל שידרש ממני כדאי להיות חובל", מפרט סגן יהודה.

"אני רואה בשירות שלי משולש מסוים: אנשים, מבצעיות וים. אלו מעניקים לי סיפוק ותחושת משמעות אדירה. בנוסף, אני מרגיש שזכיתי לראות את תפקיד החובל בעיינים של לוחם ימי, וזה עזר לי להבין איזה מפקד אני רוצה להיות ומה העקרונות שחשובים לי".
סגן יהודה משתף שהנקודה המרגשת ביותר עבורו עד כה, הייתה בטקס הענקת סיכת המ"מ לאחר סיום שלב מתקדם. "אחרי הדרך המפותלת הרגשתי שהצלחתי ליפול ולקום חזק וטוב יותר, וכשראיתי את משפחתי יושבת בקהל התרגשתי מאוד והבנתי שבחרתי נכון".

לזרוע הים יש ערך מבצעי רב משמעות, אשר רובו חסוי מפני הציבור הרחב, אך זהו אינטרס לאומי וצבאי להשקיע בפועלו ובכוחו של היחידות הפועלות בזרוע. "יתרה מזאת", מספר סגן יהודה, "אנחנו פועלים כצוות. היחס מאוד אישי והאפשרות לעזור ולהכווין, להיות נוכח שם למען החיילים חשובה לי מאוד, לכן ארצה גם בעתיד לעסוק בחינוך, לעבור משליחות אחת לאחרת".

 

loading...