כיצד מחלצים בני ערובה בלב הים? כיצד מחלצים בני ערובה בלב הים?

כיצד מחלצים בני ערובה בלב הים?

תבל דמרי

כך תרגלו כוחות זרוע הים נטרול מחבלים, שחרור בני ערובה והשתלטות מחדש על כלי שיט

היום (יום ג') הסתיים בהצלחה תרגיל השתלטות חוזרת על אוניה אזרחית. התרגיל החל היום לפנות בוקר עם חטיפת כלי שיט אזרחי על ידי ארגוני טרור וקבלת אות מצוקה. לאחר שבוצעה הערכת מצב וניסיון למו"מ כשל, יצאו לים כוחות פלגה 914, האמונה על הביטחון השוטף בזירה הצפונית, שייטת ספינות הטילים ושייטת 13. בנוסף, כוחות יבשתיים ואוויריים השתתפו בתדירות עצימה בתרגיל זה ותרמו למאמץ ההשתלטות החוזרת. התרגיל הסתיים עם נטרול המחבלים, שחרור בני הערובה בשלום וההשתלטות על כלי השיט.

 

 

זהו התרגיל הראשון מסוג זה שנערך לשנת 2017 והוא בוצע כחלק מהרצון לאמן את הכוחות המשתתפים לאירועים השונים לנוכח האיומים הקיימים בזירה. התרגיל הוגדר כהצלחה לאור שיתוף הפעולה שהתבצע בין הכוחות השונים ובזכות הניסיון המבצעי הרב שצברו לאורך השנים.

"אופי פעילותה של זרוע הים מחייב לאמן את כוחותיה במתווים מורכבים ומאתגרים", ציין ראש מספן ים, תא"ל עידו בן משה. "תרגיל זה הינו חלק מגרף האימונים השנתי של הזרוע וקיומו נחוץ לנוכח ריבוי גורמי הטרור במרחב. זרוע הים עמדה במשימתה בתרגיל בגבולות הימיים ותמשיך להתאמן כל העת ולתרגל את כוחותיה במטרה להבטיח את ביטחון מדינת ישראל בים ומהים".

עוד כתבות בנושא

loading...