מכתבים מהים: מסיימי קורס צוללן בטור אישי מכתבים מהים: מסיימי קורס צוללן בטור אישי

מכתבים מהים: מסיימי קורס צוללן בטור אישי

סמל י' וסמל ג' בסיוע יהלי שיאון ונועם אסולין

"החברים הם כל מה שיש לך": סמל י' - מצטיין קורס צוללן בטור אישי


שמי סמל י', וברביעי האחרון סיימתי את קורס צוללן מחזור 123. כשעמדתי מחובק לצד חבריי מעל רחבת המסדרים, לא ידעתי אם לחוש עצב נוראי או שמחה גדולה. עצב על סופה של תקופה, עצב על הפרידה מהחברים שהפכו למשפחה; ולצד זה שמחה גדולה. שמחה על ההזדמנות להיות צוללן, לחוות, ללמוד ולהשתנות מהקצה אל הקצה. שמחה על תקופה מעצבת, התקופה המשמעותית בחיי.

אם הייתם מדברים איתי לפני קצת יותר משנה, לפני שלבשתי את המדים הלבנים, הייתם מגלים נער ביישן, מהסוג שמתקשה לשתף או לעמוד על שלו. לרוב זרמתי עם כל כיוון אליו החיים ניתבו אותי, וכך גם הגעתי אל שייטת הצוללות - בעיניים עצומות.
את "השוק" חטפתי בשלב ההכשרה הראשוני של הקורס, שלב "בסיסי". השגרה הייתה תמהיל של עשרות מסעות, חתירות ואי-ודאות תמידית. במשך חודשים לא ידעתי איזה תפקיד אבצע, מה יקרה מחר או אפילו בשעה הקרובה. למשפחה הקרובה, שהייתה מקור התמיכה שלי עד היום, לא יכולתי לומר כמעט דבר.
דווקא בנקודה הקשה הזו, החברים סביבי הם אלו שעזרו לי לצמוח. היינו תלויים אחד בשני לחלוטין, ורק אנחנו הבנו את הקשיים של כל אחד ואחד. למדנו לומר תמיד "כן" ורק אז להבין איך לבצע, לבקש עזרה ולתת לאחרים להרים אותנו ברגעי משבר. זו חברות אמיצה ועמוקה שאין בשום מקום אחר בעולם, והיא הופכת אפילו את החייל הביישן ביותר לחולייה מרכזית בצוות.

לא הצלחתי לתפוס את עוצמת הקשר הזה עד הפעם הראשונה בה נכנסתי לצוללת. זה היה לקראת סוף שלב "בסיסי", והצוללת אליה נכנסנו הייתה בעיצומה של פעילות תוססת. זו הייתה מקהלה של קולות, דיווחים ואירועים מבצעיים. הכל קרה בצורה כל כך מתוזמנת ומופתית. אני מודה, לא הצלחתי להבין דבר מהמתרחש. אבל כן חוויתי את אותה תחושת אחדות, עבודת צוות ורעות שהתאמצנו לבנות במשך חודשים כה רבים. באותו רגע חוויתי הארה של ממש, וידעתי שסוף סוף מצאתי את מקומי.

היום, כמעט חצי שנה אחרי, אני יכול לומר שהשירות בצוללת הוא מהחוויות המעצימות והמפתחות שחוויתי בחיי, וגם בחיי חבריי. כלוחמים, משימותינו עומדות בראש סדר העדיפויות הלאומי. לכל אחד מאיתנו השפעה אדירה, כמעט בלתי נתפסת, על הצלחת המשימה. כל בחירה, תזוזה או טעות יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות - עבור הצוות וגם עבור המדינה. כשאחריות כזו מונחת על כתפיך, אתה לומד להסיר את הארשת הפסיבית ולתפוס פיקוד בסיטואציות שלא דמיינת שאי פעם תוכל לשאת. מהפכות כאלו לא קורות ביום או בשבוע, אבל אם יש דבר אחד שלמדתי בקורס צוללן הוא "לסמוך על התהליך". ההתחלה אמנם מאתגרת, חסרת ודאות ומלאה באין ספור חששות, אבל היום, כשאני עומד גאה מעל רחבת המסדרים, אני יכול לומר בגאווה שהפכתי לאדם שונה לחלוטין - בוגר, מנהיג, ויותר מכל, חבר.

