הטובים לצוללות הטובים לצוללות

הטובים לצוללות

עמית בכור

שוחחנו עם שישה ממסיימי קורס 117 שהגיעו כולם מרקע ספורטיבי בענפים שונים, ושמענו מהם כיצד הטניס, השחייה, הכדורגל והכדורסל העניקו להם כלים חשובים שסייעו להם לצלוח את הקורס המאתגר

שישה ממסיימי קורס צוללן מחזור 117 הינם ספורטאים מעולים, שכבר מגיל צעיר הקדישו את מרצם וזמנם לעשייה אינטנסיבית בענפי הספורט השונים. אותם מסיימים יכלו להמשיך להתקדם בטניס, בשחייה, בכדורגל או בכדורסל, אבל הם בחרו להתגייס לשירות משמעותי וייחודי בשייטת הצוללות בזרוע הים.

ששת המסיימים הללו מגיעים מרקעים מגוונים וממקומות שונים מרחבי הארץ, אבל כולם מספרים שהכלים שרכשו לאורך השנים בעיסוק בפעילות ספורטיבית עזרו להם במהלך ההכשרה. לקראת סיום הקורס, החלטנו לשבת איתם ולשמוע מהם כיצד הספורט תרם להצלחתם בקורס המאתגר.



סמל
ת' מספר:

כל חיי השתייכתי למסגרות שקידמו והכשירו אותי להיות ספורטאי, ובדרך למדתי כיצד לתת מעצמי את המיטב ולעבוד קשה עד קצה גבול היכולת.

בכדורסל צריך לדעת להתמודד עם עומס פיזי ומנטלי, מאמנים תובעניים ואווירה תחרותית. כך התרגלתי מגיל צעיר להתמסר ולשגשג בתוך שגרה עמוסה, וגם לדעת לעבוד היטב בקבוצה.

האתגרים בקורס היו משמעותיים בהרבה ולימדו אותי המון על עצמי, אבל אני מרגיש שהגעתי מוכן יותר להתמודד איתם בזכות המיומנויות שרכשתי בכדורסל - כך שבמובן מסוים, במהלך ההכשרה זכיתי לקצור את הפירות של העבודה הקשה שעשיתי מגיל 10 כספורטאי.



סמל
נ' מספר:

מגיל 8 ועד גיל 17 שיחקתי טניס והשתתפתי בתחרויות שונות, ואז התחלתי לאמן את דור ההמשך. העבודה עם ילדים ובני נוער הייתה משמעותית מאוד עבורי - ראיתי בהם את עצמי לפני כמה שנים, ושמחתי מאוד לצפות בהם מתקדמים ומשפרים את יכולותיהם.

טניס הוא ספורט מיוחד מאוד. אין לך קבוצה שתתמוך בך ותעבוד איתך, אתה עומד לבד ברחבה והניצחון או ההפסד עומדים על כתפייך בלבד. תחושת האחריות הזו ביגרה אותי, והחדירה בי יצירתיות, עצמאות והרגשת מסוגלות.

בקורס צוללן גיליתי שאותם כלים שרכשתי בטניס הם בעלי חשיבות גדולה להמשך דרכי בחיים. אני שמח שאלו הכלים שמוריי לטניס הנחילו בי, שהעברתי הלאה את הכלים לתלמידים שאימנתי, ובמיוחד שאזכה להשתמש בכלים הללו ולחדד אותם כלוחם בשייטת הצוללות.



סמל
ד' מספר:

הקדשתי שנים רבות בחיי לשחייה תחרותית. היומיום שלי היה אינטנסיבי מאוד, והתאמנתי כתשעה אימונים כל שבוע. למדתי לנהל את הזמן שלי בצורה נכונה וגם לנהל את עצמי - לשבור שיאים, לצלוח אתגרים ולשלוט בעצמי וביכולותיי. כך אפשר לעמוד בכל יעד, וכך השלמתי בהצלחה את קורס הצוללן.



סמל א' מספר:

בתור ילד סבלתי מבעיות מוטוריות שהקשו עליי לתפקד ביום יום, והוריי חיפשו דרך שתעזור לי להשתפר. כך הגעתי לשחייה, שמגיל צעיר משמשת חלק חשוב בחיי. בזכות השחייה הצלחתי להתגבר על הקשיים המוטורים ואף להחלים מהם לגמרי.

השחייה גרמה לי להתאהב בים, ומגיל צעיר ידעתי שמקומי בצבא בזרוע הים. אחרי שנים בהם השתתפתי בשחייה תחרותית בתחרויות אזוריות וארציות, התגייסתי לקורס צוללן, ואני מרגיש שאני עומד בפתחו של שירות משמעותי וחשוב ביותר. אחרי שהחלמתי בים ושגשגתי בים, עכשיו לי יש את הזכות להילחם בים - ועל כך אני מרגיש גאווה גדולה מאוד.



סמל ד' מספר:


כנער בשעות אחר הצהריים שילבתי בין הדרכה בתנועת הנוער 'בני המושבים' לבין אהבתי לכדורגל. השתתפתי במשחקים ברחבי הארץ, ואף הגעתי למחנה אימונים ייחודי בברצלונה. חלק גדול מחיי הוקדש לכדורגל, ונהניתי מזה מאוד.

כשהתקבלתי לתפקיד הצוללן, החלטתי לתעל את האנרגיות שהוקדשו עד כה לכדורגל לעבר השירות הצבאי, ולתת את כל כולי בקורס. בהרבה מובנים, הקורס דרש ממני להמשיך ולהפגין משמעת עצמית כמו בכדורגל - ללמוד בשקידה, לעמוד בזמנים, לשמור על סדר ולעבוד בכל הכוח.



סמל א' מספר:

שיחקתי ולימדתי טניס במשך כמעט עשר שנים מחיי. השתתפתי בתחרויות ארציות ובינלאומיות, ולמדתי כבר אז שכדי להצליח ולהגיע להישגים עליי להשקיע ולהתמיד עד לניצחון.

לקורס הגעתי בלי ידע מוקדם על שייטת הצוללות או על הפעילות המבצעית בזרוע הים, וההתמדה בקורס נתנה לי את הזכות ללמוד ולגלות עולם ומלואו של עשייה חשובה, ולהגיע לשירות בשייטת מעניינת ומיוחדת.

עוד כתבות בנושא

loading...