שוברי שיוויון: הסיוע של פלגה 916 לתמרון בעזה שוברי שיוויון: הסיוע של פלגה 916 לתמרון בעזה

שוברי שיוויון: הסיוע של פלגה 916 לתמרון בעזה

אלין מרוז

פלגה 916 של זרוע הים אחראית על הגזרה הימית הסמוכה לעזה, מבצעייה מהווים נדבך מרכזי במלחמה הנוכחית. הפלגה לוקחת חלק פעיל בלחימה, בין תפקידיה, היא מסייעת לכוחות היבשה ומביאה עמה יתרונות טקטיים משמעותיים ועל כן היא שחקנית מרכזית גם בתמרון הקרקעי

מאז תחילת הלחימה, פלגה 916 פועלת בשיתוף פעולה צמוד עם כוחות קרקעיים ואוויריים. "אני לא חושב שקיים גורם שהיה מעורב בלחימה בעזה ולא הייתי איתו בשיתוף פעולה בשלב כזה או אחר", מספר סרן בר, מפקד ספינת דבורה בפלגה.

ההבנה שהצבא פועל כצוות אינטגרטיבי, הכולל גם את ספינות זרוע הים כחלק מהכוח הקרקעי, הפכה לשיטה מבוססת. "בתחילת הלחימה היו שדכנים, אנשים שתפקידם לתאם בין זרוע הים לבין הכוחות הקרקעיים. כיום, עם הזמן והניסיון שצברנו, התיאום הפך להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה. הפלגה מצליחה לנהל את שיתוף הפעולה בצורה עצמאית ויעילה - אני, הסגן שלי ושאר המפקדים מאוד מנוסים בשיתוף הפעולה ויודעים לעשות זאת בצורה מיטבית ללא גורם נוסף", מסביר סרן בר.

״היה לי חשוב ללמוד על בשרי, השפה של זרוע הים ושל כוחות היבשה היא שונה. היום רק מלהקשיב לשיחות ביניהם בקשר אני כבר יודע להסיק מסקנות נכונות במהירות. העבודה כל כך צמודה שאני יודע לזהות מי מדבר איתי ומכיר את השמות הפרטיים של המקבילים לי. הקשר האישי מייעל גם את העשייה המבצעית, אני יודע מה היכולות שלהם והם יודעים את שלי, יחד אנחנו מבצעים את המשימה שלנו", מפרט סרן בר.

פלגה 916 של זרוע הים אחראית על הגזרה הימית הסמוכה לעזה, מבצעייה מהווים נדבך מרכזי במלחמה הנוכחית. הפלגה לוקחת חלק פעיל בלחימה, בין תפקידיה, היא מסייעת לכוחות היבשה ומביאה עמה יתרונות טקטיים משמעותיים ועל כן היא שחקנית מרכזית גם בתמרון הקרקעי
(צילום: דוברות זרוע הים)
הוא מדגיש: "שיתוף הפעולה בין הזרועות השונות היה קיים מאז ומתמיד, אך העצימות שבה הוא קורה גדלה לאור הנסיבות ואיתה גדלה גם רמת המקצועיות שלנו ויכולת הירידה לפרטים. גם עכשיו בזמן שאנחנו מדברים יש ספינה שמסייעת לכוח יבשתי כזה או אחר. כולנו חווים את ההשפעות החיוביות של השת"פ על בשרנו ואני בטוח שניקח את זה איתנו גם להמשך הדרך".
מפקדיי הספינות ורסיטלים מאוד, הם עובדים עם גורמים רבים בצבא ומתאימים את עצמם לכוח איתו הם פועלים. כאשר נשאל על אירוע ספציפי שזכור לו במיוחד, חיוך עולה על פניו של סרן בר: "אין כזה, אנחנו מסייעים בתדירות גבוהה מאוד וגם פועלים באופן יזום כדי לבצע את שאר תחומי האחריות שלנו. כל יום בים הוא משמעותי".

"אנחנו מבינים שמכל פעילות אפשר להפיק תועלת בעתיד", מחדד סרן בר. היכולת של הפלגה לתפקד ברמה גבוהה נובעת מהשקעה בתרגולים יזומים, בחינה מתמדת של שיטות עבודה והפקת לקחים. כל פעולה, בין אם מדובר באבטחת כוחות, השמדת תשתיות או חיסול מחבלים, נעשית בתיאום מלא עם שאר הזרועות בהתאם לצרכים ולדרישות.

הידע שנצבר לא נשאר סטטי, ומועבר הלאה. "אם משהו קורה אצלי בספינה, אני צריך ליידע גם את שאר הפלגה כדי שכולנו נדע לפעול בצורה טובה יותר. אנחנו תמיד מחפשים להשתפר ולעלות רמה יחד. במידת הצורך, אנו מזרימים לקחים גם בזרוע כולה כדי שנהיה מוכנים למגוון תרחישים בכל הזירות. כך שהלמידה היא רוחבית, כלל זרועית, ושיתוף הפעולה בתוך הזרוע הוא לא פחות חשוב".

פלגה 916 מיישמת עקרונות של שילוביות ושיתוף פעולה, תוך שהיא מתמודדת עם אתגרים מבצעיים שונים. משימתה היא חלק בלתי נפרד מהמאבק הלאומי, ההקרבה, המחויבות והתרומה של הלוחמים היא רבה.

סרן בר מסכם: "מעבר לעשייה המקצועית, ההגנה והשמירה על ביטחון המדינה, אני משקיע בצוות שלי קודם כל כאנשים וזה מה שהופך אותם גם ללוחמים טובים. התחושה שהמשימה שלנו היא חלק מהמאבק הלאומי נותנת משמעות, ההשקעה בפיתוח האנשים והיכולות שלהם, יחד עם השאיפה להוביל באיכות ובערכים, הם מה שמניע אותנו קדימה ומאפשר לנו לשמור על עליונות ימית ולתמוך בכוחות הקרקעיים בפעולותיהם".

loading...