בדרכה של סבתא בדרכה של סבתא

בדרכה של סבתא

מעיין לנגה

טובה אופמן בת ה-76 ניצלה מתופת השואה ועלתה לארץ במסע רגלי מפרך מפולין, תוך הסתתרות והתחזות לנוצריה. היום נכדתה, רב"ט יובל אופמן, משרתת כלוחמת סנפיר ושומרת על בטחון המדינה

טובה אופמן נולדה וגדלה בעיירה סמוך לעיר לודג' שבפולין, בשנים שקדמו למלחמת העולם השנייה. עם התגברות גילויי האנטישמיות כלפי העם היהודי באירופה, החליטה אמה בצעד אמיץ להימלט ולעלות ארצה ובכך הצילה את חיי משפחתה.

"סבתי טובה עלתה ארצה במסע מפרך ורצוף קשיים", מספרת יובל, נכדתה של טובה, המשרתת כלוחמת סנפיר בפלגה 916. "היא ומשפחתה המצומצמת עברו קילומטרים רבים ברגל, בדרך לא דרך, והיה עליהם להסתתר ואף להתחזות לנוצרים כדי לא להיתפס. שאר משפחתה המורחבת, שהתעכבה בכמה ימים, כבר לא הספיקה לברוח".

יובל נחשפה לראשונה לעברה המטלטל של סבתה כשהייתה בת 13 וכתבה את עבודת השורשים. "הסיפורים ששמעתי מסבתי הם סיפורים שהיום בלתי ניתן לתפוס אותם", היא מסבירה. "הם הראו לי כמה סבתא היא אדם חזק, שהצליח לבנות את כל חייו מחדש במדינה אחרת. גם היום, בגיל 76, היא האישה הכי נמרצת ופעלתנית שאני מכירה".

טובה אופמן בת ה-76 ניצלה מתופת השואה ועלתה לארץ במסע רגלי מפרך מפולין, תוך הסתתרות והתחזות לנוצריה. היום נכדתה, רב"ט יובל אופמן, משרתת כלוחמת סנפיר ושומרת על בטחון המדינה

הסיפור של סבתא טובה פגש את יובל גם במסע לפולין אליו יצאה בתיכון. "כשיצאתי למסע לפולין ולמדתי לעומק על כל הזוועות שהעם היהודי עבר, קיבלתי מכתב מסבתא. התרגשתי מאוד לקרוא על אדמת פולין את המילים שהיא כתבה לי. הן נתנו לי פרספקטיבה חשובה, והבנתי שיש לי המון מה ללמוד מסבתא שלי, שבחרה להיות אדם חיובי ומאושר למרות כל מה שהיא עברה".

כשסיימה יובל את התיכון היא יצאה למכינה קדם-צבאית, ולאחר מכן בחרה להתגייס להיות לוחמת בזרוע הים. החודש היא סיימה את קורס הסנפיר ושובצה כלוחמת בפלגה 916 בבסיס אשדוד. "חונכתי מגיל צעיר על ערכים של שוויון ואהבת הארץ, והם הובילו אותי להתגייס להיות לוחמת", משתפת יובל.

"לא מזמן סיימתי את הקורס והיום אני משרתת כלוחמת סנפיר. אני משתתפת בפעילות מבצעית משמעותית בגבול הימי של מדינת ישראל עם רצועת עזה. השירות ביחידה מאוד מיוחד עבורי, ואני שמחה שהגעתי לשרת פה ולתרום מעצמי", היא אומרת.

"סבתא מרגישה גאווה גדולה בעבודה הקשה שאני עושה בתפקיד", מדגישה יובל. "היא מבינה שאני נותנת מעצמי למען בטחון המדינה, וזה מאוד חשוב לה. סבתא הייתה לוחמת כשעלתה ארצה ברגל ובנתה לעצמה חיים מאושרים, ואני גאה להמשיך את דרכה ולהיות לוחמת בזרוע הים בצבא ההגנה לישראל".

עוד כתבות בנושא

loading...