יצאנו למצוא את הפלגה הכי חזקה בבה"ד, וחזרנו עם תוצאות בוחן המפקד יצאנו למצוא את הפלגה הכי חזקה בבה"ד, וחזרנו עם תוצאות בוחן המפקד

יצאנו למצוא את הפלגה הכי חזקה בבה"ד, וחזרנו עם תוצאות בוחן המפקד

גל מי טל, מערכת אתר צה"ל

לכל אחד יש את שגרת היום שלו, אבל אנחנו מוכנים להתערב שאתם לא פותחים את הבוקר בשחייה, טילוף וחתירה עוד לפני ארוחת הבוקר. בוחן מפקדי בה"ד זרוע הים בו השתתפו כלל מפקדי הבסיס, שם לו למטרה למצוא את הפלגה החזקה ביותר בבסיס. שמענו מה עבר עליהם בשעות האחרונות וקיבלנו לידינו את רשימת המנצחים

עם הזריחה, יצא לדרך בוחן המפקדים של בסיס ההדרכה של זרוע הים בחיפה. קרב מגע, חתירה בסירות גומי בלב הים, מקצי שחייה תחרותיים ועוד מגוון מקצים ניצבו מול עשרות מפקדים מדרגת רב"ט ועד סא"ל.
 

מטרת היום הייתה לשים דגש על הכושר הקרבי, מרכיב חשוב בשמירה על איכות הכשירות המבצעית של כל לוחם ולוחמת. הכושר הקרבי עוזר ללוחמים להיות מוכנים פיזית ונפשית למצבי קרב ולהתמודד עם אתגרים במספר תנאים וכן משפיע על יכולות הלוחם להילחם בכל חזית קרב ביעילות הגבוהה ביותר. כמו כן, התחרות מסייעת להחדיר בלוחמים את ערכי צה"ל, ואת החדירה למטרה בכל תוואי ובכל מצב.
 

הבוחן החל בשעה חמש וחצי בבוקר, כשכלל המפקדים בבסיס הוקפצו אל קו הזינוק של המקצה הראשון - "בוחן צוותים לוחמים", בו התנסו בתרגילי כושר קרבי תוך סחיבת משקלים כבדים ואלונקות.

"היה לנו חשוב לשלב תחרויות שקשורות לעשייה המבצעית של הלוחמים, עם מקצים מאתגרים יותר, שנמצאים מחוץ למגרש הביתי שלהם", מסביר סג"ם ניתאי, קצין כושר קרבי בבה"ד זרוע הים.

 

הבוחן, שנערך בהובלת מחלקת הכושר הקרבי בבסיס, שם לעצמו למטרה להעלות את המודעות לחשיבות הנושא בקרב הפלגות השונות ולחזק את גאוות היחידה. "השמירה על כושר קרבי היא ערך מוביל לכל לוחם", הוא מבהיר, "אנחנו רואים את החשיבות של הנושא בימים אלו בלחימה, וגם מכירים את ההשפעות החיוביות שלו על הלוחמים בעולמות הריכוז, הערנות והתפקוד היום-יומי".
 

"זו תחרות קרבית שהמטרה שלה היא לשפר את הכשירות המבצעית של הלוחמים שלנו בים וביבשה", מחדד ע"ץ דותן, מפקד מחלקת כושר קרבי בה"ד זרוע הים. "לקחנו את המיומנויות המבצעיות הדרושות למפקדים בלחימה ותרגמנו אותם למקצים".
בין הקבוצות המשתתפות נמנו הקבוצה הכחולה - פלגת הכשרות סטי"ל, הקבוצה הירוקה - פלגת הכשרות בט"ש, הקבוצה האדוה - פלגת הכשרות צוללן, הקבוצה השחורה - פלגת הכשרות סימולטור שהתאחדה עם מפקדי המטה וה"טכני חוף" והקבוצה הלבנה - קבוצת החובלים ומפקדי בית הספר לפיקוד ימי מתקדם.
 

לאחר המקצים הראשונים, הנציגים שנבחרו התחרו גם במרוץ שליחים בשחייה, משיכה בחבל, חתירה והפיכת צמיג. כל זאת עד השיא של היום, קרב המפל"גים (מפקדי פלגות) - בין המפקדים הבכירים, המקבילים למג"דים בזרוע היבשה, ראש בראש על התואר המנצח.

"לקחנו את המיומנויות הדרושות למפקדים בלחימה ותרגמנו אותם למקצים", מסכם מפקד מחלקת הכושר הקרבי, "התרשמתי לטובה מרוח הקרב שלהם, מערך הניצחון והדבקות במשימה שהורגשו כאן מאוד היום. רגעים כאלה של אחווה וגאוות יחידה הם מה שהופכים כל לוחם כאן למה שהוא".

 

 

להלן תוצאות התחרות המלאות: 

 

  • מקום ראשון בשקלול הנקודות: קבוצת החובלים ומפקדי בית הספר לפיקוד ימי

  • מקום שני בשקלול הנקודות: קבוצת מפקדי בית ספר סטי"ל

  • מקום שלישי בשקלול הנקודות:  קבוצת מפקדי בית ספר צוללן                                                                                                                            

 

loading...