 

מים שקטים חודרים עומק: סמל ג' בוגר קורס צוללן בטור אישי
אני סמל ג', בן 19 מהמרכז, בוגר מגמת גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר) בקורס צוללן מחזור 123.

הדרך שלי לקורס התחילה עוד לפני שירותי הצבאי. כשהתחיל שלב המיונים לצבא חיפשתי תפקיד שיעניין אותי, תפקיד שמשלב לוחמה, חשיבה ועשייה מבצעית משמעותית. קורס צוללן איגד עבורי את כל הרצונות האלו, ומצאתי בו את כל מה שחיפשתי. התחלתי לחקור על המסלול ועל שייטת הצוללות, וגיליתי שהעולם הזה ממש מעניין ומסקרן אותי. משהו בשקט ובסודיות של היחידה משך אותי ולכן החלטתי לנסות להתמיין אליה.

במהלך כיתה י"ב הגשתי בקשה להמיר את יום הסיירות ישירות למיון לצוללות. עברתי את המיון ולאחר מכן קיבלתי זימון לגיבוש, אותו עברתי בהצלחה והתקבלתי לקורס צוללן.

התחלתי את ההכשרה והבנתי שאני את המסלול הזה מסיים, לא משנה מה. בדרך היו אתגרים וחוויות רבות. הכרתי חברים שילוו אותי לכל החיים, למדתי על עצמי המון, התחזקתי פיזית ומנטלית ובסופו של דבר השגתי את המטרה שאליה כיוונתי עוד מימי בית הספר: להיות צוללן.

השלב הבסיסי היה עבורי החלק המאתגר יותר בקורס, מבחינה פיזית ומנטלית. מדובר בשלב מאוד ארוך, שלב ממיין שבודק אותך בהמון פרמטרים. אתה נמדד על כל דבר שאתה עושה, החל ממשימות מורכבות שנועדו לבדוק את התפקוד שלך במצבי קיצון ועד פעולות פשוטות של היום-יום. במהלך השלב הזה מודחים המון אנשים מהקורס, גם חברים. אתה מרגיש צורך להוכיח את עצמך ובעיקר - רוצה להצליח.
אני חושב שזאת הייתה חוויה שביגרה אותי ולימדה אותי להסתכל על דברים מנקודת מבט שונה, הרבה יותר מחושבת, שקולה ומבינה. ההפלגות בצוללת היו האהובות עליי בקורס. זה חלק שמכין אותך לשירות האמיתי בשייטת. אתה נכנס לצוותים בפעם הראשונה ומגיע אל "העולם האמיתי", זה השלב שפתאום אתה מבין הלכה למעשה מה המהות שלך בתפקיד וכמה הנוכחות שלך והעשייה של השייטת משמעותיות וקריטיות לביטחון מדינת ישראל.

השלב השני של הקורס, שלב ייעודי, הוא השלב המקצועי של הקורס. בתחילתו מתחלקים למגמות ובמשך כמה חודשים כל מגמה לומדת בנפרד ומעמיקה בחומר הרלוונטי לה. לומדים להפעיל את העמדות שאתה עתיד לתפוס בצוללת, נבחנים המון ועוברים סדרות סימולטור כדי להגיע כמה שיותר מוכנים לדבר האמיתי.

עכשיו, אחרי שנה וחודשיים של מסלול מאתגר, חוויתי, מצחיק, מסקרן ובעיקר מעניין, אני מגיע אל קו הסיום: אל סוף הקורס. מהנקודה הזו אני יכול בכנות להגיד לכם, מדובר במקום מדהים, עם אנשים מטורפים ועשייה בלתי פוסקת.

מאחל לכולנו המון בהצלחה בדרכנו החדשה, שנהנה מהשירות וניקח חלק משמעותי בפעילות השייטת.

loading...