היי לוחמת 'סנפיר', אפשר שאלה? היי לוחמת 'סנפיר', אפשר שאלה?

היי לוחמת 'סנפיר', אפשר שאלה?

נועם אסולין

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: לוחמת ביחידת 'סנפיר'

סמ"ר שירה זמיר התגייסה באוגוסט 20' לתפקיד לוחמת ימית ביחידת 'סנפיר'. מאז, הספיקה לצבור הרבה חוויות ואירועים משמעותיים בשירות שלה. כיום, היא מפקדת על צרעה 239 בפלגה 914 בבסיס חיפה, והיא הגיעה לענות לכם על כל מה שרציתם לדעת על יחידת 'סנפיר', מנקודת מבט של לוחמת ומפקדת.

מה זה בעינייך להיות לוחמת ב'סנפיר'?
"להיות לוחמת ב'סנפיר' זה לדעת שיש לך תפקיד משמעותי בהגנה על ביטחון המדינה. זה לתת מעצמך ולאתגר את עצמך בו זמנית. זה אומר להביא את עצמי למקומות שלא חשבתי שאגיע אליהם בחיים. להיות לוחמת ב'סנפיר' זה אומר לעשות שירות מדהים במקום הכי יפה - בים.
כיום, אני מפקדת צרעה. יש לי שבעה חיילים בצוות, וכל אחד ואחת מהם בשלב אחר בשירות וממקום אחר בארץ. אני אעשה הכל כדי לספק להם את כל המעטפת שהם צריכים בשירות שלהם. אני עושה בשירות שלי דברים מדהימים. יש לי כלי שיט משלי שאני אחראית עליו, זה לא משהו רגיל שבחורה בת ה-21 ממוצעת עושה".

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: לוחמת ביחידת 'סנפיר'
מהי ההכשרה שהלוחמים ב'סנפיר' צריכים לעבור?
"כל לוחם שמיועד להגיע ליחידה עובר הכשרה שאורכת כחמישה חודשים: טירונות לוחם ימי בבה"ד זרוע הים שאורכת כחודש, ולאחריה קורס לוחם 'סנפיר' שאורך כארבעה חודשים נוספים. הקורס מתמקד במעבר החד מאפס למאה, אותו אנחנו חווים כל יום בשירות שלנו. עובדים איתך על הפן הפיזי ועל הפן המנטלי. את לומדת על מערכות הסירה, על הנשקים השונים, העמדות והצוות שאיתך. הקורס הוא הבסיס לשירות. לומדים על הים, על השטח, ובעיקר - על עצמך. היופי אצלנו ב'סנפיר' זה שהלמידה אף פעם לא נגמרת".

מהם תנאי הקבלה לתפקיד?
"התפקיד פתוח לבנים ובנות. בנים צריכים לבצע ולעבור גיבוש לוחם ימי ולבקש במעמד הגיבוש והמוקד 'גיבוש סנפיר'. בנות צריכות לעבור מיון מקוון לגיבוש לוחמת ימית/'סנפיר-ילת"ם', ולעבור אותו בתוצאות 'סנפיר-ילת"ם'. לאחר מכן עליהן גם הן לעבור את הגיבוש".


מהם האתגרים בשירות?
"אנחנו יחידת בטֿש לכל דבר ועניין, אנו אחראים על הגנת הגבולות הימיים של ישראל. הכל תלוי משימה ותלוי מצב. הלוז משתנה תוך שניות. זאת עבודה מאפס למאה. זה חלק מהותי מהעשייה שלנו. ככה זה כשמגינים על גבול כל-כך רחב, על הגבול הימי. אני חושבת שזה גם היופי של השירות שלנו באותה המידה: הכל מאוד דינמי ומשתנה כל הזמן".

איזה טיפ היית נותנת למתגייסים לתפקיד?
"ליהנות מהשירות שלהם. תבינו שאתם מגיעים למקום הכי מדהים, משמעותי וחוויתי שתוכלו להגיע אליו".

loading...