נקודות האור שלנו נקודות האור שלנו

נקודות האור שלנו

חן אלבז

הם פזורים בכל הגזרות הימיות, עובדים ללא הפסקה יום ולילה ונכונים תמיד לפעול, לעבוד ולעשות ככל שיידרש למען ביטחון המדינה - הכירו את אנשי המילואים של זרוע הים!

חשיבות תרומתם של אנשי המילואים בעת שגרה חשובה עד מאוד, קל וחומר בעת חירום.
אנשי המילואים מוכרים בזרוע כמוקדי ידע וניסיון מבצעי שאין כמותו - הם מלווים את אנשי הסדיר והקבע ומשמשים עבורם אוזן קשבת וכתף תומכת בכל שעה. בעזרתם, זרוע הים מצליחה לבצע, לסכל ולהיות שותפה במאות פעילויות ימיות, סיכולי חדירות מהים, משימות הגנה, ביטחון שוטף והפלגות מבצעיות שלעיתים נמשכות אף ימים שלמים.

בעיצומה של המלחמה, מספר אנשי מילואים ממגוון תפקידים שונים בזרוע הים התפנו כדי להכניס אתכם ולו במעט אל עולמם הרווי בעשייה, תרומה למדינה ולזרוע ובעיקר הקדשת כוחם וזמנם למען ביטחון הגבולות הימיים, הן אנשי השטח והן אנשי המטה.

סרן (במיל׳) יובל, קצינת מילואים, בסיס אשדוד
יכולת הצבא להכריע את גורל המלחמה מבוססת ברובה על מערך המילואים, אשר משלים את כוח הסדיר במקרי חירום. סגל משאבי האנוש בתחום המילואים אחראי על משימת קליטת אנשי המילואים והצבתם ביחידות השונות לפי צורכי הצבא, בכל רגע נתון. כיום היא נמצאת בשלב הלימודים האקדמיים. כמו רבים גם היא נקראה לשירות מילואים, אותו מבצעת כקצינת מילואים בזירה הימית הדרומית בבסיס אשדוד, שבימים אלה עובדת ללא הרף.

סרן (במיל') יובל מספרת: ״חשיבות ענקית בעיניי ללבוש את המדים בבוקר ולצאת שוב לשרת את המדינה, הפעם בכובע קצת אחר ובמציאות קצת שונה״ משתפת ומוסיפה: ״זכות גדולה עבורי לקחת חלק בשמירה על הבית, שמירה על אזרחי מדינת ישראל וגבולותיה של המדינה בים״.

רב-סמל (במיל׳) בן, סגן מפקד ספינה
במעבר חד לאיש שחי ונושם את השטח, רס״ל (במיל׳) בן, סגן מפקד דבורה אשר משוחרר כבר כשנה וחודשיים, וכשעלתה המלחמה התייצב מיד למילואים תוך הבנת חשיבות ההגנה על הגבולות הימיים בכל רגע נתון.
בימים אלו, לוחמי הבט״ש (ביטחון שוטף) מבצעים משימות רבות במטרה להגן על הגבולות הימיים ולמנוע חדירות מחבלים לשטח מדינת ישראל. הם עובדים ימים כלילות על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים תוך שמירה על הגבולות הימיים.

רס"ל (במיל') בן מספר: ״המדינה הזו מיום הקמתה מושתתת על אנשים שהקריבו ונתנו לה כי הבינו שבלעדיהם היא לא הייתה קיימת, וכל עוד אני מסוגל לתת מעצמי ולקחת חלק במאמץ בדרך הכי משמעותית שאני יכול - אהיה חלק מהעשייה״, מספר ומוסיף: ״שירות המילואים מקבל משמעות מיוחדת וחשיבות שונה במיוחד בתקופה הזו, לא כל אחד זוכה לזה ולכן אני שמח להגיע יום יום ולהיות חלק מהמלחמה הזו, יחד ננצח״.

סגן-אלוף (במיל׳) דני , מפקד במספן הציוד
סא״ל (במיל׳) דני, מפקד במלחמה על מוקד במחלקת מערכות לחימה במספן הציוד של הזרוע, אמון על כלל אמצעי הלחימה, תפעולן והשימושים השונים שלהן. במיוחד בעת הלחימה חשיבותו של המספן ואנשיו משמעותית ונחוצה יותר מתמיד כאשר המספן עובד יום ולילה כדי לפתח, להכשיר, למבצע ולעסוק בכל מה שקשור לציוד הזרועי, הן הנדרש ללחימה והן למעטפת של הלוחמים.
סא״ל דני השתחרר משירות הקבע בשנת 1995 ומאז , ממשיך להגיע לשירות מילואים פעיל במגוון רחב של תפקידים וכובעים שונים, הוא תורם רבות מניסיונו, חונך קצינים צעירים בתפקידם ומלא בנכונות תמידית לעזור ולסייע ככל הנדרש בכל נושא.

סא"ל (במיל') דני מספר: "שירות המילואים כמפקד מוקד במלחמה אינטנסיבי ומאתגר מאוד. המחלקה עובדת באופן אינטנסיבי תוך שמירה על מקצוענות ללא פשרות ומביאה להשגים גבוהים, תפקיד המוקד כמרכז המשימות בעת הזאת משמעותי במתן השירות ליחידות הזרוע, תיאום הפעילויות וריכוז מענה טכנולוגי לכלל הגופים. נסיון העבודה במוקד בתרגילים הצהליים על פני 33 שנות השירות מגיע כעת לידי ביטוי ובעצימות גבוהה".

