מפיצים אור מפיצים אור

מפיצים אור

אביב פירסט ואופק ארד

עמותת "מגדלור", המונה בוגרי קורס חובלים, יצאה לאחרונה למבצע למען הקהילה בו חילקו המתנדבים אריזות מזון לקשישים. ״זה ה-DNA שהוטמע בנו בזרוע הים, והמשימה הזו לא נגמרת עם גזירת החוגר – זאת המסורת שאנו שואפים לקיים גם בחיים האזרחיים"

עמותת ׳מגדלור׳ הוקמה לפני כעשור ופועלת כתשתית לפיתוח יוזמות חברתיות משמעותיות אשר מתמקדות בקידום עשיה חברתית בישראל, תוך הדגשת ערכי קצין הים - מקצועיות, מצוינות ועבודת צוות.

רבים מוותיקי העמותה עובדים בשלל התחומים והתעשיות הגדולות בארץ, ועל כן יכולים ללוות את החובלים המשוחררים בדרכם החדשה, בהתאם לתחומי העניין שלהם ולתחומי העיסוק של הותיקים.

"החובלים הם אנשים איכותיים ומובילים, ובמסגרת פעילות העמותה אנחנו זוכים לתרום לאוכלוסיות ולארגונים רבים", אומר תא"ל (במיל') נעם פייג, חבר בוועד המנהל של העמותה אשר שירת בתפקידי מפתח רבים בזרוע הים, וכיהן בתפקידו האחרון כראש מספן המטה.

"העובדה שרבים מבוגרי קורס החובלים מחזיקים במשרות מפתח ברחבי המשק הישראלי מחייבת אותנו לתרום בכל הזדמנות לחברה הישראלית", סובר רס"ן (במיל') דניאל פרץ, אשר בתפקידו האחרון שירת כמפקד סיירת טריגון בפלגה 916. "בדיוק כמו בספינה, אין דבר כזה 'בעיה של מישהו אחד', כל בעיה היא בעיה של כל הספינה - וכך גם היום. החברה הישראלית היא הספינה שלנו ועלינו לסייע לה בכל מה שנוכל".

עמותת "מגדלור", המונה בוגרי קורס חובלים, יצאה לאחרונה למבצע למען הקהילה בו חילקו המתנדבים אריזות מזון לקשישים. ״זה ה-DNA שהוטמע בנו בזרוע הים, והמשימה הזו לא נגמרת עם גזירת החוגר – זאת המסורת שאנו שואפים לקיים גם בחיים האזרחיים"

העמותה התגייסה לאחרונה למבצע תרומה לקהילה, והצטרפה לחלוקות מזון לקשישים בערים שונות ברחבי הארץ. היוזמה בוצעה בנתניה, רמת גן, חיפה ובירושלים. הרעיון פשוט - יוצרים קשר עם כל חברי העמותה המעוניינים, ואלו נרשמים לתאריכים ולזמנים השונים ומתייצבים בנקודות החלוקה.

"אני מכהנת למעלה מ-21 שנה כראש העיר ומעולם לא דמיינתי שאאלץ להתמודד עם מצב מורכב כמו זה שנקלענו אליו", אומרת ראש עיריית נתניה, הגברת מרים פיירברג. "הצורך לסייע לתושבים ניצב לנגד עינינו, ואני גאה בעירייה שהתארגנה לכך בצורה מופתית. ריכזנו אלפי ארוחות חמות שחילקנו למבודדים ולקשישים, כל זאת כמובן לצד חלוקת מצרכי מזון רבים ותלושים לקניות בסופר. הבעיות המרכזיות שנתקלנו בהן היו השינוע והחלוקה לבתים".

"כשפרצה מגיפת הקורונה, ניסינו לחפש מקומות בהם נוכל לתרום למען הקהילה", מספר תא"ל (מיל') פייג. "אני מתגורר בבית יהושע, בקרבת העיר נתניה. פניתי לראש עיריית נתניה ושאלתי אותה במה נוכל לעזור. יומיים לאחר מכן, כבר התרוצצו חברי העמותה ברחבי נתניה וחילקו מנות מדלת לדלת".

100 מתנדבים מהעמותה התייצבו עם רכביהם וסייעו בחלוקה ובהתמודדות הלוגיסטית המורכבת בהגעה למקומות רבים בעיר נתניה. "התמלאנו בתחושת גאווה כשיוצאי זרוע הים התייצבו לסייע לנו. אחרי קריירה מרשימה בזרוע הים ותרומה אדירה למדינת ישראל, הם לא רואים בכך די וממשיכים לתרום בתחומים רבים נוספים", ממשיכה פיירברג, "אנחנו חבים תודה גדולה לכל המסייעים וביניהם צה"ל ויוצאיו, שנערכים עכשיו בכוחות מתוגברים ומסייעים בהתמודדות המורכבת ככל הניתן".

"אנחנו לא הקמנו את המיזם, אבל אנחנו מתחזקים אותו ומאפשרים לו להמשיך לקרות בכל יום מחדש", מחדד רס"ן (במיל') פרץ. "כוחנו כקבוצה גדול, ואנחנו מעניקים להמון חובלים את ההזדמנות לעשות משהו עבור החברה בתקופה קשה שכזו".

"גייסנו למשימה את כל מי שאנחנו מכירים; חברים, שכנים, מכרים. חיברנו ליוזמה את כל מי שרוצה להתנדב", אומר תא"ל (במיל') פייג. ״מדהים לראות כמה אנחנו יכולים לעזור ולשנות כשאנחנו פועלים יחד. אנחנו מייצרים את הפלטפורמה עבור גופים שזקוקים לעזרה ומנגישים אותה לכלל האוכלוסייה - מכאן, הרצון הטוב של האנשים מניע את הכל קדימה".

"אנחנו מקבלים מכתבים מרגשים, הקשישים שאנחנו פוגשים מבעד לדלת מודים לנו מאוד. אנחנו מרגישים בעוצמה את הוקרת התודה", משתף רס"ן (במיל') פרץ. ״בנוסף לכך, העיריות מפרגנות ותומכות בנו מאוד".

"השותפות שלנו התרחבה במהירות - עד כה חילקנו כ-700 מנות מזון וכיום אנחנו מהווים חלק אינטגרלי בחלוקת המזון לקשישים בערים השונות. כשרואים אותנו, קוראים לעברנו - היי! עמותת מגדלור הגיעה!", מספר תא"ל (במיל') פייג בחיוך. "אנחנו ממשיכים ביוזמה ומחלקים את המנות בכיף ובאהבה. מחמם את הלב לראות את התגובות של הקשישים ואת הפידבקים המרגשים שאנחנו מקבלים מכל העוסקים במלאכה".

"גם בזמן המשבר, רובם המוחלט של חברי העמותה עובדים במשרות מלאות ועמוסות, ובכל זאת לא היה לנו ספק שכאשר יש משבר במדינה, לא נוכל להתכנס לביתנו היציב, נהפוך הוא - דווקא אז מדינתנו צריכים אותנו יותר מכל", מסכם רס"ן (במיל') פרץ.

עוד כתבות בנושא

loading...