חדש, גדול ועוצמתי: זה כלי הסיור החדש של זרוע הים חדש, גדול ועוצמתי: זה כלי הסיור החדש של זרוע הים

חדש, גדול ועוצמתי: זה כלי הסיור החדש של זרוע הים

יהלי שיאון

עם טייפון משודרג, מערכת גילוי מתקדמת וחדר מלחמה צף - "שלדג סימן - 5" נכנס לראשונה לשירות מבצעי בפלגה 916, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו

בתום שנה וחצי של ניסויים, התקנות ובדיקות מבצעיות - ספינת הבט"ש החדשה של זרוע הים, שלדג "סימן 5", הוגדרה מבצעית ועתידה להצטרף למאמץ הלחימה בזירה הימית הדרומית.

מספיק מבט חטוף אחד על השלדג כדי להבין שמדובר בכלי יוצא דופן. עם אורך של 32 מטרים וגובה של 5, מדובר בכלי הבט"ש הגדול בהיסטוריה של זרוע הים. את הנפח העודף הזה מחמשים הלוחמים בעשרות טונות של דלק, ציוד הנדסי ותחמושת. כך מתאפשרת שהייה ארוכה בים, פי 2 מכל כלי בט"ש אחר.

שלדג סימן - 5 בהפלגת אימון
שלדג סימן - 5 בהפלגת אימון
(צילום: באדיבות המרואיינים)
גם מערכות הספינה עברו שדרוגים משמעותיים. גולת הכותרת היא כמובן ה"חפ"ק" - חדר מלחמה צף המספק למפקד את כלל המידע המבצעי ומאפשר לו לנהל את כלל המשימות של הספינה, בלי לזוז מהכיסא. לרשות המפקד גם מערכת שו"ב (שליטה ובקרה) משודרגת המתחברת לכלל הסנסורים של זרוע הים בחוף, ומאתרת מטרות גם במרחק קילומטרים מהספינה.
אבל השלדג החדש הוא לא רק משוכלל, הוא גם התקפי. על הסיפון מותקנת עמדת "טייפון דור 3 ", הגרסה העדכנית ביותר של תותח הטייפון. לעמדה מבנה רחב ומערכת טעינה אוטומטית, המאפשרת למפעיל לירות עשרות רבות של פגזים ולחמש את הנשק בקצב כפול.
מפקד הספינה, סרן חוסאם, בהפלגה הראשונה של הכלי  לבסיס אשדוד
מפקד הספינה, סרן חוסאם, בהפלגה הראשונה של הכלי לבסיס אשדוד
(צילום: מיכל מלכי, דוברות זרוע הים)
"כל השיפורים האלה הופכים את הכלי הזה לספינת בט"ש הכי מתקדמת של הזרוע", מכריז מפקד הספינה, סרן חוסאם, "כלי שיכול לשהות ימים ארוכים בים, לזהות מטרות ממרחק ולתקוף בעוצמה משופרת." בשנה הקרובה צפויים להצטרף לשלדג שלוש ספינות נוספות, כולן בייצור כחול לבן, ולהביא סל כלים פורץ דרך לזירה החמה והמבצעית ביותר בזרוע הים. "כשאנחנו מסתכלים על האתגרים שעומדים לנגד עינינו ברצועת עזה ובגבול הדרומי, אין כלי מתאים יותר למשימה".

loading...