מעבר לים מעבר לים

מעבר לים

עמית בכור

כשהיה סמל א' בתחילת דרכו בקורס הצוללן, משפחתו נסעה לשליחות במקסיקו והוא המשיך את שירותו כחייל בודד. השבוע הוא סיים את הקורס כשמשפחתו לצידו, וסיכם מסע רצוף באתגרים אך גם בתמיכה והירתמות יוצאת דופן של חבריו ומפקדיו לקורס

מאז שהיה סמל א' ילד קטן, הוא התגורר עם משפחתו במדינות שונות ברחבי הגלובוס במסגרת שליחותו של אביו מטעם משרד החוץ. "לאחר שאבי השתחרר מהצבא כמ"פ בגבעתי, הוא החל לעבוד במשרד החוץ, וכבר אז ההורים שלי הבינו שהעבודה שלו תיקח אותם לכל העולם", מספר א'.

מאוזבקיסטן, לספרד, למקסיקו ובחזרה לספרד, א' חווה תרבויות שונות ומגוונות ונדרש להעתיק את חייו מדי מספר שנים עקב העבודה של אביו. בגיל 17 הוא החליט לחזור לארץ, ולהתחיל את תהליך הגיוס לצבא ההגנה לישראל. "הגעתי בקיץ ישירות לגדנ"ע ולצו הראשון, שם חוויתי לראשונה את הצבא, והבנתי שאני רוצה מאוד לעבור את המסלול הזה ולתרום למדינה".

משפחתו של א' חזרה ארצה יחד אתו, והם ליוו אותו לבסיס המיון והקליטה בתל השומר כשהתגייס לאחד המסלולים המאתגרים שיש לצה"ל להציע - צוללן בזרוע הים. אך לאחר חודשים אחדים הם נסעו לשליחות במקסיקו, וא' נשאר בארץ והמשיך את שירותו בקורס צוללן כחייל בודד.



"המשפחה שלי עזבה למקסיקו בדיוק כשהתחלתי את סדרת הים, שהיא אחד השלבים המאתגרים ביותר בקורס. בהתחלה זה לא היה פשוט עבורי לחזור אחרי שבועות רבים בבסיס לבית ריק", הוא משתף.

באותה תקופה חבריו של א' והצוות הפיקודי נרתמו לסייע לו, היוו עבורו משפחה שניה, והעניקו לו מעטפת תמיכה רחבה, שאפשרה לו לעבור את הקורס בהצלחה ובתחושה שהוא אף פעם לא לבד.

א' ומשפחתו ביום הגיוס
א' ומשפחתו ביום הגיוס

באוקטובר האחרון זומן א' לשיחה אצל מפקד הצוות שלו. "לא ידעתי בכלל מה מפקד הצוות יכול לומר לי", הוא משחזר בחיוך. "לא היה לי מושג מה עומד לבוא".
 
מפקד הצוות הצליח להפתיע את א' - הוא הודיע לו שבסוף השבוע הוא עתיד לטוס לביקור של שבועיים אצל משפחתו במקסיקו, זאת לאחר שלא ראה אותם כבר חצי שנה.

"הייתי בהלם גמור. הטיסה הזו התאפשרה בזכות ההשקעה של מפקד השלב שלי והתיאום שלו עם הוריי והרגשתי אסיר תודה", א' מספר. "כל הדרך לנמל התעופה ועד למקסיקו חיכיתי בקוצר רוח להתאחד עם משפחתי. אחיותיי לא ידעו שאני אמור להגיע, וזו הייתה הפתעה גדולה עבורן. הרגע בו נכנסתי הביתה וכולנו התחבקנו כמשפחה אחת, היה אחד הרגעים המרגשים ביותר שאני זוכר".

לאחר כמעט שבועיים בחיק משפחתו, א' חזר לארץ עם כוחות מחודשים, מוכן לישורת האחרונה בקורס המאתגר. "זמן האיכות שהתאפשר לי לבלות עם המשפחה בשילוב עם התמיכה הגדולה של המפקדים והחברים עזרו לי לסיים את הקורס עם אנרגיות גבוהות ובראש מורם", הוא מעיד.

לפני כשלושה שבועות בני משפחתו של א' נחתו בארץ כדי להיות נוכחים בטקס הסיום. "השנה האחרונה הייתה המסע המאתגר ביותר שעברתי בחיים, ובזכותו למדתי, התפתחתי, והרווחתי כל כך הרבה", מסכם א'. "אני שמח שזכיתי לעמוד ברחבת המסדרים בטקס הסיום כשמשפחתי נמצאת שם איתי ומסתכלת עליי בגאווה".

עוד כתבות בנושא

loading...