אופק ארד

הכירו את סג"ם אופק איזון, שהתגייס לזרוע הים לתפקיד לוחם ימי והיום משרת כקצין מבצעים בפלגת הביטחון השוטף 914. אם השם נשמע לכם מוכר, אולי הייתם חלק משמונה מיליון הצפיות (!) בערוץ ה'יוטיוב' שתפעל לאורך שנותיו בתיכון

סג"ם אופק איזון התחיל את שירותו כלוחם ימי בפלגת הבטחון השוטף (בט"ש) 916, האמונה על גבולה הימי של מדינת ישראל עם רצועת עזה. שני הוריו שירתו כקצינים בצבא, ולאופק לא היה ספק שגם הוא יצא לקצונה.

"בשירותי כלוחם ימי למדתי מהו מוסר עבודה, למדתי לקחת אחריות, ולמדתי להעריך חברות עמוקה ועזרה הדדית בין לוחמים", הוא מפרט. "לכן כשניצבה בפני האפשרות לצאת לקורס קצינים לא היססתי - ידעתי שאני רוצה לקחת את כל מה שלמדתי צעד אחד קדימה, להמשיך להשתפר כבן אדם ולהמשיך לתרום למערכת".

"במהלך ההשלמה לקצונה הבנתי שיש לי אפשרות להשתבץ בתפקיד קצין המבצעים באחת מפלגות הבטחון השוטף", הוא משחזר. "ידעתי שאני חייב לחזור למקום ממנו באתי - הבט"ש, וכך הגעתי לתפקיד קצין המבצעים בפלגה 914".

בתור קצין מבצעים, אמון סג"ם אופק על תכנון כלל הפעילויות השגרתיות בפלגה. "בנוסף לתכנון, אני עוסק בהפקת לקחים וחקר כל אירוע לעומק - אימון, תרגיל, או טקס, אני אחראי לוודא שכל אירוע בפלגה יתבצע על הצד הטוב ביותר", הוא מפרט.

התמונה צולמה טרום מגפת הקורונה
התמונה צולמה טרום מגפת הקורונה

לפני גיוסו לצה"ל ניהל קצין המבצעים ערוץ מצליח המונה כ-50 אלף רשומים, השתתף בקמפיינים שונים ואף היה חבר בסוכנות לכוכבי רשת.

"הכל התחיל מתוכנית הטלוויזיה 'איי-קרלי' בה נהגתי לצפות יחד עם אחותי התאומה כילד", אופק נזכר בחיוך. "התפעלנו לראות ילדים בגילנו מפעילים תוכנית רשת עצמאית, וזה עורר בנו השראה להקים אחת משלנו. בכל יום חמישי היו באים אלינו חברים, ואבא שלי היה מצלם אותנו ואז עורך את הסרטונים".

מאז אופק המשיך לפתח עניין בתחום. "אחרי שנים רבות שהתנסיתי ביצירת תוכן, בקיץ שבין כיתה י' לכיתה י"א החלטתי לפתוח ערוץ רשמי משלי. בהתחלה חששתי מתגובות של אחרים ושלא אזכה לחשיפה, ולהפתעתי עם החזרה לבית הספר הגיעו לערוץ נרשמים רבים".

לאורך הדרך זכה אופק להכיר חברים חדשים בני גילו שפתחו גם הם ערוצי 'יוטיוב', ויחד הם יצרו תכנים משותפים.

"שיתוף הפעולה ברשת היה משמעותי מאוד עבורי, ועזר לי לבסס את מקומי בה. באותה תקופה רכשתי מיומנויות הכרחיות נוספות כמו צילום, שימוש בתאורה וסאונד ואיך לפנות לקהל בצורה אטרקטיבית", הוא מוסיף. "הערוץ המשיך לצמוח ולגדול, עד שבסוף התיכון הגעתי לכ-50 אלף רשומים. אז כבר הייתי חבר בסוכנות של כוכבי רשת, השתתפתי בקמפיינים, הכרתי אנשים בתעשייה וגם הרווחתי כסף".

אופק מתאר את החוויה המיוחדת בה הפך מנער אנונימי לדמות מוכרת בקרב בני נוער רבים, שעקבו אחרי התוכן שיצר לערוץ :"אני זוכר שבתקופה הזו כשהייתי יוצא עם המשפחה או החברים, ילדים היו מזהים אותי ברחוב. ערכתי מפגשים עם הרשומים לערוץ, אליהם הגיעו בסביבות ה-2,000 ילדים רק כדי להיפגש איתי ולדבר איתי".

אל ההצלחה שאופק חווה באותם ימים נלוותה גם אחריות גדולה.

"כשכמות הרשומים לערוץ גדלה, הבנתי שיש לי השפעה ושאני צריך לברור בקפידה את אופן ההתנסחות שלי ואת המסרים שאני רוצה להעביר", הוא מעיד. "בסופו של דבר יצרתי את הערוץ כדי לספר את הסיפור שלי ולהעלות לאנשים חיוך על הפנים, אבל הייתי צריך ללמוד איך להתאים את המטרות האלה לקהל הרחב".

עם סיום התיכון הפסיק אופק את פעילותו בערוץ. למרות זאת, כשהגיע לפלגה 914 בתור קצין, גילה שחייליו מכירים את הערוץ שלו. "בחרתי לנהל איתם שיח בנושא", הוא משתף. "אפשרתי להם להתעניין ולשאול שאלות, כי רציתי שיוכלו להכיר גם את הצד הזה בי וכדי שתהיה אווירה פתוחה ונעימה בין כולנו".

כששאלתי את אופק אם הוא צופה שיחזור להפעיל את ערוץ ה'יוטיוב' שלו בעתיד, הוא ענה: "אני לא יודע אם אמשיך להיות פעיל בערוץ, אבל אני מתכנן ליצור תוכן ולהביע את עצמי לצד העשייה הצבאית המשמעותית. אני בטוח שהמיומנויות המגוונות שאני רוכש בשירות בזרוע הים ישרתו אותי בכל מה שאבחר לעשות בהמשך".

עוד כתבות בנושא

loading...