"זו אווירה שונה , אנרגיה טובה והמון אהבה" "זו אווירה שונה , אנרגיה טובה והמון אהבה"

"זו אווירה שונה , אנרגיה טובה והמון אהבה"

נועם אסולין

אחת לשבוע מגיעים תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד "מעלות" לבסיס אשדוד, עולים על מדים ומשתלבים בפעולות השונות בבסיס. אתמול, נערך טקס מרגש במהלכו קיבלו התלמידים מדים חדשים ותעודות הוקרה ובאופן רשמי

מדי שבוע, בשעות הבוקר של יום שלישי נכנסים בשערי בסיס אשדוד קבוצת תלמידים מבית הספר "מעלות", בית ספר לתלמידים בחינוך מיוחד, מחויכים ומצפים להגשים חלום - להיות חלק מצה"ל. כחלק משיתוף פעולה של תוכנית "גדולים במדים", יחד עם עמותת "יד לילד המיוחד" ו - JNF  ארה"ב, שכיום משלבת 950 צעירים עם צרכים מיוחדים ב - 70 בסיסי צה"ל בכל הארץ. התלמידים שמגיעים לזירה עולים מדי שבוע על מדים ומשתלבים במשימות הבסיס השונות בתחומי פלגות הטכני והלוגיסטיקה, בליווי מורה אישית מבית הספר. כך נוצר שיתוף הפעולה בין חיילי היחידה לתלמידים.

התלמידים שמגיעים הם לרוב בטווח גילאי הגיוס לצבא, ועצם העובדה שהם לוקחים חלק כה משמעותי ותורמים למערכת הצבאית מהווה עבורם מקור לגאווה ותחושת סיפוק, שכן הם חלק חשוב ומהותי מצבא ההגנה לישראל, בזרוע הים.

 

אחת לשבוע מגיעים תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד "מעלות" לבסיס אשדוד, עולים על מדים ומשתלבים בפעולות השונות בבסיס. אתמול, נערך טקס מרגש במהלכו קיבלו התלמידים מדים חדשים ותעודות הוקרה ובאופן רשמי
(צילום: דולב יצחק)

 

"להיות זאת שמקבלת אותם בשער הכניסה לבסיס ולראות אותם כל כך מחויכים ומרוגשים, זה מרגש וחד משמעית נותן תחושת סיפוק. הגישה שלהם לכל הדבר הזה מדהימה ומשפיעה גם על החיילים שעובדים איתם", מספרת סגן בן ישי ומוסיפה: "זה פרויקט שבעיניי תורם לשני הצדדים, גם לתלמידים שמרגישים חלק ממשהו גדול וזוכים לקחת חלק במשימות הזרוע וגם לחיילים שעובדים איתם, הם נותנים את כל-כולם וזה מוציא מהם צדדים חדשים, טובים ומרגשים. החיילים מצפים לבואם של התלמידים וכל מפגש איתם גורם לכל היום בבסיס להיראות אחרת - זו אווירה שונה, אנרגיה טובה והמון אהבה".


ישנן שלוש מחלקות המקבלות את הנערים - המטבח, האפסנאות ומחלקות האלקטרוניקה בפלגה הטכנית, כאשר בכל מחלקה יש מפקד אחראי שדואג לכל הפעילות השוטפת יחד עם תלמידי בית הספר. מאחורי הקלעים מי שמתפעלות את כל הפרויקט הן מש"קיות החינוך של בסיס אשדוד, אשר בראשן נמצאת קצינת החינוך של הזירה הדרומית, סגן אריאל בן ישי.

אתמול, נערך טקס מרגש בבסיס אשדוד, בו נכח גם מפקד הזירה אלוף משנה אלי סוחוליצקי במהלכו קיבלו התלמידים מדי ב' וחולקו גם תעודות הוקרת תודה לכלל התלמידים שלוקחים חלק בפרויקט ומהקהל נשמעו קריאות שמחה של משפחות התלמידים, וכמובן של הנערים המרוגשים שסימנו נקודת דרך משמעותית בחייהם. עבורם, זה רגע כל כך מרגש ומלא בעוצמה, בו הם מרגישים חלק קטן ממשהו גדול, חלק מצה"ל, מזרוע הים ובעיקר - חלק ממשפחת בסיס אשדוד.
"זכינו לקבל את 'האורות' בדמות ה'גדולים במדים'. הזכות הגדולה שנפלה בחלקנו לשרת לצד הילדים המדהימים האלה" אמר אל"ם אלי סוחוליצקי שנאם בטקס והוסיף: "תודה לכל מי שיזם ונטל חלק בהצלחת השילוב בזירה הימית הדרומית".

(צילום: יוני רייף)

"מה שכל כך מיוחד בפרויקט הזה הוא שבסופו של יום, בסיס אשדוד הוא זירה מבצעית, ולמרות הקושי הקיים בהגעת התלמידים לבסיס בעקבות הכוננות והדריכות שהבסיס נמצא בה בכל רגע נתון, אנחנו עושים את כלל המאמצים שהם יגיעו ויוכלו להיות חלק ממשפחת הזירה", משתפת סגן בן ישי. "ההגעה שלהם חשובה לנו ואנחנו מתרגשים לכך בכל פעם מחדש, מתכוננים להגעתם ובכל פעולה ותעסוקה שמתבצעת מולם יש ירידה לפרטים הכי הקטנים. זה רק מראה כמה אכפת לכל מי שלוקח חלק בפרויקט מכל מה שקורה וכמה כל תלמיד שמגיע הופך לחלק מהמקום, וזה בעיניי, שווה הכול".

 

צילום תמונה ראשית: יוני רייף

עוד כתבות בנושא

loading...