הלב עם הבית הלב עם הבית

הלב עם הבית

אביב פירסט

רב"ט ארי עלה לישראל מצרפת במטרה להתנדב לצה"ל. כעת, נגיף הקורונה המתפשט ברחבי העולם מחדד אף יותר את תחושת השליחות כלוחם חוד בזרוע הים ואת רגשות הדאגה והגעגוע למשפחה שנותרה בצרפת

לפני כשנה וחצי, בגיל 22, החליט רב"ט ארי לעשות צעד אמיץ ולהתנדב לשירות בצה"ל. משפחתו של ארי מתגוררת בפריז שבצרפת, ועל כן, כשהודיע להם על כוונתו להתגייס, היה זה צעד גדול עבורו.

"אחי הגדול עלה לארץ והתגייס אף הוא לשירות בשייטת הצוללות שבזרוע הים", מספר ארי, "לכן, משפחתי תמכה בי ובהחלטתי ללכת בדרכו של אחי ולעלות ארצה".

רב"ט ארי עלה לישראל מצרפת במטרה להתנדב לצה"ל. כעת, נגיף הקורונה המתפשט ברחבי העולם מחדד אף יותר את תחושת השליחות כלוחם חוד בזרוע הים ואת רגשות הדאגה והגעגוע למשפחה שנותרה בצרפת

על אף החששות, ארי עלה לארץ והתגייס לצה"ל במסגרת תוכנית גרעין "צבר" של תנועת הצופים. התוכנית סיפקה לארי לימודי עברית, חברים חדשים, ומקום מגורים. זמן קצר לאחר העלייה, התגייס ארי לשירות כלוחם ימי בספינת הטילים אח"י רומח.

"בהתחלה, חששתי מאוד מלימודי העברית, פחדתי שלא אצליח להבין אותה וללמוד אותה", משתף ארי, "אבל בזכות השירות האינטנסיבי כלוחם, כאשר נדרש ממני לחיות בסביבה שמדברת רק בעברית וללמוד לימודים מקצועיים על הספינה בעברית - לא עבר זמן רב עד שהצלחתי ללמוד את השפה, לקרוא ולכתוב בה".

השפעות התפרצות נגיף הקורונה לא פסחו על ארי ועל משפחתו, אשר מתגוררת בצרפת.

"להיות רחוק מהמשפחה בתקופה כזו זה קצת קשה", משתף ארי. "רציתי מאוד לחזור לביקור בצרפת, אבל בעקבות הנהלים החדשים - זה לא מתאפשר. המצב בצרפת לא פשוט, כל תושבי העיר פריז נמצאים בבידוד. אבל אני מדבר עם המשפחה כל הזמן, מוודא ששלומם טוב, שהם נשארים בבידוד בבית, ובטוחים מפני הנגיף".

ובינתיים, בישראל, לוחמי צה"ל נשארים בבסיס, במטרה למנוע את התפשטות הנגיף. "הצבא דואג לנו לכל צורך, ואנחנו לא מרגישים מחסור בדבר. אני רואה מסביבי את השינויים בהתנהלות ואת האכיפה הקפדנית של הצבא ומאמין שזו הדרך הנכונה להתמודד עם המגיפה".
"אנחנו במלחמה מול נגיף, ולא מול אויב רגיל", מציין ארי. "לכל אחד יש אחריות במערכה הזו. אני חושב שאנחנו צריכים לשנות את אורח חיינו בתקופה הקרובה למען טובת הכלל, בשביל הסבים והסבתות שלנו ובשביל כלל האוכלוסיה שעלולה להיפגע - ובינתיים, אנחנו, לוחמי זרוע הים, נמשיך לעמוד בחזית, ולעשות את כל מה שביכולתנו עבור המדינה ותושביה", מסכם ארי.

עוד כתבות בנושא

loading...