שלושה דורות בשייטת 3 שלושה דורות בשייטת 3

שלושה דורות בשייטת 3

ספיר משולם

לכבוד יום המשפחה, הפתענו את סמ"ר דולב פלג עם האנשים הקרובים אליו ביותר

את ההפלגה הזאת סמר דולב פלג לא ישכח לעולם: סמ"ר דולב פלג המשרת כאלחוטן באח"י כידון, נקרא לגשר במהלך הפלגת ביטחון שוטף (בט"ש), כאשר אביו וסבו חיכו לו ברציף שממול. סמ"ר פלג הוא הדור השלישי במשפחתו המשרת בשייטת ספינות הטילים. לפניו שירתו בשייטת אביו, רס"ן (במיל') איתן פלג, וסבו, סא"ל (במיל') רוני פלג. "כבר בכיתה ט' התחלתי לחשוב על השירות הצבאי. ידעתי שאני רוצה להיות לוחם, ובכל פעם שחשבתי על זה נזכרתי בכל החוויות והסיפורים בבית, עוד מילדות", משחזר סמ"ר דולב פלג. "גם היום, אם זה בהפלגות או באימונים, אני תמיד נזכר בחוויות של אבא וסבא, ומרגיש שהם תמיד איתי. כיף לדעת שהאנשים הכי קרובים אלייך, היו באותם מצבים כמוך ומבינים את החוויות שעוברות עלייך בצורה שאף אחד אחר לא יבין".

אביו של דולב, רס"ן (במיל') איתן פלג, השתחרר מצה"ל בשנת 1993, לאחר שירות מגוון בזרוע כחובל. לאחר מכן, היה בשירות מילואים פעיל במשך 15 שנה בתפקידים שונים בשטח ובמטה. רס"ן (במיל') איתן שירת בספינת הטילים (סטי"ל) אח"י מבטח, הסטי"ל הראשון של מדינת ישראל, שלימים הוצב במוזיאון זרוע הים. "הגעתי לזרוע הים בעקבות אבי, ששירת בזרוע גם בעת גיוסי", סיפר רס"ן (במיל') איתן פלג. "בזמן קורס חובלים פגשתי את אשתי, ששירתה בבית ספר לפיקוד ימי מתקדם (פי"ם) בזמנו. כיום יש לנו ארבעה ילדים, דולב הוא הבכור ואני סבור שגם אחיו הקטנים של דולב יתגייסו בעתיד לזרוע הים, זה זורם בעורקינו". 

אהבתם של בני משפחת פלג לזרוע הים החלה עם גיוסו של סא"ל (במיל') רוני פלג, סבו של סמ"ר דולב. המפגש הראשון של סא"ל (במיל') רוני עם העולם הימי הייתה בזמן לימודיו בבית ספר ימי מבואות ים. עם סיום לימודיו התיכוניים הוא התגייס לשייטת המשחתות. "לקראת סוף שירות החובה שלי הצטרפתי לצוות שהביא את ספינות הטילים הראשונות לישראל", סיפר סא"ל (במיל') רוני פלג. "לאחר מכן יצאתי לקורס חובלים, לימים הגעתי לפקד על אח"י מבטח, עליה שירת בני איתן מספר שנים מאוחר יותר. זרוע הים היא המשפחה השניה שלי ושל בני משפחתי הביולוגית. אנו נהנים לשמוע על החוויות של דולב ועל הפיתוחים השונים בזרוע. העובדה שילדי ונכדי משרתים בזרוע הים היא סגירת מעגל עבורי וכולי תקווה שבקרוב יתווסף לשייטת 3 נכד נוסף שלי".

 

עוד כתבות בנושא

loading...