מוכנות שיא בצפון מוכנות שיא בצפון

מוכנות שיא בצפון

אלין מרוז

אימונים אינטנסיביים, שיתופי פעולה בין יחידות ורצון מתמיד להתפתח ולהשתפר: סרן הדר, מפקדת ספינת דבורה בפלגת הביטחון השוטף 914, מספקת הצצה בלעדית למצב הנוכחי בגזרה הימית הצפונית

"התפיסה שלנו השתנתה באופן משמעותי מאז השבעה באוקטובר", פותחת סרן הדר, מפקדת ספינת דבורה בפלגת הבט"ש 914. "גם לפני כן היינו דרוכים להגן על גבול הצפון, אך מאז התפתחנו רבות. צברנו ידע, הוספנו כוחות, העלנו את תדירות ועצימות האימונים, והבנו את הצורך להיות רתומים למשימה יותר מאי פעם - זה תהליך שעדיין קורה, הרצון הוא כל הזמן להשתפר".

כחלק מההכנות הרבות להתמודדות עם האתגרים בצפון, נוספו לאימונים הרגילים בפלגה תרגילים מורכבים ומחשלים. "אנחנו עורכים המון תרגילים משותפים עם מספר כלים, בין אם מדובר באימונים של מספר דבורות או בשיתוף פעולה עם ספינות טילים ו'צרעות'. אנו מקיימים גם תרגילים של כלל הכוחות בזירה כדי להתכונן לכל תרחיש אפשרי", מפרטת סרן הדר. "היד תמיד על הדופק. אנחנו תמיד מחפשים איך להשתפר, כדי שנדע לתת את המענה הכי טוב כשנידרש לכך".

"רוב הספינות שלנו ביצעו תקיפות חוף בעזה", היא מספרת. "עשינו זאת גם על מנת לסייע לפלגה 916 בזירה הדרומית ולקחת חלק במאמץ המלחמתי, אך בעיקר כדי להכין את עצמנו ככל שניתן לצפון. הרבה מהלקחים, המסקנות והידע של הכלים בדרום רלוונטיים אלינו, למדנו מהם הרבה מאז השבעה באוקטובר ועד היום".

אימונים אינטנסיביים, שיתופי פעולה בין יחידות ורצון מתמיד להתפתח ולהשתפר: סרן הדר, מפקדת ספינת דבורה בפלגת הביטחון השוטף 914, מספקת הצצה בלעדית למצב הנוכחי בגזרה הימית הצפונית
"אנחנו יורדים לפרטי פרטים ושומרים על דריכות שיא 24/7. אנחנו במלחמה כבר תקופה מאוד ארוכה ואנחנו עם הפנים קדימה עד הסוף - זה התפקיד שלנו, בשביל זה אנחנו פה, בשביל זה התגייסנו לצבא", אומרת בנחישות סרן הדר.

בשבוע שעבר הפלגה השתתפה בתרגיל זירתי גדול, שתרגל תרחישי קיצון. "אנחנו תמיד הולכים הכי רחוק שאפשר עם הדמיון ונערכים לגרוע מכול, יותר ממה שאנחנו חושבים שיקרה באמת. התמודדנו עם בלת"מים שונים שבחנו את שיקול הדעת שלנו תחת לחץ מבצעי. התרגיל כלל שיתוף פעולה עם אנשי מילואים, מערך החוף, כוחות זרוע היבשה וכלים נוספים מהיחידות השונות בזרוע הים", מספרת סרן הדר.


על הרצון המתמיד להתפתח ולהשתפר היא מפרטת: "אנחנו מקיימים מעגלי חשיבה, כל הזמן מנתחים טקטית איך אפשר להיות כמה שיותר מוכנים למלחמה. זה קורה בכל הדרגים, החל ממפקד הזירה וממפקדי הפלגות ועד המפקדים והחיילים בספינות ובמוצבי השליטה. כולם כאן תמיד שואלים מה אפשר לעשות טוב יותר, איך אפשר לעשות טוב יותר, ומעלים רעיונות. אנחנו עם ראש פתוח לשמוע וללמוד מכל אחד".

מעבר לעבודה הרבה שנעשתה בתוך הזרוע, סרן הדר מתעקשת לדון גם בשיתוף הפעולה הרחב עם כוחות זרוע היבשה: "התקשורת עם ה'ירוקים' גדלה מאוד והקשר בינינו הדוק. אנחנו עובדים איתם על בסיס יומיומי. למדנו מהם המון ואימצנו חלק מהטקטיקות שלהם. כולנו מתאמנים הרבה מאוד", היא מסכמת. "כמפקדים, אנחנו צריכים הרבה פעמים להגדיל ראש, להבין סקירות מצב בצורה מסודרת, לקבל אישורים בזמן אמת ולפעול לפי הידע והניסיון שרכשנו עם הזמן בהתאם לפקודות והנהלים - כל זאת בשביל להגשים את המשימה ולהגן על יישובי הצפון. בשביל זה אנחנו נעשה הכול".

loading...