ראשון מסוגו ראשון מסוגו

ראשון מסוגו

סמל לינעם קורניאנסקי בסיוע אגם תותחני ונועם אסולין

לראשונה קורס אחראיות משמרת בקריות השליטה הימיות הגיע לסיומו. סמל לינעם קורניאנסקי, מפקדת בקורס בטור ייחודי

אני לינעם קורניאנסקי. בנובמבר 21' התגייסתי להיות בק"שית, בקרית שליטה ימית. האמת, למרות שהכרתי את התפקיד לפני הגיוס לא כיוונתי אליו מלכתחילה.
אחי הגדול היה חובל בפלגה 916, וכשקיבלתי את השיבוץ לבק״שית התרגשתי שאני הולכת להיות חלק ממשפחת זרוע הים.

התגייסתי, עברתי טירונות 02 ומיד לאחר מכן התחלתי את הקורס. היה מעניין, חוויתי וערכי. מאוד רציתי להיות בק״שית בזירת ים-סוף ולאחר הקורס שמחתי לגלות שהשתבצתי בזירה. השירות בזירה ייחודי ומרתק ואני שמחה שיוצא לי לעשות אותו לצד אנשים מדהימים. אני קמה כל בוקר, מביטה אל הים ויודעת שאני שומרת על הגבולות הימיים של הזירה הדרומית ביותר ועל אחת מהערים התיירותיות בארץ וזה עושה לי טוב על הלב.
אחרי שנה בזירה קודמתי להיות אחמ"שית, אחראית על משמרת בקריות השליטה. היה מאתגר להגיע לתפקיד החדש. הגעתי להיות אחמ״שית אחרי שבמשמרות כבק״שית למדתי המון חומר עיוני ומעשי עליו נבחנתי זאת תקופה עמוסה ומאתגרת עם שעות שינה מועטות, שאני לא מתחרטת עליה לרגע - התוצאה הייתה שווה את כל המאמץ. תפקיד האחמ״שית נתן לי פרספקטיבה רחבה יותר על משמעות התפקיד. האחריות שניתנת לי הייתה עצומה ולפתע ראיתי את התמונה המלאה. לאחר ארבעה וחצי חודשים יצאתי לפקד על קורס ראשון מסוגו - קורס אחמ״שיות. מטרת הקורס הינה לשפר את תהליך ההסמכה של האח״משיות במוצבים.
הבנות שמגיעות לקורס באות מהמוצבים השונים בזרוע לבה״ד שם הן עוברות הסמכה מקצועית ופיקודית של חודש וחצי. במהלך הקורס מתמקדים בתכנים העיוניים, הפיקודיים והמעשיים הנדרשים להבנת התפקיד.
בנות הקורס עוברות מערכי שיעורים שיעזרו להן בתחילת התפקיד החדש. הן מעצבות תפיסה פיקודית ומבינות מה הם הערכים שחשוב להן שילוו אותן בהמשך הדרך. כמו כן, במהלך הקורס הן יוצאות לשהיות במוצבים.

לראשונה קורס אחראיות משמרת בקריות השליטה הימיות הגיע לסיומו. סמל לינעם קורניאנסקי, מפקדת בקורס בטור ייחודי
אני שמחה שניתנה לי הזכות לפקד ולהיות חלק מקורס האחמ״שיות הראשון. אני חושבת שהוא מעניק לבנות ידע נרחב וחשוב מכך, זמן וכלים לחשיבה עצמית וגיבוש תפיסה פיקודית ובעזרת כך אני מאמינה שהן יהיו אחמ״שיות ערכיות ומקצועיות יותר.
היה לי חשוב כמפקדת להעביר לבנות את חשיבות התפקיד ולחזק כך את תפקודן בהמשך במוצבים השונים ואני מאמינה שהכלים שרכשו ילוו אותן בהמשך במוצבים השונים.

לאורך כל הדרך היה לי מאוד חשוב להיות שם עבורן לעזור עם הלימודים וגם עם החששות שבכניסה לתפקיד החדש ולייעץ בעת הצורך. התפקיד מאוד חשוב ומשמעותי במוצבים, אחמ״שית בהכרח הייתה בק״שית ולכן היא מכירה את הזירה עליה אחראית לעומק ובעלת הבנה עמוקה לצרכים של כל אחת מהבק״שיות המאיישות עמדה.

הגיעו לקורס הראשון בנות מדהימות ואני שמחה שיצא לי להיות חלק מהתהליך שעברו. בטוחה שיעשו את מרב המאמצים וישתמשו בכלים שרכשו.
מאחלת להם המון בהצלחה!

loading...