מצטייני הנשיא מצטייני הנשיא

מצטייני הנשיא

עידו ליידנר

הכירו את משרתי זרוע הים שנבחרו לקבלת אות הצטיינות מטעם נשיא מדינת ישראל לרגל יום העצמאות ה-73

סמל דניאל ספאייר

הכירו את סמל דניאל ספאייר, לוחם ימי בפלגת הביטחון השוטף 914.

דניאל בן 22 ומתגורר בחיפה. הוא נולד בקולומביה, ובגיל ארבע עלה עם משפחתו לישראל. במהלך השנים החליטה המשפחה לעזוב את הארץ ולעבור לפנמה. דניאל תמיד ידע שהוא רוצה להתגייס ולשרת כלוחם בצה״ל, וכך בגיל 19 החליט לעלות ארצה לבד ולהתגייס כחייל בודד לשירות קרבי בזרוע הים.

באוגוסט 2019 התגייס דניאל לקורס עברית בבסיס מחוו"ה אלון. אחריו עבר בהצלחה גיבוש לוחם ימי בזרוע הים והתגייס לתפקיד. בשירותו משמש דניאל כימאי בדבורה 815 בזירה הימית הצפונית, ושומר על גבולות המדינה מפני גורמים עוינים.

סגן עומרי

הכירו את סגן עומרי, קצין נשק בספינת טילים בבסיס חיפה בזרוע הים. עומרי בן 22 ומתגורר במועצה המקומית מזכרת בתיה.

עומרי בא ממשפחה קרבית: אחיו הקטן ואימו שירתו בחטיבת הנח״ל, ואביו שירת בחיל התותחנים. דודו של עומרי נהרג במהלך אימון בזמן שירותו בנח״ל. אמנם עומרי לא הכיר אותו, אך זכרו והמורשת שהשאיר אחריו מלווים את המשפחה.

לפני גיוסו, עומרי הרבה לעסוק בספורט ובכושר קרבי, זאת לצד הדרכת נוער בתנועה 'הנוער העובד והלומד'. במרץ 2017 התגייס לצה״ל לקורס חובלים, אותו השלים בהצלחה. עומרי מספר שהערכים שמוביל אותו לאורך השירות הוא כבוד והאדם ומקצועיות.

סמ"ר י'

הכירו את סמ"ר י', המשרת כלוחם בשייטת הצוללות. י' בן 22 ומתגורר ביישוב במרכז הארץ.
עד גיל 15 קיים י' אורח חיים חרדי. הוא למד והתחנך בישיבה ביישוב דתי ולמד אך ורק את מקצועות התורה, ובגיל 15 החליט לצאת בשאלה. הוא עזב את הישיבה והלך לעבוד בבנייה בגיל 17 בלבד.

לי' שבעה אחים ושש אחיות. אביו שירת כלוחם בגולני, וסבא רבא שלו עלה לארץ לפני קום המדינה והיה בין מקימי מושבת משמר הירדן.

סמ״ר י'

הכירו את סמ"ר י', המשרת כלוחם בשייטת 13. י' בן 21 ומתגורר בהרי ירושלים.

י' מגיע ממשפחה של יוצאי צבא: אחיו היה לוחם בשלדג ואביו הוא סא"ל במיל׳. הוא התחנך לאהבת הארץ במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות: למד בישיבה התיכונית נווה שמואל, בה הרחיב מגמות לימודי הארץ ואקולוגיה, והיה פעיל בתנועת הנוער בני עקיבא. י' אוהב לטייל בארץ, לעשות סנפלינג, ועוסק בחקלאות.

י' מאמין בערך הסולידריות כערך מרכזי שנדרש מכל חייל בצבא: ״הדדיות, נאמנות, ושותפות הם הערכים שצריכים להכווין אותנו כחיילים ובכלל כבני אדם״.


סמ״ר רותם פרדובסקי

הכירו את סמ"ר רותם פרדובסקי, לוחמת ימית ביחידת סנפיר בפלגת הבט"ש 915.

רותם נולדה וגדלה בתל אביב. בצעירותה הייתה פעילה בתנועת הנוער צופי ים בהרצליה. עיקר עיסוקה של רותם בתנועה היה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

לאחר התיכון יצאה רותם לשנת שירות, במהלכה שמעה על יחידת סנפיר והחליטה שהיא רוצה להתגייס אליה. לאחר מיונים התקבלה ליחידה ושובצה בבסיס אילת. רותם מספרת שהיחידה היא כמו הבית השני שלה.

רב''ט שקד טובול

הכירו את רב"ט שקד טובול, בקרית שליטה ימית ממוצב השליטה האיזורי ''ארז''.

שקד בת 19 ומתגוררת בירושלים. מגיל צעיר לקחה חלק בעשייה חברתית ובהקמת פרוייקטים מיוחדים. אחת היוזמות המרגשות של שקד היא הקמת חוג מחול במרכז שמע לילדים לקויי שמיעה. שקד לימדה בעצמה בחוג, וחוויה זו הפכה להיות משמעותית עבורה לא פחות משהייתה משמעותית לילדים.

התנדבויות נוספות ששקד לקחה בהן חלק כוללות התנדבות במעון, התנדבות בעמותת "הילדים שלנו", שמלווה במשפחות שכולות, ובעמותת "שיחה של תקווה", שתומכת בקשישים בודדים, במיוחד בתקופת הקורונה.

רב"ט ירדן בר און

הכירו את ירדן בר און, טכנאית אלתם במספנה בזרוע הים.

ירדן בת 19 ומתגוררת בקריית מוצקין. בינואר 2020 התגייסה ירדן לתפקיד מיזם אלקטרוניקה, והחלה את תקופת ההכשרה בקורס טכנאי אלתם נשק בבה״ד.

לאורך חייה, ירדן לקחה חלק במגוון מסגרות שונות החל מהדרכה במש״צים ועד ל״ספוקנוער״, קבוצת נוער המתמקדת בשירה מדוברת, שם ירדן נהגה לתרגל כתיבת שירה, להופיע, להשתתף בתחרויות ואף הייתה אחראית על קבוצה משלה.

בעקבות סיפורים רבים ששמעה מחברים טובים המשרתים בזרוע, ירדן חלמה גם היא להתגייס לזרוע הים ולהגיע לתפקיד שבו משרתת. ״ לקחתי המון מהתפקיד שלי, בעיקר השאיפה למצוינות וערך החברות שבאים לידי ביטוי באנשים המדהימים שהכרתי לאורך הדרך, שגרמו לי תמיד לנסות לשאוף להיות כמה שיותר טובה״, היא מתארת.

ירדן מספרת על רגע משמעותי שזכתה לחוות במהלך תקופת ההכשרה שלה, כאשר במסגרת הקורס, בזמן הסגר הראשון בפסח, הם הלכו לחלק מארזי מזון לחג הפסח לחולי קורונה בצפון. ״אני זוכרת את ההתרגשות העצומה, אפילו היו כאלה שבכו. תחושת הסיפוק הייתה ענקית.״

עוד כתבות בנושא

loading...