שולטת מרחוק שולטת מרחוק

שולטת מרחוק

שירה עמר

מהשעות הראשונות למלחמה וגם כיום, סגן מישל, סגנית מנהל לחימה בחפ״ז (חדר פיקוד זרועי), מפקחת על כל הפעולות המבצעיות של זרוע הים

החפ״ז, חדר פיקוד זרועי, הוא מוצב בו מרכזים את כל המידע מכלל הזירות. את החפ״ז מאיישים בעיקר אנשי מילואים מכל התחומים: מודיעין, עורף, מבצעים ועוד. ״כולם מתרכזים בחדר אחד וזה עוזר לנגן על כל המקהלה ביחד. כל אחד מביא את המידע שלו כדי שנוכל להציג למקבלי ההחלטות את התמונה הימית המדויקת ביותר״, מסבירה סגן מישל. ״אני כסגנית מנהל לחימה אחראית על קבלת כל המידע שיש ולשקף אותו במסודר למנהל לחימה, אני תמיד זאת עם התשובות״.

המוצב אחראי גם על קבלת החלטות ומתן הנחיות. לכן, כדי להיות סגנית מנהל לחימה צריך לאהוב את העולם המבצעי, את האקשן ובעיקר לדעת איך לנהל דברים. ״בתחילת המלחמה הייתי קצינת שליטה ולאחר חצי שנה הגעתי לתפקיד שאני בו היום.

מהשעות הראשונות למלחמה וגם כיום, סגן מישל, סגנית מנהל לחימה בחפ״ז (חדר פיקוד זרועי), מפקחת על כל הפעולות המבצעיות של זרוע הים
ב-7 באוקטובר הגיעה סגן מישל למשמרת בבור וברגע שעברו למצב חירום, התייצבה בחפ״ז. ״זו הייתה המשמרת הכי ארוכה ומאתגרת שהייתה לי בשירות. לפתוח מוצב חירום מאפס למאה זה לא דבר קל״, משתפת סגן מישל. ״מצד אחד היה לי נורא קשה לשבת מאחורי מסך בזמן כזה ומצד שני אני מסתכלת על העשייה והמבצעיות כל יום וכל לילה״.

מספר אירועים מבצעיים נוהלו מקצה לקצה על ידי החפ״ז. אלה היו אירועים שדרשו מסגן מישל לנהל שיח מול מפקדי ספינות, להקצות כלים לים ולהעביר דיווחים בין גורמים. ״אני בן אדם שתמיד חייב לדעת את הכול, וחלק מתפקידי זה לחקור, להיות תמיד סקרנית לגלות מידע חדש. רק ככה אני מצליחה להשיג את כל המידע הנחוץ לי״, מסבירה. ״להיות סגנית מנהל לחימה זה אומר שאני יושבת בחפ״ז ויודעת שסומכים עליי להעביר את התמונה המדויקת ביותר של זרוע הים 24/7 - וזו לגמריי גאווה״.

loading...