עולים להגנה עולים להגנה

עולים להגנה

עידו ליידנר

השבוע הסתיימה ההשלמה החילית של קציני מערך ההגנה הקרקעית בחיל האוויר. במסגרת שיתוף פעולה היסטורי בין זרוע הים וחיל האוויר, את ההשלמה הזו סיימו גם שני קציני אבטחה חדשים מהזרוע. שוחחתי עם המסיימים סג"ם אמיר מרומי וסג"ם עמרי, וקיבלתי הצצה למסלול ההכשרה הייחודי שעברו

השבוע (יום ד'), הגיע לסיומו מסלול השלמת הקצונה החילית של מערך ההגנה הקרקעית בחיל האוויר לאחר חודשיים וחצי של הכשרה ייחודית ומאתגרת. בשונה משנים עברו, ובפעם הראשונה בתולדות המסלול, יעמדו בין המסיימים גם שני קצינים מזרוע הים: סג"ם אמיר מרומי וסג"ם עמרי.

הרגע המיוחל הוא הפרי הראשון שמניב שיתוף פעולה חדש בין מספן הים בזרוע הים לבין חיל האוויר, במסגרתו קציני האבטחה העתידיים של זרוע הים מצטרפים למקביליהם בחיל האוויר בשלב ההשלמה החילית. זאת על מנת להעמיק ולהעשיר את הכשרתם המקצועית של מפקדי העתיד של ענף האבטחה וההגנה האסטרטגית בזרוע.

לסג"ם אמיר וסג"ם עמרי לא הייתה היכרות מקדימה עם עולם ההגנה האסטרטגית והאבטחה בזרוע הים, ופגישתם הראשונה עמו הייתה כאשר בחרו להפוך לקצינים. עבור השניים, הבחירה בקצונה הגיעה מתוך רצון לתרום ולהשפיע בצורה נרחבת על זרוע הים ומשרתיה, ושניהם ראו בבחירה זו הזדמנות לפתח ולהתפתח.

כאשר הגיעה שעתם לבחור את התפקיד אותו ימלאו כקצינים, מספרים השניים כי בין רשימת התפקידים, דווקא תפקיד קצין אבטחה היה התפקיד שסקרן אותם - ובו לבסוף בחרו. "הגעתי לבית הספר לקצינים בלי לדעת באמת איך ההכשרה או התפקיד שלי יראה. החוויה הפיקודית שתפקיד קצין האבטחה יזמן לי היא מה שהניע אותי לבחור בו", מספר סג"ם אמיר.

סג"ם אמיר מרומי
סג"ם אמיר מרומי

סג"ם עמרי מצידו מסביר לי כי הבחירה בתפקיד ובעולם ההגנה האסטרטגית נולדה מתוך הבנת החשיבות של התחום בזרוע הים. "לזרוע יש יתרון הן ביכולותיה הטכנולוגיות והן בהון האנושי שלה. בחרתי להיות קצין אבטחה בזרוע הים כי התפקיד יאפשר לי לבנות וליישם חזון המשלב בין היתרונות הללו, כדי להעצים ולהשפיע על תחום משמעותי כל כך כמו תחום הבטחון והאבטחה".

החשיבות של תפקיד קצין אבטחה ושל העצמת הידע המקצועי של המשרתים והמשרתות בתפקיד, היא זו שהולידה את שיתוף הפעולה ההיסטורי בין זרוע הים לחיל האוויר. את ההשלמה הם עוברים ביחד בבסיס עובדה של חיל האוויר, ולאחר מכן משתלבים קציני זרוע הים במערך הביטחון וההגנה האסטרטגית בבסיסי הזרוע השונים.

ההשלמה, שאורכה חודשיים וחצי, כוללת בתוכה לימוד מעמיק על חומרים תיאורטיים בנושאי הבטחון והאבטחה, סימולציות המדמות אירועי אמת, סדנאות בנושא לוחמה בטרור, סמכויות משפטיות ויכולות הרתעה, שבוע שטח ועוד תכנים מקצועיים. נוסף לכך, צוערי ההשלמה עוברים יחדיו סדנאות פיקוד, לומדים כיצד להתמודד עם אוכלוסיות מיוחדות כמפקדים ועוברים סימולציות פיקודיות רבות.

שיתוף הפעולה הבין-זרועי המיוחד אותו חוו סג"ם אמיר וסג"ם עמרי לימד אותם רבות גם במישורים החוצים את העולם המקצועי והפיקודי, ואפשר להם להיחשף לאנשים חדשים וצורות חשיבה שונות. "למדנו הרבה מהם והם במקביל למדו הרבה מאיתנו. נוצרה בין כולנו תחושה של אחווה והכרות אמיתית. הקשר שנרקם בין שני המערכים הוא מיוחד מאוד, ופותח את הדלת לשיתופי פעולה אפשריים בין השניים". אומר סג"ם אמיר.

סג"ם עמרי
סג"ם עמרי

בעיניי סג"ם עמרי, חווית ההכשרה טמנה בתוכה ערך מוסף. "האהבה לזרוע הים היא הדבר הגדול ביותר שהרווחתי במהלך תקופת ההכשרה. גאוות הזרוע וערכי הרעות והמשפחתיות מנחים אותנו גם כשאנחנו נמצאים בין זרועות אחרות. ההכשרה גרמה לי להעריך אף יותר את סביבת השירות ממנה באתי".

כשהם ניצבים מול תחילתה של דרך חדשה כקצינים במערך האבטחה הזרועי, חולקים איתי סג"ם אמיר וסג"ם עמרי את היעדים שהם מציבים לעצמם לקראת התפקיד החדש. "אני רוצה להציב רף מקצועי גבוה. חשוב לי שהחיילים שמשרתים בתפקיד יבינו את הגודל והחשיבות המשימה שלהם", משתף סג"ם אמיר, שעתיד להיות מפקד מחלקת אבטחה בבסיס הציוד והתובלה של זרוע הים.

אל דבריו מצטרף סג"ם עמרי: "אני שואף שכל חייל שאפקד עליו יבין את המשמעות הרבה שבביצוע התפקיד שלו. אני רוצה להנחיל לחיילים את האחריות שבהגנת הבסיסים של זרוע הים ושמירה על הבית".

רגע לפני חזרתם של השניים לחוף המבטחים בבסיסי זרוע הים כקציני אבטחה מן השורה, מבקש סג"ם עמרי להעביר מסר למשרתי זרוע הים ששוקלים להצטרף לעולם האבטחה כקצינים. "אם אתם מעוניינים לחוות חווית פיקוד משמעותית, להתמקצע בתחום דינמי ומיוחד ולעסוק בעבודה מרובה ובאתגרים משמעותיים, אז ללא ספק, קצונה במערך האבטחה היא הבחירה הנכונה בשבילכם".

עוד כתבות בנושא

loading...