"אנחנו חזקים, ואנחנו ננצח!" "אנחנו חזקים, ואנחנו ננצח!"

"אנחנו חזקים, ואנחנו ננצח!"

חן אלבז

הם נמצאים בשטח 24/7, שומרים ומגינים עלינו יום ולילה: שלושה ממשרתי הזרוע חושפים את סיפוריהם מהלחימה בגזרות השונות

הצלחת כל משימה טמונה בארגון ושיתוף פעולה. לכל לוחם ימי, בקרית שליטה ימית, חוקר מודיעין או חובלת ישנה אחריות גדולה המוטלת על כתפיו. הם צריכים לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר, בכל זמן ובכל מקום.

טוראי מאי משרתת כבקרית שליטה ימית במוצב השליטה האזורי ״ארז״. החלום הכי גדול שלה עוד מילדותה היה לשרת בזרוע הים. "תמיד ידעתי שהתפקיד שאני עושה הוא חשוב, אבל רק מאז פרוץ המלחמה הבנתי כמה באמת. כאשר ראינו את הסירות של המחבלים שמתקרבות צפונה לכיוון ישראל כולנו ידענו מה לעשות והכוונו במהירות ובמקצועיות את הכוחות שנמצאים על הכלים בים. אין תפקיד יותר חשוב ומשמעותי מהתפקיד שאנחנו עושות. נכון שלעיתים הוא לא פשוט ודורש תשומת לב מירבית, אבל הוא מלא בסיפוק ומשמעות כשאת יודעת שמה שאת עושה בסופו של דבר מציל חיים״, מספרת טוראי מאי.

 

הם נמצאים בשטח 24/7, שומרים ומגינים עלינו יום ולילה: שלושה ממשרתי הזרוע חושפים את סיפוריהם מהלחימה בגזרות השונות

רב"ט עמית לוחם בפלגת הביטחון השוטף 916 בבסיס אשדוד, המגינה על הגבול הדרומי של מדינת ישראל. "לפני כחצי שנה הצטרפתי ליחידה, והמלחמה זה הדבר הכי מאתגר שאני וחבריי חווינו. מהר מאוד הבנו כל הלוחמים שהכל יכול להשתנות ברגע אחד, שום דבר לא צפוי והכל יכול לקרות. הלוחמים עוברים תקופה לא קלה אבל דווקא בימים אלה הם מבינים אף יותר את רמת המחויבות למשימה והחשיבות לשמור על קור רוח. לכל האזרחים - תשמרו על עצמכם וסמכו עלינו, יש מי ששומר עליכם תמיד!", הוא מדגיש בחיוך.

 

סגן בנימין, חובל בשייטת ספינות הטילים המשרת בזירה הצפונית כסגן-קצין נשק באח"י קשת. שני הוריו עלו לארץ בגיל שלושים מאנגליה ומדרום אפריקה מטעמי ציונות ואהבה עמוקה לארץ.
"בתחילת דרכי בצבא לא היה לי כיוון ברור, עברתי בין מיון למיון כשהקו המנחה שלי היה תפקיד קרבי עם ציר פיקודי. כשהציעו לי להתגייס לקורס חובלים האהבה שלי לים הכריעה וידעתי שהוא יהיה התפקיד המדויק והטוב ביותר בשבילי", הוא משתף.
"בנוסף לתפקידי כסגן-קצין נשק, האמון על מבצעיות אמצעי הלחימה של הספינה, תקינות מערכות הנשק והפעלתם בעת הצורך, תפקידי השני החשוב באותה המידה הוא להיות מפקד ראוי לחיילים. הלחימה ארוכה, ולעיתים גם מתישה, ולכן מביאה איתה רגעי קושי ומשבר. אני אחראי לתפקוד התקין של הלוחמים שלי, להרגשה הטובה שלהם ולמוטיבציה שלהם לביצוע המשימות. שייטת 3 ערוכה ומוכנה בכלל הזירות לכל תרחיש, והלוחמים שלנו מעולם לא היו יותר מוכנים למשימה, להגן על אזרחי ישראל ועל המדינה״, הוא מסכם בחיוך רחב.

loading...