50 שנה לשייטת ספינות הטילים 50 שנה לשייטת ספינות הטילים

50 שנה לשייטת ספינות הטילים

אוראל אלחדד

אתמול נערך בבסיס חיפה של זרוע הים ערב מורשת בסימן יובל לשייטת 3

השייטת הכי משפחתית בזרוע הים חוגגת 50 שנה: אתמול נערך בבסיס זרוע הים בחיפה ערב מורשת בסימן יובל לשייטת ספינות הטילים. האירוע נערך בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד בסיס חיפה, תא"ל דוד סער סלמה ומפקד שייטת ספינות הטילים, אל"ם זיו רום, ובהשתתפות מפקדי זרוע הים, מפקדי שייטת ספינות הטילים ומפקדי הסטי"לים לדורותיהם, וכלל לוחמי וקציני השייטת כיום. "הערב הזה הוא רגע של הפוגה מהמציאות המאתגרת עימה אנו מתמודדים", אמר מפקד שייטת 3, אל"ם זיו רום. "אנחנו עוצרים לרגע בין פעילות מבצעית אחת לשנייה, בין הניסויים, האימונים והתעסוקה המבצעית כדי לציין את הייחודיות של שייטת 3, יחידה שאין שני לה בזרוע הים ובצה"ל כולו, יחידה שהיא עמוד השדרה של הצי הישראלי. השנה אנו מציינים 50 שנה לשייטת. 50 שנה של מסורת, של רעות ושל מקצועיות חסרת פשרות. 50 שנה בהם לוחמים קראו לספינה שלהם בית ולאנשי הצוות משפחה. 50 שנה בהם הספינות שבו הביתה מנצחות מכל קרב אחרי שביצעו את משימתן", הוסיף.

האירוע הדגיש יותר מכל את כברת הדרך העצומה שעברה שייטת ספינות הטילים מהקמתה ועד היום ויחד עם זאת את אופייה הייחודי של היחידה שנותר זהה כבר 50 שנה. "שייטת 3 הייתה ותמשיך להיות בחזית הטכנולוגיה הימית של מדינת ישראל", הדגיש אל"ם רום. "דברים רבים השתנו לאורך השנים. אך דבר אחד נותר ללא שינוי - עוצמתה של הספינה לא נמדדת רק בטווח הטילים או ביכולת הלוחמה האלקטרונית, עוצמתה של הספינה נמדדת ברוח הצוות ובחיבור העז בין הלוחמים והמפקדים. כך היה וכך ימשיך להיות. לוחמים יקרים, אני מתמלא גאווה לראות אתכם יוצאים לים וחוזרים רק לאחר ביצוע המשימה. אתם הופכים את שייטת 3 למה שהיא היום, יחידה חזקה ומובילה, יחידה שבזכותכם היא תחזור מנצחת מכל משימה", הוסיף.

 

 

ציון יובל לשייטת מגיע בסמיכות לאירועים מכוננים בפעילותה, כשבמרכזם התווספות משימת ההגנה על הנכסים הכלכליים של מדינת ישראל בים למשימותיה. "כבר בפעולה הראשונה של השייטת, הוצבו סטנדרטים גבוהים של מקצועיות ומצוינות שמלווים את היחידה עד היום" הדגיש מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. "על ברכי המורשת הזאת גדלו דורות של לוחמים ומפקדים ועד היום אנו מחויבים לה. אנו נמצאים בצומת דרכים ובשנים הקרובות הפעילות שלנו הולכת להשתנות ללא היכר. הפקידו בידינו נכס אסטרטגי ראשון במעלה למדינת ישראל- המים הכלכליים. והמשימה הזאת מוטלת עליכם, הלוחמים והמפקדים של שייטת 3. המהפכה שעומדת להתחולל בשנים הקרובות היא בזכותכם. שייטת 3 וזרוע הים יחד איתה יעשו את המיטב כדי שבמשמרת שלנו נביא עליונות ימית למדינת ישראל ונשמור על ביטחונה", סיכם.

שייטת ספינות הטילים הנה הכוח הימי המרכזי של זרוע הים ושל צה"ל. היא לוקחת חלק בפעילות מבצעית, רובה מסווגת, משתתפת בסיכול הברחות אמצעי לחימה דרך הים, ובשנים האחרונות אמונה על ההגנה על מרחב המים הכלכליים ועל מתקנים חיוניים לביטחון המדינה. מאז הקמתה השייטת השתתפה באינספור מבצעים היסטוריים שהתוו דרך ללוחמים ומפקדים בזרוע הים ובצה"ל כולו. השייטת היא מהיחידות המבצעיות בצה"ל הפועלת בהיקף שעות חסר תקדים הרחק מנמל הבית ותורמת ישירות לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה.

 

עוד כתבות בנושא

loading...