נפש בריאה בגוף בריא נפש בריאה בגוף בריא

נפש בריאה בגוף בריא

עדו ליידנר

המציאות החדשה שהביאה איתה מגפת הקורונה דורשת ממשרתי זרוע הים להפגין דריכות ולשמר את כשירותם הגופנית לצד ההנחיות החדשות. כתבנו שוחח עם אע״ץ מארק פרדמן, רמ"ד אימון גופני בזרוע הים, כדי לשמוע ממנו כיצד החיילים הנמצאים בבתים ובבסיסים השונים יכולים לשמור על כושר

בכלל יחידות הזרוע, ההקפדה על כשירותם הפיזית של החיילים היא קריטית לפעילות השוטפת, מתוך ההבנה שחיילים המקפידים על אורח חיים בריא ושומרים על שגרת אימוני כושר סדירה, מסוגלים לבצע משימות פיזיות ביעילות רבה יותר ואף מחדדים את יכולותיהם המנטליות.

"הכושר הגופני משפיע על שתי מערכות מרכזיות שהן הכרחיות לתפקודו של כל אדם, ובמיוחד של לוחם: המערכת הפיזיולוגית והמערכת המנטלית״, מסביר מארק. ״כושר גופני גבוה הוא בעל חשיבות רבה עבור כושר ההתמודדות שלנו עם לחצים פנימיים וחיצוניים, ושימור הביטחון העצמי".

הגעתו של נגיף הקורונה לישראל הציבה אתגרים חדשים ולא מוכרים בפני מדינת ישראל כולה, צה״ל וזרוע הים. אחת מהדרכים בהן מתמודדת הזרוע עם האתגרים הללו, היא הגנה על בריאות המשרתים באמצעות הימנעות מיציאה למקומות הומי אדם, והישארות בבסיסים או בבתים.

המציאות החדשה שהביאה איתה מגפת הקורונה דורשת ממשרתי זרוע הים להפגין דריכות ולשמר את כשירותם הגופנית לצד ההנחיות החדשות. כתבנו שוחח עם אע״ץ מארק פרדמן, רמ"ד אימון גופני בזרוע הים, כדי לשמוע ממנו כיצד החיילים הנמצאים בבתים ובבסיסים השונים יכולים לשמור על כושר

בתקופות כמו היום, ישנה חשיבות יתרה לשימור כשירות ובריאות הגוף, ואף על פי שההגבלות החדשות מאלצות אותנו לשנות את אורח החיים אליו אנו רגילים, למארק ישנם מספר נקודות ודגשים שיאפשרו לכל חייל לקיים אורח חיים בריא מכל מקום בו הוא נמצא.

״אני ממליץ לבצע מחזורי תרגילים כמו שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, תרגילי בטן סטטית (פלאנק) קדמית וצידית, וגם קפיצות סמוך קום. כמו כן, ניתן לתרגל שכיבות סמיכה אחוריות בעזרת זוג כיסאות. אלו תרגילים שאפשר לבצע בכל מקום ובכל זמן״, הוא אומר.

"לכושר הגופני חשיבות גדולה לחוסן הפיזי שלנו, אך גם למצב הרוח שלנו״, מדגיש מארק. "כאשר מבצעים פעילות גופנית, הגוף משחרר אנדורפינים, שהם חומרי הרגעה טבעיים שמשרים רוגע וריכוז במוח ובכלל הגוף. כמו כן, מחקרים רבים מראים כי פעילות גופנית משפיעה על יכולות הקליטה, הזיכרון והיישום של חומר לימודי. אלו רק כמה דוגמאות לאינספור דרכי ההשפעה החיובית של פעילות גופנית על חיינו״.

"כשמבצעים פעילות גופנית מכל סוג, חשוב להתייעץ עם גורם מוסמך בתחום ולעקוב אחר הנחיותיו כדי לא לגרום כל נזק לגוף. כלל תוכניות האימונים והכושר הקרבי של צבא ההגנה לישראל וזרוע הים מבוקרות, זמינות בכל עת לכלל החיילים באתר צה״ל ואגף הכושר הקרבי, ומבוססות על תרגילים שקיבלו אישור לביצוע מגורמים בכירים בתחום״, מוסיף מארק.

״אני ממליץ לכלל משרתי הזרוע להקפיד על שגרת אימונים סדירה, על פי ההנחיות והנהלים של קציני הרפואה, על מנת שנוכל להישאר חזקים, בריאים וערוכים לכל משימה״.

עוד כתבות בנושא

loading...