רב-סמל (במיל') ליאן : קצינת הדרכה בפלגת אג"ם בבסיס חיפה
ההקפצה לשירות המילואים תפסה את רס"ל ליאן זמן קצר אחרי שהיא השתחררה משירות הקבע שלה כקה״דית (קצינת הדרכה) בפלגת האג״ם (אגף מבצעים) בבסיס חיפה. הקהד"ית מנהלת את הפעילות השנתית של כלל בסיס חיפה ודואגת למעטפת מלאה בכל מה שקשור לצרכי הבסיס, בכל עת.

רס"ל (במיל') ליאן מספרת: "חזרתי לתפקיד מפתח במופ״ז (מרכז פיקוד זירתי) ב״ח כאשר כלל ההתעסקות היא בשגרת הלחימה. הכל הרבה יותר מהיר ואינטנסיבי, קצב האירועים מתחלף בזריזות ונדרשים להיות מוכנים לכל אירוע, בכל שעה. לא יכולתי בימים האלה להיות בבית, בידיעה שהחיילים שלנו מגינים עלינו ואני בבית, דקה אחרי השחרור. אז הנה אני כאן - שוב על מדים ובאתי לתת את כל כולי״.

 


סגן-אלוף מ', סגן מנהל לחימה של זרוע הים
סא"ל מ' מבצע שירות מילואים עוד מיומה הראשון של המלחמה, כסגן מנהל הלחימה בחפ"ז (חדר הפיקוד הזרועי), שם פועל ללא הרף להגנה ושמירה על ביטחון הגזרות הימיות תוך ניהול אירועים מתפרצים. מדובר במוצב העליון של הזרוע ממנו מנוהלים, מפוקדים ונשלטים מאמצי הזרוע בהגנה ובהתקפה והוא מאויש על ידי משרתים בסדיר ובמילואים

סא"ל (במיל) מ' מספר: "יחידת השליטה הימית מורכבת ממפקדי מוצבים, קשל"טים (קציני שליטה), בק"שיות (בקריות שליטה) בסדיר ובמילואים כאחד, ונותנת מעטפת תומכת לחימה לכלי השיט בים ומציגה לגורמי הפיקוד בזרוע את תמונת המצב בזמן אמת. אני כמילואימניק מתרשם כל פעם מחדש מהעוצמה והנוכחות שזרוע הים מפגינה במלחמה. רק בסוף הלחימה במידה שיתאפשר, יפורסמו מקצת מהמבצעים, התחכום,שזרוע הים הוסיף לסל הכלים של צה"ל בלחימה" הוא משתף.

תת-אלוף ש' , מנהל לחימה של חדר הפיקוד הזרועי של זרוע הים
את יום הולדתו ה-67 תא"ל ש' חגג במשמרת בחפ״ז, כשהיה מנהל הלחימה באותה המשמרת. מזה שנים שהוא מתנדב לשירות מילואים פעיל, והשנה אף מציין 50 שנה בזרוע הים. בחיים האזרחיים תא"ל ש' משמש כיועץ ביטחוני בכיר בתעשיות הביטחוניות. לדבריו, ההגעה למילואים חשובה, תורמת ומשמעותית להטבחת ביטחון המדינה, והשירות הפעיל לצד משרתים בסדיר ובמילואים מכל שכבות הגיל, היא זכות.

תא"ל (במיל') ש' מספר: "החל מה-7 באוקטובר הוזעקתי למילואים והגעתי ישר, אני משמש בתפקיד מנהל הלחימה של החפ"ז. בפרספקטיבה של כמעט 50 שנה בצבא ובזרוע בפרט, אני גאה מאוד בלוחמי הזרוע, במטה המבצעי והישגי הזרוע מתוך עשייה בצנעה ובמקצועיות. אנו נמשיך לפעול בים ומהים להשגת הביטחון הלאומי של אזרחי מדינת ישראל!"

 

רב-סרן ג' - מפקד פלוגת פושטים שייטת 13
לוחמי השייטת, הקומנדו הימי, מובילים מבצעים מיוחדים וסודיים למען ביטחון המדינה. לא הרבה מדברים על פעילויות, כשאחת הבולטות והמפורסמות שבהן במהלך המלחמה האחרונה הייתה חילוץ התושבים מקיבוץ בארי. מי שהוקפץ עוד באותו היום להיות חלק מכוח המשימה היה רס"ן ג', שמספר על קרב מורכב מאוד, בקנה מידה שלדבריו, בחיים לא חשב שיראה.

רס"ן (המיל') ג' מספר: "לשרת מילואים ביחידה זה כבוד, זכות ומדובר בלא מעט אחריות. צריך להיות זמין בכל עת. זה דורש מהלוחמים וגם מהמפקדים לשמור על רמת כשירות גבוהה, יכולת חוסן מנטלי ופיזי ובעיקר אחריות והגדלת ראש. מהפרספקטיבה שלי כמפקד חיל לוחם בשייטת, זה מעורר כבוד והערכה לראות מילואימניקים בחזית ולהיפגש איתם, להילחם איתם כתף אל כתף לא משנה היכן, מתי וכיצד- ביטחון המדינה ואזרחיה מוטל על כתפינו".

loading...