מחזור 135 של קורס חובלים הגיע לסיומו מחזור 135 של קורס חובלים הגיע לסיומו

מחזור 135 של קורס חובלים הגיע לסיומו

אוראל אלחדד

"צאו, הפליגו, נצחו ושובו בשלום לנמל", אמר מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט

היום התקיים בבסיס זרוע הים בחיפה טקס סיום מחזור 135 של קורס חובלים. הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, משפחות החובלים ואורחים נוספים. במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרים הטריים והוענקה להם דרגת סגן. קורס חובלים הינו קורס קצינים התנדבותי ויוקרתי המכשיר את מפקדי העתיד של זרוע הים, אשר יפקדו בכלי השיט המתקדמים ביניהם ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות.

"עכשיו זה התור שלנו, עכשיו זה הדור שלנו ואתם חובלים צעירים מצטרפים אליו", אמר סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי. "על כתפיכם החשופות הנחנו זה עתה את הדרגות ואיתן אחריות כבדת משקל. פקודי ורעיי הקצינים החדשים, ברכתי האישית לכל אחד מכם. נבחרתם מבין רבים, סומנתם ועשיתם מסע ארוך ותובעני. אתם מצטרפים לחבורת הפיקוד של זרוע הים, אשר לאורך שנים קידמה את יכולותיה של הזרוע והביאה אותה להתמקד בחזית היכולות המבצעיות, שבחרטום הקדמה הטכנולוגית. ממחר בבוקר תהיו אתם אלו שיקבעו מדי יום את עוצמתו של החיל ואת תרומתו לצה"ל ועם ישראל", הוסיף אלוף כוכבי.

"העליונות הימית מאפשרת לנו קיום תקין בשגרת יומנו ולא פחות חשוב ואולי אף יותר, בשעת חירום", הצהיר מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. "את העליונות הזו חובתנו להביא ויהי מה, גם אל מול אתגרים חדשים ומתפתחים. עליונות ימית משיגים עם צי, עם ספינות, צוללות, וקומנדו. עם צי חזק, התקפי, מתוחכם, מתאים למשימותיו ולאתגרים המשתנים. בוגרי מחזור 135, בתוך זמן קצר תמצאו את עצמכם בעיצומה של עשיה מבצעית ענפה, נועזת, בכל הזירות. בחרתם לצעוד בדרך מאתגרת, משמעותית, נטלתם על עצמכם אחריות כבירה, בחרתם להיות מפקדים בים. זכרו תמיד, כי הלוחמים נושאים אליכם עיניים, זכרו תמיד, כי אתם אחראים לתפקודם ולשלומם, זכרו לממש אחריות זו בענווה, ובכבוד לכל אדם באשר הוא. צאו, הפליגו, נצחו ושובו בשלום לנמל", הוסיף.

קורס החובלים נמשך כשנתיים וארבעה חודשים וכולל ארבעה שלבים, המכשירים את המסיימים לתפקיד החובל. בשלב הבסיסי עוברים הצוערים טירונות שדה וים, בה מוקנים להם הרגלים צבאיים בסיסיים וכישורים בתפעול כלי שייט קטנים. לאחר מכן, בשלב המתקדם, הצוערים מתחלקים להסמכה על פי המגמות השונות: שיט, מכונה, אלקטרוניקה וצוללות. בשלב, מכירים הצוערים את מערך הביטחון השוטף של זרוע הים, מתנסים ומוכשרים פיקודית ובסיומו מוענקת להם סיכת מפקד מחלקה. השלב השלישי הינו שלב האקדמיה, בו משלימים הצוערים תואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה. השלב האחרון הוא השלב הייעודי בו רוכשים הצוערים הכשרה עיונית ומעשית כקציני משמרת בספינת טילים או בצוללת. לכל אורך הקורס נבנית דמות הקצין הלוחם בעזרת הגברת החוסן המנטאלי של הצוערים, תוך שמירה על ערכי היסוד של אהבת האדם והארץ. החל משבוע הבא יצטרפו החובלים החדשים לשורת הפיקוד הקרבי בכלי השייט השונים בזרוע.

 

עוד כתבות בנושא

loading...